- ma jul 21, 2014 19:51
#82119
Omdat mijn vraag niet direct verband houdt met een van de andere categorieën op dit forum, stel ik hem even in dit gedeelte. Waarschijnlijk zijn de meesten onder jullie al tijden pure TT-liefhebbers. Zelf was ik sinds de eerste proefrit ook overstag. Kort daarna heb ik er dan ook een op de kop getikt. Maar eigenlijk ben ik niet zomaar bij een TT beland, het had ook anders kunnen lopen. Omdat ik zelf nog niet zo heel lang de mijne heb, ben ik ook wel benieuwd hoe jullie passie voor de TT is ontstaan en hoe dit heeft geresulteerd in de aankoop!
Zelf ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in sportieve auto's en had altijd al een mooie coupé willen hebben. Eerder liet mijn situatie dat echter niet toe. Mijn gezin en ik hadden op dat moment meer behoefte aan een ruime auto, zo praktisch mogelijk. We hadden toen een tijdje een Passat. Een hele fijne auto, maar niet iets waar ik warm van werd. Toen ik het een paar jaar geleden financieel wat ruimer kreeg ontstond er ook ruimte voor een tweede auto. Ook al vond mijn vrouw het nog steeds onzin, was ik toch vastberaden om mijn droomauto te vinden (wel enigszins realistisch natuurlijk). Ik had al vrij vroeg besloten dat ik voor een tweedehandse auto zou gaan. Mijn persoonlijke top drie bestond uit de Mercedes SLK, de Mazda Mx-5 en de Audi TT (mk1). In verschillende autobladen en sites heb ik uitgebreide tests van de SLK, Mx-5 en de audi TT gelezen en op sites als deze de prijzen goed in de gaten gehouden. Ik heb uiteindelijk met alle drie gereden en ik moet zeggen dat ik ze op het gebied van rij-eigenschappen niet eens bijzonder veel voor elkaar onder vind doen (maar misschien komt dat omdat ik een Passat gewend was). Alleen de SLK reed niet zo scherp als de andere twee. Hoewel ik de TT al meerdere keren had gezien, zowel op plaatjes als in het echt, vond ik hem toen ik in een mooie zwarte ging proefrijden er zó goed uit zien! Ik heb er niet eens heel lang over na over denken, zelfs mijn vrouw kon het begrijpen!
Maar wie weet, als die zwarte niet zó'n indruk had gemaakt, was ik wel voor het open dak van de mx-5 gegaan. Gelukkig niet, want hoewel ik in deze maanden best een open dak zou willen, zou ik mijn TT bijna nergens voor willen ruilen.
Ik ben benieuwd hoe jullie bij de audi TT zijn gekomen en wat jullie overwegingen waren!
Richard
Zelf ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in sportieve auto's en had altijd al een mooie coupé willen hebben. Eerder liet mijn situatie dat echter niet toe. Mijn gezin en ik hadden op dat moment meer behoefte aan een ruime auto, zo praktisch mogelijk. We hadden toen een tijdje een Passat. Een hele fijne auto, maar niet iets waar ik warm van werd. Toen ik het een paar jaar geleden financieel wat ruimer kreeg ontstond er ook ruimte voor een tweede auto. Ook al vond mijn vrouw het nog steeds onzin, was ik toch vastberaden om mijn droomauto te vinden (wel enigszins realistisch natuurlijk). Ik had al vrij vroeg besloten dat ik voor een tweedehandse auto zou gaan. Mijn persoonlijke top drie bestond uit de Mercedes SLK, de Mazda Mx-5 en de Audi TT (mk1). In verschillende autobladen en sites heb ik uitgebreide tests van de SLK, Mx-5 en de audi TT gelezen en op sites als deze de prijzen goed in de gaten gehouden. Ik heb uiteindelijk met alle drie gereden en ik moet zeggen dat ik ze op het gebied van rij-eigenschappen niet eens bijzonder veel voor elkaar onder vind doen (maar misschien komt dat omdat ik een Passat gewend was). Alleen de SLK reed niet zo scherp als de andere twee. Hoewel ik de TT al meerdere keren had gezien, zowel op plaatjes als in het echt, vond ik hem toen ik in een mooie zwarte ging proefrijden er zó goed uit zien! Ik heb er niet eens heel lang over na over denken, zelfs mijn vrouw kon het begrijpen!
Maar wie weet, als die zwarte niet zó'n indruk had gemaakt, was ik wel voor het open dak van de mx-5 gegaan. Gelukkig niet, want hoewel ik in deze maanden best een open dak zou willen, zou ik mijn TT bijna nergens voor willen ruilen.
Ik ben benieuwd hoe jullie bij de audi TT zijn gekomen en wat jullie overwegingen waren!
Richard
-Life is to drive-