Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83110
Beste forummers,

Net eigenaar van een MK1 Cabrio en de karakteristieken van de auto aan het beleven. Met de proefrit kwam ik al een krakend geluid in het linker portier tegen. Het forum er ook gelijk op nageslagen maar ik kwam dit tegen. (Foto) Tijdens het rijden is er een plastic achtig schurend geluid bij iedere oneffenheid. Als ik het portier open tijdens het rijden is het geluid weg. Portier dicht en het is er weer. Ik las op het forum los zittende panelen maar opvallend aan het portier is de grote plastic knop die in een uitsparing van de carosserie valt. Zoals op de foto te zien is de bovenzijde van de knop aardig ingesleten. Zijn er problemen met dit systeem bekend? Kan dit worden opgelost met vervangen van de onderdelen, licht smeermiddel of afstellen van het portier? Ik heb het vermoeden dat daarna het ge kraak over zal zijn.
IMG_20150105_161148.jpg
IMG_20150105_161213.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83111
Deur stellen, maar het scharnier kan aan het uitslijten zijn, dan is het als afstellen niet meer werkt een kwestie van vervangen en dan ben je er de komende 10 jaar weer vanaf.

Kijk ook t deurslot eens na en de slotvanger of dat niet verschoten is na al die klappen van t dichtdoen wil dat wel eens verschuiven.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83117
Ronnie,

Bedankt voor je reactie. Ik ga zoeken naar hoe het portier/scharnier af te stellen en de slotvanger beter bekijken.
Gebruikersavatar
door eric v.
#83119
Voor je aan je portier gaat zitten knutselen,doe het portier een stukje open pak de deur aan de onderkant vast en probeer of je de deur iets op kan tillen.
Zo niet zit het niet in de scharnieren.
Het komt vaker voor dat de deurvanger waar jij foto's van hebt gemaakt verouderen,zeker de gene die op de b stijl zit.
Deze is voorzien van een rubber en deze willen op den duur het gekraak veroorzaken.
De binnenbekleding van de deur is het deel wat tegen het deurrubber aankomt en voor waterdichtheid zorgt.
Deze wil vooral inde winter nogal eens voor kraakgeluiden zorgen.
Probeer bij open portier de onderkant van de binnenbekleding iets te bewegen.
Ga alsjeblieft niet zomaar aan je slot of scharnieren zitten,dit veranderd de stand van je raam ten opzichte van je rubbers op je kap en kans op lekken is dan HEEL groot.
Vandaar mijn Knutselen.
Probeer wat siliconenspray op het rubber deel van de deurvanger op de b stijl.
Succes

Eric V.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83142
Eric,

Praktische tip om allemaal even na te lopen! Hartelijk dank. Ik kwam op het forum ook niet veel tegen over het afstellen van de scharnieren.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83621
Nou, de tips opgevolgd en met de simpelste begonnen. Een vinger zuurvrije (fiets) Vaseline op de plastic knop en de plastic val in de carosserie. Heel dun laagje en iets meer op de getoonde krassen. Direct de irritante droge kraak achter je linker oor kwijt tijdens het rijden. Optrekken, remmen, klinkerweg geen noemenswaardige piepjes en kraakjes meer. Top!
Gebruikersavatar
door eric v.
#83623
Goed zo.
Geniet van je TTR.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83634
Bedankt Eric maar hij staat bij de verkoper in de garage voor een nieuwe thermostaat. Dankzij de info van het forum kon ik vaststellen dat die open bleef staan. Temperatuurmeter OK maar rijdend niet boven de 70°C. Gelukkig Bovag garantie.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83640
Hartelijk dank DreamWalker! Je specs gezien en indrukwekkend. Voorlopig even standaard en investeren in dit soort reparaties. :-)
Gebruikersavatar
door eric v.
#83651
Welkom to the money pit.
Laten we hopen dat ze er een eom thermostaat in zetten.
Zal hij straks ook wat zuiniger gaan lopen ook.

Succes Eric V.
Laatst gewijzigd door eric v. op za mar 07, 2015 21:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83657
Och, de derde put op een rij pas. :shock: Je raakt er aan gewend. Na de garantie zelf weer aan de slag. Eerste nu is de Parrot Asteroid installeren.
door DreamWalker
#83670
AudiTTer schreef:Hartelijk dank DreamWalker! Je specs gezien en indrukwekkend. Voorlopig even standaard en investeren in dit soort reparaties. :-)
Merciekes...

Remco heeft me ooit geleerd dat het lichtjes verstellen van het profiel waarin de haak van je 'deursluitingsmechanisme' aangrijpt (RVS onderdeel zoals hieronder zichtbaar onder de sticker in de deuropening) het gekraak ook kan verhelpen/verminderen...

Is idd een gekend kwaaltje van de TTR :D

Succes ermee :!:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#83686
DreamWalker, kan goed de permanente oplossing zijn. De vaseline helpt alleen te determineren. Aan de krassen op de nok te zien komt het portier net iets te hoog in de uitsparing terecht. Fractie van een millimeter. Zomer even afwachten wat de temperatuur in het materiaal gaat doen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]