Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jorrit
#84461
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet tevreden over mijn turbodruk.

Ik heb gewoon een standaard tt uit 1999 met 180pk.
Ik heb al een aantal keer een drukttest uitgevoerd, er is niks mis met de slangen.
Ook heb ik de dumpvalve vervangen, deze werkt ook goed, geen geflutter.

De turbodruk komt maximaal tot 0,6 bar. deze moet volgens mij bij een standaard tt "180pk" 0,8 zijn.

Wie kan mij helpen? zelf zit ik te denken aan de N75 valve, of de wastegate.

Groeten,

Jorrit
Gebruikersavatar
door RenéTT2015
#84485
Beste Jorrit,

Je kan tijdelijk een veer over je actuator spannen en eens kijken of je druk dan wel oploopt, oorzaak kan een te slappe actuator zijn die de wastgate niet goed dicht kan houden, op de engelse sites staan voorbeelden hiervan.
De N75 kan je testen zie de site van eifel Audi TT.
In het ergste geval heb je hetzelfde probleem dan ik heb, en dat is een gescheurd uitlaatgedeelte van de turbo, bij mij hoorde ik blazen als een stofzuiger, alleen bij rustig gasgeven niet hoorbaar, turbo er met veel moeite afgehaald en ja het bleek een doorgescheurd turbohuis te zijn. Een veel voorkomend euvel, doordat de temperaturen bijvoorbeeld bij het uitzetten van de auto nog te hoog zijn, advies laatste stukje rustig rijden en/of nog 2 á 3 minuten stationair laten lopen, ook aandacht voor het warmdraaien, duurt minimaal 10 km voor de motor en ook de olie een beetje warm is en dan pas kan je het volle vermogen gebruiken, ik zeg niet dat dit bij jou is gebeurd, maar het is wel een aandachtspunt om je turbo heel te houden. Mijn auto liep verder goed maat nam slecht op, turbodruk weet ik even niet, omdat ik geen meter had. Inmiddels een meter aangeschaft en tevens één voor de olietemperatuur, maar moeten er nog in. Mijn nieuwe turbo is gisterenavond met veel geduld op zijn plaats gemonteerd. Morgen Zaterdag ga ik hem afbouwen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]