Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#86002
2 weken geleden de TT een grote beurt gehad grote beurt,gehad in een garage met veel audi ervaring.
Sinds hij terug is niets dan problemen in houden met optrekken motorstoringslampje ging ook branden.
Als hij warm is en ik start hem wil hij alleen stationair draaien, gas intrappen helpt niet.

Even uitgelezen de bobine in cilinder 2 stuk, maar gelijk 4 nieuwe ingezet ben ik tenminste van de zomer van het gezeur af als de andere ook de geest gaan geven.
! week helemaal geen problemen gehad nu wederom problemen bij warme motor weer alleen stationair draaien, laat ik hem afkoelen half uurtje of zo loopt hij gelijk weer goed. Het vreemde is ook nog soms start hij warm wel gelijk goed.

Tijdens beurt zijn de bougies vervangen...verder nies spannends


Iemand Tips.....
#86004
Wat voor bougies?
Dat is het éérste wat ik zou bekijken.
Bobine kan gebeuren heb je gekeken bij de audi dealer of deze voor een recall in aanmerking kwamen?

Succes Eric V.
#86012
Thnxs, voor de reactie geen idee wat voor bougies ze er in hebben gedraaid, ga ik morgen even navragen.
Welk merk type zou volgens jou het beste zijn.....

Voor wat betreft de bobine zit hier niet echt een VAG garage in de buurt en het leek me niet verantwoord eerst 20 km te gaan rijden dus hem even bij de local garage aan het apparaat gehangen, ze doen daar veel audi dus wel redelijk vertrouwen in. Gaf gelijk aan aan dat er verstoring was in cilinder 2 even die uit 2 in drie gezet een weer getest toen was er verstoring in 3 dus verhaal klopt wel.
#86427
We zijn er nog steeds niet uit, vandaag maar eens met de TT naar een handelaar gereden om hem daar na te laten kijken. Uitlezen geeft geen foutcodes en er waren verder ook geen vreemde afwijkingen in waardes.
Natuurlijk startte de Audi gewoon de hele ochtend dus niets kunnen vinden.
Vanmiddag wel weer 2 x staan wachten tot de motor voldoende was afgekoeld voordat hij weer normaal liep.

De verdenking gaat uit naar of de nokkenas sensor of de oliedruk schakelaar, ik begreep dat vooral de oliedrukschakelaar vervangen een redelijk dure liefhebberij is omdat deze niet simpel los te vervangen is?

Ga hem er volgende week maar eens een weekje neerzetten zodat ze een wat langere periode kunnen proberen de storing te re produceren.
#86428
Je hebt de bobine van 2 naar 3 geplaatst en daarmee het probleem ook verplaatst.
Plaats de bobine weer op 2 en kijk of hij ook de storing weer naar 2 verlegt.
Laat ze die bobine vervangen om te kijken of het dan niet meer gebeurd.
Bobine kan bij hogere temp doorslaan .

Succes Eric V.
#86442
Wat ik weet is dat er ook alternatieven dan echt de originele voorgescheven bobines toegepast worden, dan krijg je ook met de 1.8T problemen, geldt ook voor bougies e.d. kijk dat eerste eens goed na. Eric V kan wellicht de artikelnummers voor je opzoeken die gemonteerd dienen te zijn. Als daar afwijkingen te vinden zijn kan je het probleem wellicht zo al snel oplossen door de juiste bobines en bougies toe te passen. Maar ook origineel kan wel eens kuren vertonen en vervangen moeten worden.

GEEN IMMITATIE accepteren van bedrijven die reparaties uitvoeren als je geen problemen wilt hebben! Gewoon origineel wat er op je blok hoort toe (laten) passen.

Ik knalde gewoon 4 nieuwe bobines er in toen ik 1.8T reed en 4 nieuwe bougies, ging niet lopen modderen iig, €37.50 per bobine toen (Duitse dealer) en bougies kosten een stuk minder. Dan was de terugreis (zaterdags) via de Autobahn altij leuk en octaan 102 tanken.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]