Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door krieltje
#5652
Zit ook erg te twijfelen.Toen ik hem pas had,kickte de turbo plots in.Nu doet hij dat niet meer,verloopt nu een beetje in stappen.Heb ook erg last van pingelen als de motor koud is.Gaat van de 1300 naar 1000 toeren en flipflapt op en neer tot hij warm is waarna hij dan stabiel blijft.Mijne is ook ernstig toe aan zijn 90.000km beurt.Kijk in het weekend wat de expert daarvan vindt.Misschien ligt het aan de filters,of idd de LMM.Wat ik weet is hij nooit vervangen.
Wat kost een nieuwe LMM?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5657
80 of 90 tientjes was ik kwijt een paar jaar terug... ask MARK ff per pb wat die kost ;)
Gebruikersavatar
door Cees
#5661
Het is een ruildeel, wordt weer een nieuwe voeler ingezet.
Laatst gewijzigd door Cees op vr nov 24, 2006 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5664
Je oude word weer netje gereviseerd geloof ik dat membraampje wat er in zit
Gebruikersavatar
door truckrukker
#5665
Bij mijn vorige auto (Seat Leon TDI 110 pk) was ook de luchtmassameter versleten. Dit uitte zich vooral in het feit dat de topsnelheid slechts 170 km/u ipv 200 km/u. Verder merkte ik weinig verschil. Als het bij jullie echt zo is dat ie dan beter trekt moet ik de mijne toch ook maar eens doormeten.
Gebruikersavatar
door charlotte
#5668
pppfff zo zeg ff alles hier doorgelezen. Mijn TT heeft de volgende klachten. ALs ik wegrijd, motor koud, dan stotterd hij flink en geef ik wat gas bij dan heb ik een backfire in de uitlaat.Ook bij het opschakelen naar de 3e versnelling geeft een kleine plof in de uitlaat.\
Is de motor warm en ik wil doortrekken dan stotterd hij ook. Soms erg veel zelfs.Dus bij het gasgeven gaat het fout steeds.

Als ik de verhalen hierboven lees kan ik dus chacken of het de LMM is door deze even los te gooien, stukje te gaan rijden, en als hij dan niet meer stotterd is het dus de LMM. Ik dacht altijd dat als je die LMM eraf haalt de auto helemaal niks meer doet?!

Mark misschien wordt het tijd dat je hier eens een duidelijk verhaal over plaatst in dit topic.
De mensen mieten wel door krijgen dat jij onze technische man bent hiero.

Ik lees ook graag andere ideeen/opties......!!

gr,
charlotte
door krieltje
#5673
mmmm zo te horen tank je misschien kerosine charlotte?
Gebruikersavatar
door charlotte
#5675
haha ja je zou het zo denken he.....nee 98 tank ik altijd.
door TTMarky
#5676
De luchtmassameter is inderdaad een ruildeel. Ik heb die van mij bij de dealer gehaald en moest hier ongeveer ?100,= (incl. BTW) betalen. Maar als de dealer 80 of 90 tientjes ervoor vraagt ( :D RKdesigns LMM :P ) zou ik toch maar een andere dealer zoeken.

De technische man hier op het forum, Mark, kan deze voor een mooie prijs regelen. Dus hiervoor moeten jullie bij Mark zijn.
Gebruikersavatar
door MARK
#5680
:shock: ........ :?: :?: :?:

Wat zegt Charlotte nu????........is het nog niet duidelijk dat ik de technische man ben dan???? :)

Luchtmassameter is een moelijk verhaal........dat heb ik je al eens verteld.
Wil je echt weten wat dat ding doet, dan moet je ff langskomen en gaan we 100 km rijden. Log ik het Motormanagement en dan kun je conclusies trekken.

Een andere optie is: er vanuit gaande dat hij 30000 km goed functioneerd....is het misschien tijd voor een nieuwe?!

Mark
Gebruikersavatar
door charlotte
#5681
Mark, hou even in de gaten dat er steeds nieuwe mensen bijkomen hier die jou niet kennen. Dus post regelmatig je technische
antwoorden en dan komt dat wel goed.

Ja maar om nu 100 euro voor niks uit te geven en dan nog met het probleem te zitten....weet niet.

charlotte
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5687
TTMarky schreef:De luchtmassameter is inderdaad een ruildeel. Ik heb die van mij bij de dealer gehaald en moest hier ongeveer ?100,= (incl. BTW) betalen. Maar als de dealer 80 of 90 tientjes ervoor vraagt ( :D RKdesigns LMM :P ) zou ik toch maar een andere dealer zoeken.

De technische man hier op het forum, Mark, kan deze voor een mooie prijs regelen. Dus hiervoor moeten jullie bij Mark zijn.
1.6 A3 onderdeel 8 klepper motor dus zal wel wat schelen hè... anders snap ik de hogere prijs van de TT niet meer :wink:
ruilonderdeel... 3 jaar terug echt niet??? ik kocht een nieuwe.... de oude uit elkaar gesloopt, want die moesten ze niet hebben en kreeg geen korting... heb dus gezien wat er maar in zit, nadat ik em open gemaakt had. :D
Gebruikersavatar
door Cees
#6012
Gisteren door onze technische man van de club Mark de luchtmassameter laten vervangen.
Dit nu dus duidelijk te merken, hij schokt niet meer als tie koud is en de turbo pakt beter op.
Tevens loopt de motor rustiger.
Het is dus aan te bevelen om de meter om de 30.000 km te laten vervangen.

Mark bedankt................................ :D :D :D
Gebruikersavatar
door MARK
#6014
:D Beter Cees!!!!.............die 30000 km kun je, zeker in jouw geval (K&N Filter) beter aanhouden :)

Mark.
Gebruikersavatar
door charlotte
#6015
Dat klinkt veebelovend...en het fijne is, die van mij gaat volgende week vervangen worden. (ook door Mark).

Ik laat nog wel weten wat mijn verschillen dan zijn.
gr,
charlotte
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]