Pagina 10 van 10

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: do sep 08, 2011 13:39
door Kartal
Thanks! Hij zit er in.. Binnenkort ff een testritje over de grens..;)

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: za okt 08, 2011 19:06
door AlexTT
Heb het dus ook getest, alleen gaat mijn EPC lampje niet branden??

Merk wel dat de auto wat lekkerder rijdt, dus maandag maar ff 1 bestellen...

(heerlijk zo'n paps met een garagebedrijf... KORTIIIIIING!!! :mrgreen: )

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: vr mar 27, 2015 16:32
door ErwinSteinmeier
Liefhebbers,

Probleempje met de TT: de auto houdt in als ik het gaspedaal goed induw (toerenteller schiet dan in 1x door richting het rood). Het voelt als een soort van turbogat.. Nu heb ik de auto laten uitlezen en ik kreeg de code 'Aanpassingsief / Sporadische Mass or Volume Air Flow Circ. Low'. De ANWB gaf aan dat de LMM stuk zou zijn. Deze heb ik vervangen (met de luchtfilter) maar het probleem is nog hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor het graag. Thanks alvast!!

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: vr mar 27, 2015 19:47
door Ronnie
Versleten koppeling? dan maakt die ook meer toeren dan die vooruit komen kan.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: vr mar 27, 2015 20:11
door ErwinSteinmeier
Hoi Ronnie,

Daar had ik zelf niet aan gedacht.. Maar is die foutcode dan niet raar (die wijst tenslotte op heel iets anders dan de koppeling)?

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: vr mar 27, 2015 20:55
door peter1981
Das normaal de LMM ja , neem aan dat je de goeie gemonteerd heb en ene die nieuw is dus niet ene van de sloop
Wellicht een gaatje in de slang zodat er ergens na de LMM lucht binnenkomt en daardoor de boel gek gaat doen

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: za mar 28, 2015 15:12
door Ronnie
LMM checken:

- ontkoppel de stekker
- motorkap weer dicht
- starten en luisteren of het verschil geeft behoort wel zo te zijn namelijk (motor gaat in het noodprogramma zodra die deze LMM sensor mist)
- ga rijden en kijk of de toerenteller nog steeds zo ver uitslaat

1. Indien het er nog steeds is is het niet je LMM
2. Is het weg dan is het je LMM (ook een vernieuwde kan kaduuk vliegen hoe zuur geld t ook kan zijn als je die recent vervangen hebt voor een originele (heb je dan iig garantie op als t goed is), immitatie of een refurbished zou ik niet plaatsen die verlenen vaak niet eens garantie, dan wordt goedkoop duurkoop als t niet fatsoenlijk functioneert)

Ik heb het gehad met een doorgeslagen koppeling die greep tot bepaalde tevoren nog wel erna sloeg die als een gek door en dan versnelt de auto niet meer zoals tevoren het geval was en vliegen de toeren omhoog als je gas geeft. Kreeg foutcode(s) die er niets mee te maken hadden, maar goed als ik bij jou ineens een hoop extra lucht erdoorheen pers dan piep je vanzelf, dus geen idee of dat invloed kan hebben dat de LMM dan op hol zou slaan door een ander euvel. Ben geen autotechnicus iig

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo mar 29, 2015 12:08
door ErwinSteinmeier
Hoi Ronnie,
Zonder lmm vertoont de TT dezelfde verschijnselen.. Grote kans dat je gelijk hebt! Als ik handrem aantrek auto in z'n 3 zet koppeling langzaam laat opkomen slaat ie pas na een tijdje af.. Versleten koppeling dus. Thanks voor meedenken!!