Audi TT Club - Forum

Heb je je TT of een andere auto onder handen genomen, plaats hier je behaalde resultaten
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door stefanovitsch
#55868
af gelopen 2 dagen ben ik weer bezig geweest met mijn TT'tje een grote poest beurt te geven. Je moet wat in je vakantie :D

Hier mijn stappen plan:

- Auto goed gewassen: ik ben begonnen met de velgen en wielkuipen daarna de binnen kant van de motorkap, achterklep en de deuren en daarna de rest van de auto.
- Gekleid met de meg klei, om de lak goed te reinigen,
- Raffini Mezzo met de Dap500, om alle swirls te verwijderen.
- Raffini Finale met de Dap500, voor de na bewerking.
- Poorboys World White Diamond met de Dap500, voor de glans :smt007
- M21 2.0 sealant
- 2 laagjes M16 wax
- Als laatste Synthetic Spray Detailer M135, voor het mooi water afstotende laagje :smt007
- De velgen staan in de Poorboys World Wheel Sealant
- De banden met Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- De ramen met NXT glass cleaner
- En de trims met Trim Detailer

Hier een paar foto's van het resultaat. Ik heb geen voor foto's gemaakt omdat ik mijn auto toch altijd netjes bij houdt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door stefanovitsch op za jul 31, 2010 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#55872
Zo hoort een schone TT er uit te zien..
Nuttig je vakantietijd besteed!
Gebruikersavatar
door denders
#55874
12 uur lang mag hij er ook wel goed uitzien, dat hou ik niet vol hoor :roll:
Met pauzes zeker? :wink:
Doe er meestal paar uur over. Wassen&waxen, velgen, binnenkant stofzuigen en dash polish, motorruimte cleanen is bij mij (nog) niet nodig en kleien enz. eveneens niet, glimt 'ie weer als een nieuwe.
Vandaag was ik het trouwens van plan om te gaan doen..
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#55875
Ziet er goed uit hoor :thumbright:

Het kleien kan overigens op een fonkelnieuwe wagen al verschil maken. Vaak zijn miniscule vervuilingen (zoals teer, hars van bomen & industriële vervuiling) niet geheel verwijderd na een reguliere wasbeurt. Hierdoor kan nieuw vuil en stof zich weer makkelijker aan hechten. Voor het oog zie je het meestal niet eens, maar als je met je vlakke hand over de lak aait, dan voel je het wel zitten. Ach, net als met zoveel dingen, 't is maar net waar je de grens legt natuurlijk :)
Ik gun mezelf ook niet altijd de tijd om de wagen eerst te wassen, om vervolgens te kleien, paintcleaner aan te brengen, te polishen, te waxen en af te toppen met een tweede laag wax :roll:
Simpelweg afspuiten en een emmer sop erover en hij kan er weer een paar dagen tegen :D, want daarna istie toch weer vies door een regenbui of stof...

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door denders
#55876
Zolang de poetsdoek elke keer nog van de auto glijd, en ik denk dat de volgende stap alleen maar een spiegel is, ben ik tevree. Met de hand in de wax zetten helpt wel tegen het aanhechten van vuil.
Helaas is het vaak na een paar keer rijden in NL weer aardig stoffig/vies/muggenlijkjes op sommige delen :|
Gisteren ook maar eens een spuitbus bandenzwart meegenomen, tsja je blijft bezig he maar het is voor een goed doel :D
Gebruikersavatar
door stefanovitsch
#55877
Haha nou ik heb er in totaal 12 uur aan gewerkt ja maar dan wel verdeeld over 2 dagen. Want ik heb de sealent een nachtje laten uitharden. Maar zoon poets beurt doe ik ook maar 1 of 2 keer per jaar hoor. En meestal doe ik dat dan gewoon in 1 dag. Maar het kleien merk je inderdaad zeker wel. Dat lak wordt er gewoon veel zachter van. Een goede voorbereiding bepaald voor een groot deel de glans. En nu is het gewoon netjes bij houden, ik probeer er dan gewoon iedere maand er een dun laagje wax op te zetten. :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#55878
Precies, gewoon lekker bijhouden is ook mijn motto 8)
Wat ik wel jammer vind, is dat m'n velgen na een dag of wat weer behoorlijk smerig zijn. Die zijn gewoon niet fatsoenlijk zuiver te houden :)
Ach ja, het houd je van de straat... ehh.. op de straat :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#55879
Joop, dat ligt deels aan de standaard remblokken, die geven naar mijn idee erg veel remstof af, ik zie het echt erop komen bij de Audi oem blokken ivm de vorige die ik had op m'n andere auto. (EBC in dat geval)
Haal je wielen er een keertje af en geef ze dezelfde behandeling als je met de lak zou doen. Soms even boenen maar het resultaat is zichtbaar!
Zet ze daarna in de autowas en behalve dat ze mooi worden hecht het vuil minder goed aan voor een volgende wasbeurt!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#55881
wat is dat grijs toch een mooie kleur he :smt002 hij ziet er weer als nieuw uit.

maar nog even over die folie op je dak, zit dat wel wat sterk vast aangezien je het
met water hebt gemonteerd? ik weet van jaren terug nog dat ik wel zonnebanden op m`n
voorraam plakte met water. als ik dan 200+ reed vloog het in stukken eraf.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door stefanovitsch
#55886
Ja de velgen worden bij mij ook altijd snel vies maar door de wheel sealend heb ik ze wel zo schoon met een hogedruk spuit dus dat scheelt dan wel weer.

Dennis, de sticker zit echt goed vast die krijg je niet zo maar los hoor. Je moet niet te veel water gebruiken natuurlijk want anders plakt de sticker nooit. De meeste mensen plakken het ook droog maar omdat ik daar niet zo veel ervaring mee heb had ik er voor gekozen om het nat te doen. En zelf ben ik zeer te vreden en als het me weer verveeld haal ik het er wel weer af :D en voor 37 euro vond ik het zeker de moeite waard om het zelf te proberen.
Gebruikersavatar
door The Bobber
#55891
De auto ziet er netjes uit zeg :)

Ik zal binnenkort ook een poets/polijst set gaan aanschaffen en de mijne helemaal cleanen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]