Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#37026
Zoals al een aantal keren opgemerkt, wil ik graag machinaal polijsten / poetsen.

Ik wil hiervoor de volgende polijstmachine aanschaffen:

DAP500

Ik lees hierover erg veel positieve reacties, daarbij is het prijsverschil met de G220 van Meguair's behoorlijk.

Nu wil ik Poorboys World SSR1 en SSR2.5 aanschaffen, maar welke Lake Country pads kan ik hiervoor het beste gebruiken voor de harde Audi lak van de TT?

Ik begrijp dat na het polijsten de poetsen stap komt. Kan ik hiervoor Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' gebruiken? Hier heb ik nog namelijk nog een nauwelijks gebruikte fles van staan. Beetje zonde om nu direct iets anders aan te schaffen.

En na het poetsen komt het waxen. Ik neem aan dat ik hiervoor NXT Tech Wax 2.0 kan gebruiken?

En tenslotte, wie oh wie zou mij op weg willen helpen met een demo? :oops:

Thanks!
Laatst gewijzigd door ptie op ma apr 06, 2009 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Mischa
#37028
Misschien dat Joop de jongens van ColourLock kan vragen om ook een demo te geven van hun andere producten: Aristoclas Ik weet dat het niet een van de bekende merken is. Maar de handelingen zijn over het algemeen toch grotendeels hetzelfde.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37029
Helaas hebben we ze maar even ter beschikking, ze hadden nl 's middags al iets anders in de agenda staan...
Ik had ze graag de hele middag willen hebben; d'r valt immers genoeg te vertellen (en te vragen) lijkt me :)
Maar goed, wellicht kunnen we ze dan gewoon nog eens uitnodigen!
Ze zullen in ieder geval alle vragen proberen te beantwoorden.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37031
ptie schreef:Zoals al een aantal keren opgemerkt, wil ik graag machinaal polijsten / poetsen.

Ik wil hiervoor de volgende polijstmachine aanschaffen:

DAP500

Ik lees hierover erg veel positieve reacties, daarbij is het prijsverschil met de G220 van Meguair's behoorlijk.

Nu wil ik Poorboys World SSR1 en SSR2.5 aanschaffen, maar welke Lake Country pads kan ik hiervoor het beste gebruiken voor de harde Audi lak van de TT?

Ik begrijp dat na het polijsten de poetsen stap komt. Kan ik hiervoor Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' gebruiken? Hier heb ik nog namelijk nog een nauwelijks gebruikte fles van staan. Beetje zonde om nu direct iets anders aan te schaffen.

En na het poetsen komt het waxen. Ik neem aan dat ik hiervoor NXT Tech Wax 2.0 kan gebruiken?

En tenslotte, wie oh wie zou mij op weg willen helpen met een demo? :oops:

Thanks!
Hey,

Durf je dan eindelijk de stap te wagen :D

Machine:
Wat betreft de DAP. Het is een prima apparaat en is vergelijkbaar met de G220. Je kunt ook een excentrische schuurmachine gebruiken (bijvoorbeeld de bosche pex400) maar de dap is prima geschikt om mee te beginnen. Zelf gebruik ik de bosch.

Pads:
Wat betreft de LC pads. De pads hebben allemaal een verschillende ''cut''-factor. Voor de wat hardere lakken (zoals audi) kom je al snel bij de hardere pads uit. Uiteraard moet je vooraf een testspot maken om te bepalen welke pad nodig is.

Om te beginnen kun je 3 soorten pads aanschaffen.

- Oranje LC pad
Deze kun je gebruiken als je swirs e.d. weg wilt werken. Grover dan dit moet je niet gaan. De gele pad is echt te grof. De oranje pad moet (indien nodig) nabewerkt worden met een lichtere combinatie.

- Witte LC pad Deze pad kun je gebruiken om de miniscule krasjes die je met de oranje pad maakt, weg te werken. Tevens is deze ook te gebruiken met een cleaner.

- Groene LC pad Deze pad kun je gebruiken om een bijvoorbeeld een glaze in te werken of als er nog steeds krassen zichtbaar zijn de laatste weg te werken.

In het volgende topic wordt er ook aandacht besteed aan het gebruiken van de dap: Link

Polijstmiddelen:
De spullen van Poorboys zijn prima om te gebruiken voor het polijsten. De SSR3 zal je waarschijnlijk niet nodig hebben.

Meestal ziet de lak er na het polijsten alweer als nieuw uit. Wat je nog tussen het polijsten en waxen kunt doen is een product aanbrengen met een voedende werking om zo de kleur nog meer naar boven te halen.

Wax:
De NXT tech wax is een prima wax om de auto mee af te maken, alleen de duurzaamheid vindt ik zelf niet fantastisch.

Voordat je gaat beginnen moet je de auto wel wassen en kleien om zo alle verontreinigingen van de lak af te halen. En dan in de toekomst wassen met de 2 emmer methode om zo de krasjes zo min mogelijk te maken.


Ik wil je best helpen/demonsteren met het polijsten van je TT. Alleen woon je niet echt om de hoek en aangezien het budget van een student beperkt is tot de studiefinanciering en een bijbaantje is het niet echt gemakkelijk :lol:

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door massari
#37039
k'Heb zelf ook een Dap500 en gebruik daarbij Poorboys produkten, gewoonweg omdat ik dat fijner vind dat bijvoorbeeld Meguiars.
Gebruikersavatar
door screamer
#37041
Ik gebruik de Meguiars G220, bevalt prima. Heb me TT er pas één keer mee onderhanden genomen. Maar binnenkort ga ik weer eens aan de slag, gelijk me nieuwe product uit proberen (Black Hole, EXP en Natty's Blue). Altijd leuk. :D ;)

Ook ik vind de lijn van Poorboy's World erg goed. Meguiars NXT wax is ook wel aardig, maar heb nu Natty's Paste Wax Blue aangeschaft (is wel een harde wax, dus handmatig aanbrengen) en ben erg benieuwd hoe die er uit komt en of hij ook wat langer houd dan de NXT.

Kijk eens op het CarClean forum, staat veel informatie en anders is er altijd wel iemand die je een antwoord kan geven. En op YouTube staan aardig wat filmpje met kort HowTo's, maakt veel duidelijk.

Succes,

Guy
door ptie
#37059
Mensen, bedankt weer voor de uitgebreide antwoorden. Wat zijn jullie toch goed voor deze wereld :D

@Vincent
Moeten de pads niet Oranje-Groen-Zwart zijn? Zie bijvoorbeeld ook je post hier. Of maakt dit niet zoveel uit?

Het topic op het Carclean forum wat je aankaart, heb ik gisteren van tevoren uitgebreid gelezen, niettemin goed dat je het aankaart. Dit is ook een zeer goede.

Als glaze zou ik de polish van Meguair's moeten kunnen gebruiken. (Meguair's polish = glaze heb ik gisteren geleerd, beetje verwarrend, maar goed).

Voor wat je demo / hulp, ik zou dit zeer op prijs stellen :) Uit mijn studententijd kan ik me herinneren dat je een hoop vrije tijd hebt, dus dat zou geen probleem moeten zijn :P Mocht je het zien zitten, dan kom ik natuurlijk die kant op, dat is wel zo netjes :)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37060
ptie schreef:Mensen, bedankt weer voor de uitgebreide antwoorden. Wat zijn jullie toch goed voor deze wereld :D

@Vincent
Moeten de pads niet Oranje-Groen-Zwart zijn? Zie bijvoorbeeld ook je post hier. Of maakt dit niet zoveel uit?

Het topic op het Carclean forum wat je aankaart, heb ik gisteren van tevoren uitgebreid gelezen, niettemin goed dat je het aankaart. Dit is ook een zeer goede.

Als glaze zou ik de polish van Meguair's moeten kunnen gebruiken. (Meguair's polish = glaze heb ik gisteren geleerd, beetje verwarrend, maar goed).

Voor wat je demo / hulp, ik zou dit zeer op prijs stellen :) Uit mijn studententijd kan ik me herinneren dat je een hoop vrije tijd hebt, dus dat zou geen probleem moeten zijn :P Mocht je het zien zitten, dan kom ik natuurlijk die kant op, dat is wel zo netjes :)
Het zit zo dat er niet 1 juiste combinatie is van de middelen die je wilt gebruiken (pads en polijstmiddel). Het is juist de truc om door middel van zo licht mogelijk te beginnen. (dus bijvoorbeeld witte pad/SSR1) Kijken wat deze combinatie uithaalt. Geen resultaat -> dan iets grover proberen.
De grens ligt bij mij bij een oranje pad en SSR 2.5. Als je het daar er niet mee uitkrijgt moet je waarschijnlijk aan een roterende polijstmachine gaan denken. Dit gaat mij nog iets te ver betreft vaardigheden en budget. Ik sta namelijk niet ieder weekend een auto te polijsten. Eigenlijk alleen voor familie en vrienden.

Ja je kunt de meguairs polish daarvoor gebruiken. Het is inderdaad verwarrend aangezien de merken kiezen voor een andere benaming.

Wellicht heb ik over twee weken tijd (doordeweeks) aangezien ik dan geen tentamens meer heb. Als het dan een beetje weer is dan kan ik wel richting het oosten komen. (zelf heb ik hier niet zoveel ruimte i.v.m. 4 auto's :lol: ). Dan kunnen we je TT eens goed onderhanden nemen. Je bent er namelijk zo een dag mee bezig.

Groeten,
Vincent
door ptie
#37088
Ik zou het erg fijn vinden als je een kleine demo zou kunnen geven. Je hoeft natuurlijk geen hele dag kwijt te zijn, ik neem aan dat een demo op een deel voldoende is, bijvoorbeeld de motorkap. Ik moet het daarna natuurlijk wel zelf kunnen ;) Dat deel zou ik alvast van tevoren kunnen wassen en kleien. En ik heb eventueel ook een garage tot mijn beschikking, mocht dat nodig zijn :)
Gebruikersavatar
door fobo
#85173
Heb enkele weken geleden de dap 900 met alle polijst artikelen erbij gekocht, een stukje uitgeprobeerd, werkt echt super.
Gr, fobo
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]