Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#36024
Iemand hier ervaring mee?

Meguiars Engine Clean

Zie vooral de filmpjes onderaan.

Ik vind het een beetje een eng idee al dat water op je motor. Maar blijkbaar kan het gewoon?
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36030
Ik geen ervaring met dat product. Maar om nou speciaal dat product ervoor te kopen :roll: .

Als je kap van de TT open doet zie je voornamelijk plastic kappen. Die kun je eraf halen en reinigen en eventueel in een dressing zetten.

Wat je kunt doen om het geheel een stuk frisser eruit te laten zien is een plantenspuit vullen met wat shampoo (of dat product van meguairs) en dan licht vochtig maken. Daarna met een kwast het vuil overal tussenuit halen en vervolgens afspuiten en drogen.
Probeer zo min mogelijk water te gebruiken.

Succes.

Groeten,
Vincent
door ptie
#36056
Bedankt, het gaat me niet zozeer om dat product van Meguairs, maar meer om al dat water op de motor. Maar blijkbaar kan dat geen kwaad begrijp ik.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36058
Nahja, kwaad.

Als je door een fikse regenbui rijd komt er natuurlijk ook een heleboel water onder de kap. Als je aan het schoonmaken bent probeer dan ontstekingsdelen en de riemen te vermijden. Meestal zitten daar de plastic afdekkappen overheen dus daar doe ik niet al te veel aan.

Maar bovenaan (bij de veerpoten) e.d. kun je met een kwast en een ontvetter/shampoo al veel vuiligheid weghalen.

Succes!

Vincent
Gebruikersavatar
door nicky1975
#36273
Als je het plastic kapje van de blok afhaal,
dan zie je vol kabels lopen, zoals van de bougie's enzo,
kan dat geen kwaad als je er water opspuit?
door Abidin
#37075
Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat het onder je motorkap/ de motor gewoon vies en stoffig is?

Dit kan je ook gewoon in de wasstraat met een hogedruk erop (niet hogedruk spoelen maar geelimineerd water, dit is minder krachtig) schoonspuiten hoor. Met even spuiten kan het echt geen kwaad, de ontsteking en bougies zijn toch al bedekt met kapjes dus daar kom je toch niet bij. Wel gewoon van een afstandje van een kleine meter of zo spuiten en niet strak erbovenop.

Dit doe ik altijd als ik een nieuwe auto heb. Ook gedaan met mijn TT toen ik hem net had gekocht en het wordt echt een wereld van verschil erna :lol: Daarna met Mequires motor finish de kapjes en leidingen afwerken en het glanst weer helemaal. Nog nooit, met geen auto, last van gehad dat het negatieve effecten had.
door Abidin
#37076
Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat het onder je motorkap/ de motor gewoon vies en stoffig is?

Dit kan je ook gewoon in de wasstraat met een hogedruk erop (niet hogedruk spoelen maar geelimineerd water, dit is minder krachtig) schoonspuiten hoor. Met even spuiten kan het echt geen kwaad, de ontsteking en bougies zijn toch al bedekt met kapjes dus daar kom je toch niet bij. Wel gewoon van een afstandje van een kleine meter of zo spuiten en niet strak erbovenop.

Dit doe ik altijd als ik een nieuwe auto heb. Ook gedaan met mijn TT toen ik hem net had gekocht en het wordt echt een wereld van verschil erna :lol: Daarna met Mequires motor finish de kapjes en leidingen afwerken en het glanst weer helemaal. Nog nooit, met geen auto, last van gehad dat het negatieve effecten had.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37078
Abidin schreef:Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat het onder je motorkap/ de motor gewoon vies en stoffig is?

Dit kan je ook gewoon in de wasstraat met een hogedruk erop (niet hogedruk spoelen maar geelimineerd water, dit is minder krachtig) schoonspuiten hoor. Met even spuiten kan het echt geen kwaad, de ontsteking en bougies zijn toch al bedekt met kapjes dus daar kom je toch niet bij. Wel gewoon van een afstandje van een kleine meter of zo spuiten en niet strak erbovenop.

Dit doe ik altijd als ik een nieuwe auto heb. Ook gedaan met mijn TT toen ik hem net had gekocht en het wordt echt een wereld van verschil erna :lol: Daarna met Mequires motor finish de kapjes en leidingen afwerken en het glanst weer helemaal. Nog nooit, met geen auto, last van gehad dat het negatieve effecten had.
Mijn ervaring met de hoogedruk spuit is dat het alsnog niet schoon wordt omdat je aangekoekt vet en vuil niet weggespoten krijgt. Het vuil zit soms al jaren vastgekleeft waardoor het hardnekkig is. Ik ben van mening dat je het van te voren nog wel moet inwerken met een ontvettend middel.
Het daarna dressen van alle plastic delen/slagen zorgt inderdaad ervoor dat het er als nieuw uitziet. Wat ik jammer vind bij de auto's van tegenwoordig is dat er overal kappen op zitten. Bij de TT is het al erg, maar als je de motorkap van bijvoorbeeld de nieuwe audi a4 open doet zie je echt alleen nog maar plastic. Lekker makkelijk :lol:

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door MARK
#37084
:D ................geelimineerd water..................is dat een soort droogreiniger??? :smt005

Wat een heerlijke lui zitten er toch op dit Forum :smt082

Luistert....

Zoek een wasplek op die een een keuzeknop heeft waaronder "motorreinig(en)(er)" staat. Ga erheen zonder al die tupperware.

MOTOR ALLEEN AFSPUITEN MET UITGESCHAKELD CONTACT............en Lauw warm!!

Spuit de motor grondig af, voorkom het direct richten op stekkerverbindingen (water kruipt hier tussen), ook de dynamo dient te worden ontzien! verder kun je alles te lijf gaan wat vuil is.

Spoel hierna alles af met Gedemineraliseerd :wink: water.

Rijdt daarna de motor warm en pak als het mogelijk is een stuk snelweg. Thuisgekomen en in het bezit van een compressor.........blaas alles droog wat nog nat is of waar water in staat.

Behandel de metalen delen met blanke tectiel

Tupperware oppoetsen met Cockpit-Spray en klaar is ...........


n.b.: kijk een week later eens of je oliesporen ziet, weet je meteen of er iets lekt!! :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]