Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#73126
Ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een TT Coupé (2002).
Loop tegen een raar probleem aan. Als ik de auto ontgrendel en instap dan gaan bij het dichtdoen van de deur, de ramen helemaal naar beneden.
Niet alleen de 5 mm bij het openen van de portier.

Wat doe ik fout - hoe kan ik dit herstellen?
#73128
Welkom, stel je even voor in het voorstel-topic
Foto's zijn we hier ook niet vies van :D

Waarschijnlijk kun je het eerst je sleutel weer even opnieuw inleren, hier op het forum goed beschreven (zoekfunktie)

Zou jammer zijn als je gelijk al een reparatie had als je niet bij een verkoper met garantie hebt gekocht.


Grt, Dennis

ps: ramen helemaal open moet alleen kunnen als je buiten de auto staat en de open knop op je sleutelzender 2 seconden in blijft drukken, (en dicht ook) anders niet.
Zoals je al aangeeft met de 5mm.
#73142
Zorg dan wel dat je eventueel de code hebt van een originele radio of radio waarvan het display na een stroomonderbreking dan zegt "SAFE" :wink:
#73159
Hallo, welkom.

Ik ga ervan uit dat je bij het ontgrendelen niet de ontgrendel stand vasthoudt van de afstandbediening of sleutel... want dan behoren beide ramen open te gaan.

Wat te proberen is is inderdaad wat Stivoman aangeeft: inleren/resetten van het raam. Hieronder beschreven hoe je de volledige open-stand en de volledige dicht-stand inleert.

Deuren dicht, in de TT zitten. Met de deurschakelaar continu vasthoudend(!) raam helemaal dicht doen. Dan schakelaar even loslaten. Dan schakelaar ~2 seconden in stand "omhoog" vasthouden.

Dan met de schakelaar continu vasthoudend het raam helemaal open doen. Schakelaar weer even loslaten. Dan ~2 seconden in de stand "omlaag" vasthouden.
De 2 uiterste raam standen zijn nu in ieder geval ingeleerd. Hoop dat dit helpt. Dit staat overigens beschreven in het instructie boekje dat ik bij mijn TT Q heb.

Wat ook kan helpen:
Deuren dicht, buiten de TT staan. Met de sleutel het portier op slot doen en vasthouden in de op slot stand (sleutel naar rechts gedraaid). Beide ramen gaan nu dicht. Houd de sleutel naar rechts totdat de ramen echt helemaal dicht zijn. ~2 Seconden vasthouden in dicht stand.

Dan met sleutel het portier open doen en vasthouden in de open stand (sleutel naar links gedraaid. Beide ramen gaan nu open. Houd sleutel naar links totdat de ramen helemaal open zijn. ~2 seconden vasthouden.

Soms is het nodig om het een paar keer te herhalen, net zolang tot het 'proces' soepel en in 1 keer verloopt. :-) Soms hapert het raam bij open/dicht gaan bijvoorbeeld.

Succes!! en laat even weten of het werkte.
//S

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]