Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Mitchell_Quattro
#88623
Hallo,

Onlangs een TT gekocht. Super wagentje! Nu valt me alleen op dat de kachel/ventilatie slecht werkt. Knoppen etc. werken, display ook, maar er gebeurt weinig. De ventilatie gaat harder, zachter etc. Maar als ik deze qua temperatuur verander, gebeurd er niks.. De kachel blijft dus warm/koud. Soms ineens veranderd deze (spontaan?) wel van warm naar koud en/of andersom. Ook merk ik dat de knop voor het ramen schoonblazen niks doet. En dan ineens (ook spontaan?) gaat deze aan, soms wel kwartier later. Lastig als je ramen beslagen zijn!

Onlangs is de kachelradiateur vervangen bij de vorige eigenaar. Iemand enige idee waar dit aan kan liggen voordat ik alles openhaal? Vooral de laatste dagen is het niet fijn als het buiten zo warm is, en de auto alleen maar warme lucht geeft qua ventilatie.

De ventilatie heeft zijn eigen wil lijkt het wel...

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
door eric v.
#88627
Uitlezen.

Kan een stelmotortje zijn maar denk dat de hele unit van airco/ kachel niet goed meer is.
Raam ventilatie die het pas na een tijdje gaat werken heeft niets met de airco cq kachelradiator te maken.

Succes Eric V.
Ps kan je nog wel de codes bekijken op de display van je airco?
https://m.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU

Bekijk dit linkje even.
#88631
Heb de auto uitgelezen, 5 foutcodes:

8.1 => Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static open
11.7 => Central Flap, sporadic block
15.3 => Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open
22.1 => A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open
50.3 => Standing time (in minutes)??

Dit verklaard waarom de ventilatie zo 'slecht' reageert..
Kan dit eventueel komen door de kachelradiateur die onlangs vervangen is? Dat dit daarna niet goed aangesloten is? (of helemaal niet?). Er is tegelijk meer onderhoud gedaan waarbij ook slordige fouten zijn gemaakt. Helaas is dit bij de vorige eigenaar gedaan..

Wat kan ik hier aan doen?
#88634
Bedankt! Daar staat zeker veel in, kan alleen niet vinden hoe ik de fouten moet wissen?
Dit staat niet in het zelf studie boekje, kom er ook niks over tegen op het internet..?
De zekering er al uit maar dit helpt niet.

Moet dit via vagcom misschien?
Gebruikersavatar
door eric v.
#88636
Ok sorry,

Met vcds / vagcom kan je uitlezen en wissen.
Je kan ook een Elm obd2 kopen ,deze heb je voor iphone(wifi) of android (bluetooth).
Kijk maar op marktplaats zijn niet duur.
Met een app kan je dan ook uitlezen en fouten wissen.
Gebruik de Elm regelmatig om even snel te checken.
Vcds gebruik ik voor het echte werk aan mijn T5 of TT.
Gebruik de Elm ook voor de mini cabrio van mijn dochter.

Succes Eric V.
#88637
Heb de Elm obd2 al geprobeerd, heb een iPhone(wifi) variant. Deze geeft geen fouten weer. Maar deze geeft geloof ik alleen motorstoringen weer, klopt dat?

Het airbag lampje brand ook, dit wordt het volgende issue om op te lossen. Maar deze storing wordt ook niet weergegeven in de app.

Update: Lees net dat het niet mogelijk is climate control / airbag codes etc uit te lezen en te wissen via de Elm adapter. Dit moet via bijv. vagcom gebeuren.
#88646
Om de foutcodes te resetten in de climate control van de audi tt heb ik vagcom nodig. Helaas heb ik dit (nog) niet, is er iemand die me hiermee kan helpen in de omgeving Groningen/Appelscha?

Hoor het graag!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]