Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#1293
Beste mede forumleden......

Even een "technische"vraag; welk merk/type banden hebben jullie eronder liggen :?:, wat zijn de ervaringen qua geluidsopbrengst en weggedrag :?:

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.... :)

Alvast bedankt :!: :!:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1294
Do's
Dunlop SP 9000 Sport als je moet gaan vervangen zijn de beste sportieve banden met veel comfort en ook nog es dat ze niet te snel slijten. (ook standaard zijn de SP 9000 op de S3 geleverd, nu is er sport aan toegevoegd en het compound is verbetert, stiller en meer fun en veiligheid met deze band) Ik ga voortaan voor elke nieuwe band voor deze banden!

Continental sport track ofzoiets hangt dr nu onder standaard, heerlijk als die kaal worden achter dan doet de ESP tenminste zijn werk ook eens.

Brigestone Potenza S03 heb ik ook gereden en die hebben me een grip niet te zuinig maar achter compound dus minder kilometers.

Yokohama Prada, als je voor design gaat gecombineermd met een plezierige band... en die ook nog eens betaalbaar is.

Don'ts
Firestone is geweldig als je met nat weer je wagen total wilt rijden of een rotonde te verlaten op de tegenliggers helft.
Goodyear Eagle F1, wat maakt die band een klere herrie zeg... na wat je ervoor betalen mag. Grip genoeg over het algemeen en kilometervreter is het ook, alleen onverwacht verliest die wel eens grip wanneer je het niet wenst en dan rij je als een 65+er
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1297
Ik gebruik altijd de Toyo Proxes TS1 hele fijne band slijt wel hard maar dat komt omdat het compound heel zacht is maar o zoveel grip heeft.
door ps amazon
#1299
het "probleem" met deze auto is het feit dat t ding weinig weegt en toch relatief brede banden heeft; op een droge weg gaat dat allemaal goed, maar op een natte weg werken die banden als een surfplank; ik hou graag de originele maat, zit er nl niet voor niks op, en de originele velgen horen bij deze auto (en dat is uiteraard zeer persoonlijk); de originele Continental banden zijn zo'n beetje het slechtste wat ik ooit ben tegengekomen, vooral op een natte weg zijn ze levensgevaarlijk; twee jaar geleden won ik met een prijsvraag een set Vredestein Wintrac Xtreme winterbanden, en die banden zitten er nog steeds op; ik ben in principe geen liefhebber van Vredestein, maar deze nieuw ontworpen banden doen het uitstekend onder de TT; vooral op een natte weg geeft ie geen krimp;

Kijk, een band is en blijft een compromis, en ik rij met mijn andere auto's al jaren zomer en winter met winterbanden (Michelin Alpin 2); de huidige techniek staat dat toe, de winterband slijt in de zomer nauwelijks harder dan een gewone band, maakt niet meer zo'n herrie en het grote voordeel is dat je in de zomer met een hoosbui gewoon lekker door kan rijden; als ik nou dagelijks 240 per uur over de Autobahn moest rijden werd het misschien een ander verhaal, maar voor de Nederlandse omstandigheden is het een ideale oplossing
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1308
PaulusB schreef:Ik gebruik altijd de Toyo Proxes TS1 hele fijne band slijt wel hard maar dat komt omdat het compound heel zacht is maar o zoveel grip heeft.
owja die was ik vergeten te melden... bijna dood ervaring mee gehad op 18inch rs4 onder een standaard afgeveerde A3 1.6... in de regen glijden ze in een bocht ineens abrupt weg... misschien pech gehad dat de auto maar 1060 woog. Onder een Golf 4 TDi met 150 pk had je met dezelfde banden nergens last van.

Die contineltals heb ik met 1450 kg, esp en nog meer electronische snufjes geen enkele last van zelfs met stortregen geven ze geen krimp, mits ik in een bocht niet teveel gas geef, maar dat wegdraaien achter doordat ie daar dan ineens grip pakt en wegglijdt heeft meer te maken met de slechtere afwatering zijwaarts wat niet gaat met dit profiel.

Zoek je voor een sportieve wagen als een TT een perfecte all season band, de Dunlop SP 9000 Sport is super in alle Nederlandse weers omstandigheden, welke maat je erook maar onder hangt.
door marcello
#1575
Ik ben zeer tevreden met de vernieuwde bridgestone potenza re050 088y deze heb ik nu al 6 maanden onder mijn subaru impreza 4x4 turbo gehad en nooit enig hinder aan ondervonden.
Ik kan deze banden ook goedkoop leveren mocht er belangstelling zijn dan hoor ik het wel :wink:
Gebruikersavatar
door MARK
#1580
Tot zover.... iedereen bedankt voor de reactie's. Marcello ben echter benieuwd naar ervaringen met banden onder de TT daar elke auto toch weer een ander ophangingssysteem heeft. Momenteel zitten er Conti's onder (Sport Contact 2 snelheidsindex W), echter deze banden geven vreselijke kamvorming aan de binnenzijde van de band wat ook duidelijk hoorbaar is bij langzaam rijden. Dit is toch te wijten aan de achterwiel ophanging en het blokprofiel van deze band. Gaat dus niet samen. Volgens de vorige eigenaar biedt Michelin ook niet de oplossing.

Enfin..... blijven posten! Ben erg blij met jullie reactie's

:smt023
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1581
Dunlop SP 9000 Sport eronder geeft geen enkele problemen met kamvorming e.d. superieur gedurende het gehele seizoen... en niet voor niets is de voorloper (zonder sport als toevoeging) standaard door Audi onder bijv. de S3 geleverd. Als ik nieuwe banden koop gaan deze er weer onder.
Gebruikersavatar
door MARK
#1585
Zag ze net onder een Audi A6 Avant Biturbo.....begin er inderdaad wel van overtuigd te raken :D
door Erik
#1588
Heb en tijdje geleden DUNLOP sport maxx laten monteren :!: .Heel tevreden over vooral weinig rolgeluiden in de wagen.Vorige was michelin pilot sport vindt de DUNLOP's beter :o
door marcello
#1589
Zodra ze onder mijn tt getest zijn bericht ik nader.
De bridgestone potenza re050 kan ik regelen voor 450 inclusief echter exclusief montage :lol:
Gebruikersavatar
door MarkG
#3424
Ik check voor nieuwe banden altijd even de site www.tirerack.com. Omdat OE ook zomerbanden zijn pik ik die hier ook uit. Ik kombineer dat met de availability @ www.autobandenmarkt.nl en bel de lokale bandenboer of ie goedkoper kan. Ik weiger absoluut banden met v groef profiel
Afbeelding
Misschien een onjuiste conclusie, maar ik heb daar niet zo'n vertrouwen in, zeker niet in winterse condities.

Heb gereden:

Pirelli P6000 standaard uitgerust
tirerack survey
Ben het er wel mee eens. Slijt redelijk snel, afrolgeluid is aanwezig.

Bridgestone Potenza S-03 Pole Position
tirerack survey
Grip als een gek. Als de band wat kaler wordt is het afrolgeluid wel hinderlijk aan het worden. Slijtage redelijk.

Michelin Pilot sport PS2
tirerack survey
7 maandjes er onder en 3,500 km verder, superband! Alles Superior of Excellent. Helemaal mee eens. Wel prijzig, desalwelteplus een aanrader.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3463
marcello schreef:Zodra ze onder mijn tt getest zijn bericht ik nader.
De bridgestone potenza re050 kan ik regelen voor 450 inclusief echter exclusief montage :lol:
welke maat? want voor 350 euro extra heb je er een set velgen bij en is alles gemonteerd en gebalanceerd
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]