Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door luukTT
#31603
wie kan mij vertellen hoe het kan dat mijn ABS en ASR op het dashboard blijven branden... soms gaan ze ook even uit...het knopje van asr reag. ook niet meer, en als ik soms heel even de rem aantik gaat de abs soms even aan..is dit schadelijk? gaat dit vanzelf weer over ? moet ik hier direct mee naar de Garage ? of is dit een sensor die hapert? het stoort mij in elk geval wel dat er iets niet werkt... verder super auto (gelukkig) zonder gebreken...
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31604
dan is er iets mis en het abs systeem. ik hoop voor je dat het een simpele sensor is ofzo. meestal zit er een storing in de
bedrading en dat is een grote klus om de oorzaak te vinden. tevens is de auto ook afgekeurd voor de apk als het abs
lampje brand. succes ermee.
Gebruikersavatar
door luukTT
#31605
ik hoop dan toch op een probleem wat uitgelezen kan worden.... en niet in de bedrading...
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31610
ik hoop het ook voor je. wij hebben op het werk bijna nooit het geluk dat het de sensor alleen maar is. er is meestal
meer aan de hand. onder de accu zitten ook massa strips aan de carroserie vast dat wil ook wel verroesten. dat wil ook wel de storing geven. dat kan je ook altijd even proberen maar ik had hem eerst maar gewoon uitgelezen en kijken wat de computer zegt.
Gebruikersavatar
door Elsbeth TT
#32114
Helaas wij hebben hetzelfde probleem met het ASR lampje, het brand niet contant maar gaat tijdens het rijden bij de ene rit wel branden en bij de andere weer niet.
Vanochtend laten uitlezen en het is de volgende melding:

Sensor dwarsversnelling - G200
Onaannemelijk signaal en nog een melding met Elektronische storing in stroomcircuit.

Is dit wat jij bedoelt Dennis?
Gelukkig hebben we nog garantie dus ze gaan binnenkort in ieder geval de sensor vervangen en checken of er nog meer aan de hand is.

Ach zo blijven we bezig.
Elsbeth :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#32116
dit systeem werkt anders dan een normaal golfje of a3 helaas. dan is het meestal een sensor bij een wiel maar dit kan
ik ook niet thuis brengen maar gelukkig heb je garantie want er mankeert meestal meer aan dan alleen de sensor weet
ik uit ervaring. ik ben benieuwd wat het was als het weer klaar is

gr.dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#32126
Elsbeth TT ik heb zelfde probleem gehad met Golf 4 V6-4motion. Eerst brandde het lampje af en toe, en op het eind ging het niet meer uit.

In het dashboard achter de klokken zit ergens een klein kastje dat je dwarsversnelling in de gaten houd. betekend dat hij voelt of je wagen zijwaarts gaat uitbreken/glijden.
Als dat zo is kan de computer de wielen afzonderlijk afremmen e.d.

Daar zit hoogstwaarschijnlijk de storing in. Voor de Golf zijn twee types in omloop de goedkope kost je +/- ? 900 en de dure +/- ? 1200 ex uit- & inbouw. Ik moest natuurlijk de dure hebben.

Daar de TT op het platform van de golf 4 staat heb je waarschijnlijk hetzelfde onderdeel nodig.

onderdeelnummers voor de golf waren 1j0907651a samen met 1J0907657a met de volgende beschrijving : beschleuningungssensor mit halter und klammer

luukTT het zal voor jouw waarschijnlijk hetzelfde euvel zijn. De ABS en ESP/ASR zijn 1 veiligheidspakket en 1 computer die de storing dan overneemt.

succes,

Eric
Gebruikersavatar
door Elsbeth TT
#32569
Hoi,

Het probleem is verholpen met het vervangen van de dwarsversnellingsensor.
Gelukkig nog binnen de garantie periode dus geen idee van de kosten.

Fijn weekend allemaal, Elsbeth
Gebruikersavatar
door bazzz
#32578
heb ook dat probleem... ben benieuwd hoeveel me dat gaat kosten!!!
Gebruikersavatar
door luukTT
#34001
Ik ben wel weer wat wijzer geworden... ik merk nu dat de auto toch iets meer gebreken gaat vertonen...snel maar even wat aan gaan doen....

Hij moet nog wel even mee ! het blijft een genot om in te rijden !!

Luuk
door batje
#38273
Ik heb nu precies hetzelfde probleem.
Ook hoor ik nu soms als ik rem/bocht om draai een ratel geluidje.

Wat me ook opviel is dat de auto wel iets soepeler loopt nu, ik had namelijk sinds een tijdje het probleem dat als je schakelde tussen vooral van de 1 naar de 2 dat de auto niet helemaal lekker door schakelde het voelde zeg maar net aan alsof je niet kan schakelen zon schok die de auto dan krijgt (alsof de auto even wachtte me door gassen?). Nu deze 2 lampjes branden lijkt de auto hier minder last van te hebben.
Zou het kunnen dat de lmm kapot is? of zou in zo'n geval het abs knopje niet moeten/kunnen branden?

En wat zou het ratel geluidje bij het remmen/de bocht om draaien ermee te maken kunnen hebben?

Ik neem trouwens aan dat asr en esp hetzelfde is?
de lampjes die iig bij mij blijven branden zijn zoals op dit plaatje (linker dus esp?)
Afbeelding
behalve de airbag dus ;)
Gebruikersavatar
door luukTT
#38290
Bart,

Ik heb het probleem inmiddels opgelost... de computer of een moeilijk probleem met de ABS of remmen was het niet, na het uitlezen is de monteur er achter gekomen dat de ABS Sensor defect was.... deze vervangen.. en hij is weer toppie..

Ik had ook dat het lampje ABS en uitroepteken branden... en dat ik een trilling voelde (ratel) bij het zacht / langzaam bochten draaien... Ik hoop dat hiermee ook jou probleem opgelost is...

Succes...
door batje
#38298
He luukTT bedankt voor je reactie. Hij staat nu bij de dealer om uitgelezen te worden.
Wat waren bij jou de kosten als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
door luukTT
#38299
Ik weet het niet precies meer, ik heb er direct een grote beurt bij laten doen... totaal 258,- de sensor was 58,- incl.
Ik hoop dat je er wat aan hebt... je remmen zijn toch wel rete belangrijk.... succes.. (laat je de uitkomst nog even weten) ?

Luuk
door batje
#38302
Hopen maar dan dat het bij mij ook die sensor is 60 euro is nog te doen :lol:
Als het de dwarsversnellingsensor dan is het nm echt balen.

Uiteraard laat ik de uitkomst weten.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]