Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo mei 13, 2009 16:10
door batje
Nou het resultaat bij mij was eveneens een defecte ABS Sensor kosten sensor rond de 60 euro totale kosten 200-250 euro :shock:
Zijn ze hier 2 uur mee bezig om dit onderdeel te vervangen :?

Ik ben iig al blij dat het de dwarsversnellingsensor niet is :oops:

Geplaatst: ma sep 28, 2009 14:03
door xcharmedx
Hallo,

Vanochtend ging opeens op de afbeelding gezien het linker lampje even branden. Na een paar minuutjes weer uit. Verder alleen dat lampje en niet de ABS etc.
het was een beetje miezerig weer maar niet echt regen. Moet ik me nu zorgen maak of was het toeval misschien. Voor het eerst dat het brandde.
Afbeelding

Daarnet weer een behoorlijk stukje gereden en niks te zien op het display. Ik vraag me ook af wat dat signaal inhoud?
Ik moet nog steeds de nederlandse versie aanschaffen.

Gr. Ellen

Geplaatst: ma sep 28, 2009 18:10
door weebie
Hoi mensen,

Ik heb ook precies hetzelfde, abs en esp lampje gaan soms tegelijktijd aan en vaak vanzelf weer uit. Ook bij het optrekken van 1 naar 2 voel ik soms een schokje, hopelijk is het ook mijn sensor die vervangen moet worden binnenkort maar even naar audi utrecht voor het uitlezen van de bc...

Eigenlijk wel grappig dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, grappig zolang de kosten meevallen..

Geplaatst: ma sep 28, 2009 20:27
door sweeper
Voor beiden geldt dat je de auto even uit kan laten lezen, of het voorlopig nog even aanzien of het vaker gaat gebeuren op onverklaarbare momenten.

De sensor gaat niet direct helemaal stuk, maar dit kunnen wel de eerste tekenen zijn. Als het zo is zal steeds vaker, en langer het lampje blijven branden.

Voor Weebie geldt dat je waarschijnlijk wat enthousiast bent met optrekken, dan hebben vooral voorwiel aangedreven wagens last van doorslippen. (ik ga er tenminste vanuit dat je geen Q hebt)

Ellen je hebt het over miezerig weer??? In de buurt van Haarlem is het de hele dag lekker weer geweest, en dacht eigenlijk dat het in heel Nederland wel droog gebleven was.

Geplaatst: ma okt 05, 2009 18:50
door xcharmedx
Beetje late reactie! Ja, ik heb na die ene keer geen melding mee gehad, dus ik kijk het voorlopig maar even aan. Het was indd die dag miezerig weer richting voorburg A4.
Maar ook maar heel even hoor!
Gr. Ellen

Geplaatst: vr okt 09, 2009 18:05
door weebie
Hoi sweeper,

Ik zie nu je reactie van excuses. Het vreemde is dat van de week het lampje niet gebrand heeft, gisteren weer 5 tellen wel, daarna ging het weer uit. Heb de dealer gebeld, die kunnen als het systeem geen foutmelding geeft niets vinden.

Ik was dus een keer op weg naar de dealer, gaat dat abs lampje weer uit en kon ik weer omdraaien.

Ik heb een 224pk quattro uitvoering.

Geplaatst: vr okt 09, 2009 19:53
door sweeper
er loopt nu nog een vergelijkbaar topic van Tim Allewijn, die aan het uitzoeken is of je de dwars-versnelling-sensor (G200)
, waar het hier om gaat, kan resetten.

Misschien dus even dat topic volgen, of contact met hem opnemen over de vorderingen.

Als het ESP lampje gaat branden terwijl er geen reden toe is, dan zou er een melding van in het geheugen moeten/kunnen komen. Ook als het lampje later weer uit gaat zou de dealer dat moeten kunnen uitlezen.

Als de dealer geen foutcode kan vinden in het systeem, dan is het mogelijk dat de sensor niet stuk is, maar verkeerde waarden krijgt/zend waardoor hij denkt dat er wat aan de hand is. Om dat te checken zou je actief moeten kunnen loggen met VAG-COM.

Suc6

Geplaatst: ma okt 12, 2009 16:43
door weebie
hoi eric,

Dank voor je reactie:"

Als de dealer geen foutcode kan vinden in het systeem, dan is het mogelijk dat de sensor niet stuk is, maar verkeerde waarden krijgt/zend waardoor hij denkt dat er wat aan de hand is."

Ik heb achter 2 pzeronero banden en voor een ander type merk band zitten, en dat rijd op zich prima, als deze set versleten is koop ik 4 dezelfde banden.

MAAR het kan door het verschil in grip van het profiel komen dat hij idd een verkeerde waarde van de banden doorkrijgt en daardoor het abs lampje gaat branden, ik merk qua rijden niets..

tx

dennis

Geplaatst: ma okt 12, 2009 19:37
door sweeper
weebie schreef:"Als de dealer geen foutcode kan vinden in het systeem, dan is het mogelijk dat de sensor niet stuk is, maar verkeerde waarden krijgt/zend waardoor hij denkt dat er wat aan de hand is."
Ik bedoel te zeggen dat de sensor zelf ontregeld is, en dus niet de juiste gegevens doorgeeft aan de ECU. Resultaat de ECU denkt dat er wat aan de hand is, (slippen e.d.) en grijpt in. Omdat de sensor wel gegevens doorgeeft komt er geen foutcode in het systeem.
weebie schreef:Ik heb achter 2 pzeronero banden en voor een ander type merk band zitten, en dat rijd op zich prima, als deze set versleten is koop ik 4 dezelfde banden.
Als er echt een groot verschil zit tussen de kwaliteit van de banden bijv. A kwaliteit (Pirreli) & Z kwaliteit (Mabor,Syron, Matador, e.d.) dan zal het wel kunnen uitmaken.
weebie schreef:MAAR het kan door het verschil in grip van het profiel komen dat hij idd een verkeerde waarde van de banden doorkrijgt en daardoor het abs lampje gaat branden, ik merk qua rijden niets.
Zie vorige punt, en de ESP kan problemen hebben als er tussen de rol-omtrek van de banden te veel verschil zit. Je moet dan denken in de trant van 3%, en dan alleen in combinatie met quattro techniek volgens mij.

ABS lampje kan nog iets anders zijn, en hoeft niets met EPS, grip, e.d. te maken hebben. Dan gaat er een ABS sensor in het wiel kapot. Bij remmen zal je dan het trillen in je pedaal voelen, en ratelen horen, terwijl er geen noodstop gemaakt wordt. Hier heeft iemand anders op het forum al eens last van gehad. Zie HIER

Re: ABS en ASR blijven branden

Geplaatst: wo mei 31, 2017 13:16
door adsl537126@telfort.nl
Hallo, ik heb het vergelijkbare problem, het lampje van de verzamelstoring (ABS, EPS, en mogelijk nog andere sensoren die dat lampje aansturen) gaat branden. Dit heb ik al sinds de afgelopen 4 jaar. iik rijd ca 300000 km/ jaar.
Bijzonderheden:
- bij koud weer blijft het lampje vaak uit
- bij warm weer (zoals nu) iedere dag aan
- als er iets "fout" zit dan gaat het lampje aan bij 20 km (en die 20 km/h is een constante factor, er moet iets zijn wat bij 20 km/h geactiveerd wordt maar een storing heeft/ veroorzaakt.
- een uitlezing van de code gaf aan: communicatie met de haldex ...

heeft iemand een idee wat het probleem is? wat wordt bij 20 km/h geactiveerd, dit is blijkbaar een grenswaarde van een van de sensoren.
gr. Brian

Re: ABS en ASR blijven branden

Geplaatst: wo mei 31, 2017 13:18
door adsl537126@telfort.nl
correctie van Brian: geen 300000 maar 30000 km/jaar

Re: ABS en ASR blijven branden

Geplaatst: do jun 01, 2017 21:48
door leon 59
Kijk op de Duitse ebay daar zijn de onderdelen vaak meer dan de helft goedkoper.
BV, acherwielagernaaf met abs ring 2 maal.HIER € 263.00 Merk SKF
Op de Duitse ebay de zelfde lagernaven van SKF voor nog geen € 100.00 IN HUIS
groet Leon

Re: ABS en ASR blijven branden

Geplaatst: do jun 01, 2017 22:05
door leon 59
Beschleuningssensor 1j0907651a kost op Duitse Ebay tussen de €139.95 en €169.00
ESP Drehraten sensor 1j0907657a kost op Duitse EBay €99.99
Een origineel gebruikte €219.99
Het is de moeite waard om daar te zoeken , Je moet wel een beetje Duits kunnen of een OEM nummer hebben dan heb je het zo gevonden de bezorgkosten liggen tussen de €12.50 en €16.00 voor dit soort dingen.
Groet leon

Re: ESP ABS en ASR blijven branden

Geplaatst: di jul 17, 2018 10:19
door adsl537126@telfort.nl
Allen,
vraag 1: heeft de Quattro, bj 2000, een continue 4- wiel aandrijving? Volgens mij wel echter er zijn geluiden dat het niet zo is en dat de Haldex dat regelt: aan en uitzetten van de 4 wiel.

Vraag 2: blijft de 4 wielaandrijving actief als ik de Haldex electrisch (stekker eruit) ontkoppel? Eventuele andere gevolgen buiten beschouwing gelaten.

Inmiddels ben ik nog steeds bezig en heb de volgende zaken vastgesteld:
- heb een Engels revisie bedrijf (specifiek voor de Haldex) benaderd, die doen geen MK1 versies
- de Haldex controller MK1 wordt zelden gerepareerd omdat het geheel inwendig in giethars/ plastic zit.
- Spare parts niet verkrijgbaar, dus wat betekent dat voor de aangeboden "refurbished" controllers?
- een nieuwe kost ca 1550 euro, er is overigens een kleine voorraad
- heb fabrikant aangeschreven voor eventuele reparatie: geen reactie
- als de auto op "contact zet" hoor je onder de auto iets tikken (niet goed) en dat is de Haldex controller (zelf geconstateerd)
- het is een drama om dat ding te verwijderen (moet ik nog doen)

Dank voor jullie reacties, Brian

Re: ABS en ASR blijven branden

Geplaatst: di jul 17, 2018 20:33
door eric v.
Antwoord op vraag
1 NEE
2 NEE
Audi tt Quattro is een voorwiel aangedreven auto die door het haldex systeem ook een aandrijving op de achterwielen KAN hebben.
Oa abs sensoren bepalen of je ook achter aandrijving krijgt.
Haal je bv de zekering los van het haldex systeem zal je alleen voor aandrijving hebben.
Heb je een massakabel van de haldex naar je bak voor het reservewiel lopen onder de auto?

Succes Eric V.