Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Hankey
#40014
Ik heb een probleem dat mijn startonderbreker zo af en toe weigert.
Soms moet ik de sleutel wel 10 x weer terugdraaien en weer een poging ondernemen en dat dan eindelijk het lampje(auto met sleutel)uitgaat.
Dit is best vervelend.
De reservesleutel geeft hetzelfde probleem.

Is hier een oplossing voor?
Kan ik het bijv. uitschakelen?
Iemand tips?

BVD!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40017
als je het met beide sleutels hebt had ik even naar de dealer gegaan,
even uit laten lezen. het kan zijn dat de transponder om het contactslot niet
meer zuiver is.

is dit niet het geval dan moeten de sleutels gewoon even opnieuw ingelezen
worden.

succes ermee,

gr.dennis
Gebruikersavatar
door Hankey
#40019
Wil de dealer ook helpen als je daar je onderhoud niet hebt?

En wat kost zoiets, het uit laten lezen en sleutels opnieuw inlezen?

Wel vreemd omdat die reservesleutel amper is gebruikt.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40020
een beetje fatsoenlijke dealer helpt je zeker weten wel!

als de reserve sleutel amper is gebruikt en ook weigerd kan je er bijna
zeker van uit gaan dat het niet aan de sleutels ligt.

waarschijnlijk zit het hem in de transponderring rond je contact slot,
deze vangt het signaal van je sleutels dan niet op waardoor hij niet start.

de transponderring kan defect zijn of hij moet simpel weg gewoon opnieuw
ingelezen worden.

als je naar de dealer gaat dan wel al je sleutels meenemen omdat ze allemaal
opnieuw ingeleerd moeten worden.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40022
je kan natuurlijk ook wel naar je eigen garage toe gaan waar je anders ook komt
maar deze mensen gaan waarschijnlijk ook naar de dealer toe om het uit te lezen.

de kortste en goedkoopste klap voor jezelf is om meteen naar de dealer te gaan,
anders moet je je eigen garage geld betalen en de dealer nog een keer.
Gebruikersavatar
door Hankey
#40024
Nou ik denk dat ik morgen dan maar even bij de dealer langs ga.

Ik heb ook al gelezen dat eventueel de tellerunit/cockpit dient te worden gereviseerd.
Hier heb ik aanvraag van gedaan bij kms-apeldoorn en dit zou me dan 250 euro gaan kosten met 2 jaar garantie.
Mede omdat de benzinemeter ook niet de juiste waarde aangeeft gaven ze daar aan dat het allemaal in het combi-instrument zit.

Ik kijk eerst maar even bij de dealer wat ze daar zeggen.
Ik hoop dat het eenvoudig op te lossen is.
Tis vrij irritant als hij niet in de eerste keer pakt en dat je telkens maar opnieuw moet proberen tot hij wel pakt.
Gebruikersavatar
door Hankey
#40025
Nou ik denk dat ik morgen dan maar even bij de dealer langs ga.

Ik heb ook al gelezen dat eventueel de tellerunit/cockpit dient te worden gereviseerd.
Hier heb ik aanvraag van gedaan bij kms-apeldoorn en dit zou me dan 250 euro gaan kosten met 2 jaar garantie.
Mede omdat de benzinemeter ook niet de juiste waarde aangeeft gaven ze daar aan dat het allemaal in het combi-instrument zit.

Ik kijk eerst maar even bij de dealer wat ze daar zeggen.
Ik hoop dat het eenvoudig op te lossen is.
Tis vrij irritant als hij niet in de eerste keer pakt en dat je telkens maar opnieuw moet proberen tot hij wel pakt.
Gebruikersavatar
door Hankey
#40027
Nu heb ik ook op internet gelezen dat het kabeltje tussen de leesring en de startonderbreker nog wel eens problemen geeft. (te hoge weerstand)
Misschien dat ik daar eerst even naar kijk. Als het tenminste eenvoudig is.

Het is ook zo dat ik vaker problemen heb als het warm is of als hij in de zon heeft gestaan.
Smorgens en savonds valt het meestal wel mee, na 2 a 3 pogingen pakt hij hem dan wel.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#40030
Het zal er niets mee te maken hebben, maar bij is het zo dat als de startonderbekeing is ingeschakeld (na enige tijd zonder dat het alarm erop gezet is) ik de sleutel tot aan de aanslag moet draaien, de alarmknop een keer moet indrukken en dan pas door kan draaien om hem te starten, anders doet ie het niet. Het gaat hier om een aftermarket alarm uiteraard.
Gebruikersavatar
door Hankey
#40031
Zo werkt het bij mij ook. De sleutel doordraaien en op de grote knop drukken.
Maar volgens mij draai ik hem wel ver genoeg door.
En al blijft hij knipperen dan kan ik de grote knop ook wel indrukken en knipperen de richtingaanwijzers een aantal x snel achter elkaar.
Maar het lampje in de cockpit(sleutel met auto) blijft dan knipperen.



Zoals vanavond is er geen enkel probleem. Heb hem een aantal keren geprobeerd en hij pakte telkens bij de eerste beurt.
Dus dan denk ik dat er verder niks mankeert aan de leesring of de sleutels.
Zoals op mijn werk staat hij de hele dag in de zon en dan is het drama om hem van de startblokkering te krijgen.
Hoe hoger de temperatuur, hoe hoger de weerstand.
Dus ik denk aan een vaag contact of draadje.
Kga morgen de contactjes van de leesring eerst maar eens schoonmaken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40093
als je wil starten doe je dat uit gewenning direct? zonder op t lampje van de sleutecode te letten? dit is namelijk bij de A3 uit 1997 t geval alsje te snel bent heb je t zelfde als wat jij omschrijft... met iets meer geduld lampje uit laten gaan en sleutel omdraaien dat je dus vervolgens wel netjes de motor starten kan.
Gebruikersavatar
door Hankey
#40258
Heb er de laatste dagen toch maar niet mee gesleuteld mede omdat hij vandaag voor de apk langs moest.

Ze hebben hem vandaag uitgelezen en hij gaf aan dat er een te zwak signaal was.

Nu hebben ze de bekabeling wat anders gelegd om storingen van andere draden te compenseren. (alarm..etc)

Voorlopig even proberen wat voor succes dit geeft, en anders moest er een andere leesring op komen.

Ben benieuwd of het weer voorkomt.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40261
maar ik zag net dat je hem nog niet zolang hebt,
het probleem met het starten valt nog wel onder de garantie toch?

dit is wel te hopen voor je want elektronische onderdelen zijn erg duur.
Gebruikersavatar
door Hankey
#40272
Ik heb hem particulier gekocht dus heb geen garantie ofzo..

Maar tis op zich maar een kleinigheid maar tis wel lastig..
door pbroers
#88650
auto is van stroom af geweest nu gaat met de sleutel alles nog wel open en dicht,
sleutel in contact slot draai hem om alles werkt op het dashbord,
startmotor draait wel maar motorslaat niet aan
(Startonderbreker weigert)
kan ik hier wat aan doen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]