Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Aaldrik P
#89860
Nee was op mijn verzoek omdat ze er niks aan konden zien dus ik heb deze preventief vervangen. Weet ik in ieder geval dat dit de komende 100.000 km geen probleem geeft ;-)
door Aaldrik P
#89938
Nu heb ik her en der ook dingen gelezen over de stabilisator stang. De huidige heeft 1 met kunststof bussen er om heen, is dit de gemodificeerde versie? Want ik had begrepen dat de originele met stalen bussen was en de gemodificeerde verdikt was dus nu twijfel ik over welke ik er onder heb. Iemand??
Gebruikersavatar
door eric v.
#89951
Kunststof is de oude.
Er ontstaat roest onder de kunststof bussen en het kraken begint.
https://www.tt-eifel.de/index.php/techn ... orderachse
Hoop dat je Duits goed is.
De knak(klonk) die je soms hoort als je achteruit rijd kan door je haldex komen als je quatro hebt.
Vaak is dit doordat de massakabel van de haldex is doorgeroest.

Succes Eric V.
door Aaldrik P
#89973
-Steekas linkerzijde bak vervangen (was niet de oplossing)
-Stabilisatorstang vervangen door gemodificeerd exemplaar (wel minder maar nog niet weg)

Wat zou er nog meer kunnen zijn? Het is met name door als ik door een gootje rij in combinatie met achteruit rijden. Ze hebben alles al zo'n beetje los gehad en nagekeken. Dat het geld kost maakt mij niet uit maar ik ben nu gewoon benieuwd wat het zou kunnen zijn.
door RoyHurkens
#89974
ik herken ook de eenmalige klonk toon met achteruit rijden met een ingedraaid stuur. Ik heb ook erg veel last van trillingen op hoge snelheid. Ik hoop dat iemand ons beide vooruit kan helpen ;)
door RoyHurkens
#90003
Mijn wielen zijn laatst nog uitgebalanceerd omdat ze bij mij op het werk aan hadden gegeven dat dit de makkelijkste eventuele oplossing zou kunnen zijn. Dit heeft dus niet geholpen. Ik denk dat ik is naar mijn homokineet ga kijken. Ook wanneer ik een bocht hard inkom hoor ik halverwege de bocht deze eenmalige klonk toon.
Gebruikersavatar
door jos_br
#90012
Deze "knak" zit in het subframe, althans de plek waar het subframe het chassis raakt bij de bevestiging. Deze kan iets verschuiven. Hier zijn een soort diamant plaatjes voor te koop die daar tussen geplaatst moeten worden. Moet eerlijk toegeven dat ik het bij onze MK1 nog niet gedaan heb, ondanks dat deze dit ook doet. Wel bij andere klanten waarbij het wel hielp.

Jos.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]