Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86764
MK2 moet je met een schroevendraaier achterin in de vloer door de stof heen een schroef verdraaien dan kan je die ongestraft handmatig dichtmaken, doe je dat niet dan zijn de gevolgen direct of pas later toch voor eigen rekening en dat is doodzonde. Staat ik het boekje waarin we het tijdens een meeting toen een kap van ene roadster mk2 dienst weigerde hoe dat in haar werk gaat.
Gebruikersavatar
door miel
#86774
Hmmm,
Ben me aant orienteren voor een TTS roadster uit duitsland, hoop dat dit geen veel voorkomend probleem is bij die mk II kappen...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86937
Betreft de kap...

MK2 zit achterin een pomp daar kun je met een schroevendraaier een slag of slagen geven, lees je boekje voor je ongestraft t toch met de hand probeert en dan met een dure nasmaak kijkend naar een fikse rekening zit te kijken... die kan en mag je niet zomaar ongestraft met de hand dichtdoen... vorig jaar stond na de Prodrive Training een witte mk2 roadster met t dak open wat niet dicht wilde... toen kwam ik hier dus achter met hen in het boekje en uitgevogeld waar dat in de vloer via de achterklep dus zich bevond, was best een leuke ervaring maar als het je eigen MK2 roadster is wil je m uiteraard niet slopen, ff goed t boekje raadplegen is mijn tip.
Gebruikersavatar
door Ad0911
#88849
Afgezien van de mogelijkheid om de hydraulische cilinders los te koppelen van het kapmechanisme (en de pomp electrisch te ontkoppelen), kan ik ook het olie reservoir proberen aan te vullen. Dat schijnt nogal lastig te zijn. Ik hoorde dat er mensen zijn die bovenin het reservoir een gaatje boren onderwijl met de stofzuiger het boorsel weg zuigend, zodat de olie via de bovenkant kan worden toegevoegd in het reservoir. De vulnippel zou aan de onderkant zitten. Alles van horen zeggen want ik krijg de geluidsisolatie kap niet weggetrokken van de pomp. Ik weet dus ook niet hoe het er alemaal uit ziet. Heeft iemand bij een TT roadster Mk1 weleens de hydraulische olie van het kapmechanisme bijgevuld?
Gebruikersavatar
door eric v.
#88851
Ja ik.

Van boven heb je de mogenlijkheid door het luikje in de hoedenplank achter de bestuurdersstoel de twee bouten los te maken.
Ik heb de isolatie los gesneden.
Via de brievenbus ( deze kan je doormiddel van het lossen van de pluggen er uit halen) liggend in de kofferbak heb ik de pomp naar buiten gekregen gedraaid en hem bij kunnen vullen.
Bijvullen met het dak open tot max.
Zal nog even een linkje zoeken voor je.
Heb de isolatie niet terug geplaatst geluid valt alles mee.

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door Ad0911
#88854
Toppie! Dankjewel.
Gelijk maar een pdf-je van gemaakt.

Correctie:
Het achteraanzicht vanuit de kofferbak is niet zoals in de beschrijving. Je kunt de pomp met daaroverheen de geluidsisolatie niet over de breedte zien. Mij lukt het niet om die geluidsisolatie er uit te krijgen. Dat zit gemaakt alsof het nooit meer open hoeft.
Gebruikersavatar
door eric v.
#88856
Ik heb zoals beschreven in mijn post de isolatie open gesneden.
Deze door de brievenbus verwijderd dit is met wat geweld door het los te trekken van boven en door de brievenbus.
Zodra je het isolatie open hebt de bouten van de pomp via boven lossen en dan isolatie los trekken.
Gaat echt wel lukken.
Heb je dit gedaan is het echt een fluitje van een cent(euro)

Succes Eric V
door Haagse-tt-indo
#90005
Even een vraag
Ik heb dus ook een tt met dit probleem
Maar het is toch een gesloten systeem dan moet er toch ergens een lek zitten anders loopt de olie toch niet weg
Snap niet zo goed wat er bedoelt wordt met brievenbus en hoedenplank
Gebruikersavatar
door eric v.
#90006
Hoedenplank is het zwarte deel waar het dak bij open stand op komt te liggen. Dus achter de beugels.
Doe je achterbak eens open je ziet dan een rechthoekig gat recht voor je.

Ja hoort een gesloten systeem te zijn de cylinders zijn het probleem.
Deze gaan zweten dus verlies van olie.

Succes Eric V.
door Haagse-tt-indo
#90039
Hoi Eric
Ben een beetje gaan zoeken in de achterbak en ja de brievenbus gevonden hahaha
Heb het gat ook gevonden waar de kap handmatig dicht kan maken met een schroevendraaier
Heb de bekleding los gemaakt boven dat gat 4 klipjes los gemaakt en daar onder zit een soort luikje zit de pomp daar onder of zit ik verkeerd nu
Kan op het internet niet veel vinden
In het Nederlands
Wel veel Duits maar mijn Duits is het zo goed als mijn Frans
Heb jij misschien een site waar je goed kan zien waar de pomp zit
Met vriendelijke groet Haagse tt indo
door chrisenjosé
#90118
Hoi Eric,

Je kunt kijken op www.tt-eifel.de deze heeft veel filmpjes van de mk1 waar je kunt kijken waar en hoe je het moet doen.
Heb de olie recent ook van mijn tt bij gevuld is best te doen succes.

Chris.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90119
Chris,

Bedankt maar ik ben niet degene met het probleem.
Heb dit vaker gedaan.

Bedankt Eric V.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90120
Ps .
Let op er zijn in dit topic mensen met een mk1 en met een mk2.
Die zijn niet hetzelfde.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]