Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door GTIED30
#88314
Ik rij nu al een tijdje met een tt die steeds beroerder gaat lopen. Vandaag voor de apk langs de garage gereden er zaten storing in van de lambdasonde. Verder branden het esp lampje ook. De TT was afgekeurd op de uitlaat beugel/rubber dit op mijn werk vervangen. En verder gezocht naar oorzaken van het slechte lopen van de motor. Ik kwam na wat zoeken uit bij de originele bov die heb ik er uitgehaald nu kon ik er gewoon door heen blazen zonder hem te bedienen. Nu had ik toevallig nog een originele bov liggen vnvd een golf 4 edition 25 en daar kun je niet doorheen blazen dus deze gemonteerd maar dat heeft niks geholpen alleen brand mijn esp blijft uit . Heeft iemand nog meer ideeën? Ik zou het liefst de n75 klep ook wisselen maar die heb ik niet
Gebruikersavatar
door eric v.
#88315
Wat dacht je van uitlezen.
Je kan van alles vervangen maar uitlezen is toch iets makkelijker cq goedkoper.
TT's hebben een dv en geen bov.
Haal de stekker van de lmm en ga een stukje rijden er zal een lampje gaan branden maar dat geeft niet.
Rijd hij nu beter is je lmm het probleem, dit is een van de weinige dingen die je 1slecht kan uitlezen en 2 deze kan rare meldingen op je dash geven
(Meerdere lampjes die gaan branden)

Succes Eric V.
door GTIED30
#88317
Hallo Eric bedankt voor jou reactie. Vanmorgen is de TT 2 maal uitgelezen en geen storing gevonden wat het probleem zou kunnen bevestigen. Het klopt dat er een dv op zit ipv een bov. Deze dv had ik nog liggen dus geen extra kosten. Ik lees wel dat er nog aansluitingen onder het spruitstuk zitten die lekker kunnen zijn.
Gebruikersavatar
door eric v.
#88318
Uitlezen is meer dan alleen naar fouten kijken.
Je kan bv. De ontsteking inspuiting etc monitoren.
Ik zou de lmm , vervroeging inspuiting en krukas sensor loggen.
Verder zou ik kijken hoe het met de bedrading van de bobines is .
Bokt hij ook als hij koud is?????
Laat even weten.
Kijk ook eens met de airco code 49C wat de temp is en wat de dash voor temp aangeeft.
(Google airco code audi TT) .
Hier de link

https://m.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU

Succes Eric V.
door GTIED30
#88325
Wederom bedankt voor je snelle reactie! Ik zal maandag eerst de lmm even proberen. En dan terug naar de garage om hem verder uit te lezen.hij bokt ook als hij koud is soms valt hij gelijk uit na het starten.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]