Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door classic tour
#88485
Een van mijn vrienden kocht onlangs in Duitsland een Audi TTR 8N modeljaar 2004 met de 1.8liter motor 180PK.
Deze auto is voorzien van een manuele airco - zie foto. Het bedieningsknopje is perfect ingewerkt en het bedieningspaneel lijkt origineel.
Ik vind nergens in documentatie (folders of technische specificaties) terug dat een manueel bediende airco ooit aangeboden werd bij de TT 8N modellen.
De optiesticker(s) van de auto zijn echter niet aanwezig zodat ik de optielijst niet kon controleren.
Weet er iemand of dit effectief aangeboden werd of lijkt dit eerder een 'geslaagde retrofit' en of er informatie terug te vinden is dat deze optie ooit 'af fabriek' aangeboden werd?

https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... 1CAiPxGO37

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88491
foto mag je niet zien, maar heb je de Duitse folders?

Nederland had alles al met ECC m.b.t. de TT zover ik weet. Echter in Duitsland kon je veel meer kiezen dan hier hier in NL stellen ze soort van modellen met vaste opties samen en dan kun je enkele dingen nog kiezen als opties. Duitsland daar kun je gewoon vanaf de basis aangeven wat je er wel en niet op wilt hebben. Wil je alles wat mogelijk is maar geen Xenon dan zie je dus een Duitse TT met echt alles dr op behalve Xenon... hier zou je gewoon een pakket kiezen en zit het er al bij in de xenon en is de auto bomvol qua opties.
door classic tour
#88554
Hallo Ronnie,

Als je op de link in mijn eerste vraag klikt dan zou je de foto moeten kunnen zien...

Ik meen behoorlijk wat documentatie waaronder de originele werkplaatshandboeken te hebben (ook duitse) maar ik vind nergens een spoor van een manuele airco. In de self-study programs 207 & 220 die bij de introductie van de TTR aan de dealers verspreid werden is niks terug te vinden. Latere catalogussen (ook duitse) maken evenmin gewag van een manuele airco.

Bizar is wel dat het bedieningspaneel hoe dan ook 'origineel lijkt' - zie foto

https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... 1CAiPxGO37

Mijn vraag blijft tot op heden dus onbeantwoord ... tenzij iemand enige verklarende documentatie zou bezitten en me dit via dit forum zou willen laten weten !
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88607
Je vraag is al lang beantwoord, Duitsland levert andere opties dan NL.

In Duitsland zie je zelfs bomvolle TT's en omdat de eerste eigenaar geen Xenon wilde dat dat er bijv als enige niet op zit (wellicht budget op of dat ze xenon maar niks vinden). Als je dan alles maar ook alles er op hebt zitten en dat niet kijk je maar raar want een Nederlander denkt al vlug dat de xenon er af gevist is en vervangen achteraf voor halogeen wat niet waar is als je de lijst van opties gaat bekijken hoe de auto ooit besteld is. Geldt ook voor de manuele airco dat de Duitsers die gewoon mogen bestellen, daar kies je de auto en vervolgens alle mogelijke opties kun je geheel apart kiezen. Niet zoals hier dat een bepaalde basis bepaalde extra opties meekrijgt.

Maar die foto of fotos van je ik krijg een login scherm om fotos te kunnen gaan bekijken en verwacht dat ik niet de enige ben.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]