Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door leon 59
#88486
Hallo mede TT ers
Vandaag ritje limburg naar ouddorp gedaan, op de heenweg als ik even door trapte na inhalen en het gas los liet hikte de auto, en op de weg terug bij het inhalen ineens geen vermogen meer.....
Had geluk dat ik nog net kon inhalen en heb zo'n 5 honderd meter op de vluchtstrook gereden waarna hij weer oppakte en ik rustig naar huis ben gereden.
De TT was al gechipt toen ik hem 10 maanden geleden kocht. Ben nu pas aan het rijden omdat ik voor en achter alles aan de wielophanging heb vervangen.
ZOU het de N 75 kunnen zijn?
TT 8n3 1999

groet leon
#88487
UPDATE : vanmorgen heb ik de LMM stekker los gemaakt en een stukje gaan rijden,
Bij starten ging het ESP lampje branden maar de auto liep zonder stoten of hakken.
Onderweg LMM stekker weer aangesloten en het hakken en stoten was weer aanwezig.
LMM ?

groet Leon
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88490
RS Tuning contact mee opnemen, Serge heeft alle apparatuur in huis om een diagnose te kunnen stellen. Laat de auto sowieso maar eens controleren qua software die ze er op gezet hebben. Is niet de eerste en niet de laatste TT die hij ziet en controleert met problemen... hopelijk geen goedkope tuning, want dat kan funest zijn voor de motor al is de 1.8T wel vergevingsgezind t.o.v. andere motoren maar ook deze motor kan kapot lopen.
#88496
Hallo Leon, ik heb ook een een gechiptunede TT mk1 en mijn probleem was een moeilijk doseerbaar gaspedaal en kleine stotteringen tijden het accelereren, daarom vandaag bij RS-Tuning geweest om de aanwezige tuning van mijn Audi TT te laten checken.
Jammer genoeg was het wat ik vermoedde, er klopte niks van de programmering, en omdat het tuningsbedrijf zo trots op hun slecht geleverd werk was hebben ze er ook nog een encryptie-socket tussen gesoldeerd :oops:
Tijdens de proefrit (met een aangesloten pc) is de auto gelogd, waar te zien was dat het aangestuurde commando totaal niet in de buurt komt bij het geleverde resultaat, waardoor oa de turbo niet onder controle is en daardoor flinke schade aan de motor kan ontstaan. Kijk maar eens op dit forum naar het uitgebreide verhaal van Wim TT, daar was ik wel van geschrokken.
Dit wordt voor mij dus een nieuwe tuning op maat door RS-Tuning
Mvg. Johan
IMG_2615.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88498
eric v. schreef:Koop een nieuwe LMM.
Dit is je probleem.

Esp gaat vanzelf weer weg.

Succes Eric V.
Eric, als de tuning daar gebeurd is wat vermeld wordt hoef je geen nieuwe LMM te plaatsen maar de software aan laten passen is de oplossing anders blijf je onderdelen vervangen tot je een ons weegt. Je moet de bron van het probleem aanpakken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88499
leon 59 schreef:Dank je Eric , zal ik doen.
Gr. Leon
Eerst de software checken en kijken wat de bevindingen verder zijn van de hardware onder de motorkap, dan pas iets gaan aanschaffen. Wellicht is vervangen van de LMM niet eens nodig, want als je die loskoppelt gaat de auto in standaard fabriekswaardes reageren. Maar als de software die er op geschreven is niet correct is qua aansturing van o.a. de turbo e.a. onderdelen dan kan de LMM ook haar werk niet correct verrichten.
Gebruikersavatar
door eric v.
#88502
Sorry ,

Afkoppelen LMM zorgt er NIET voor dat de auto in noodloop gaat.
De ecu gaat zijn standaard programma afwerken naar de stand van oa het gaspedaal.
Ecu krijgt geen lucht toevoer informatie dus kan het niet de juiste hoeveelheid benzine geven.
Ecu zorgt dan voor een iets rijker mengsel aan de hand van de stand van oa het gaspedaal.
In 99% van de gevallen dat een auto beter gaat lopen bij verwijderen van de LMM is het de LMM die niet naar behoren werkt.
LMM geeft waneer hij minder word niet direct een storing.
Uitlezen met bv VCDS kan .
Vaak reageer ik met "UITLEZEN" ( zie andere topic) dit om er voor te zorgen dat men niet zomaar iets gaat vervangen wat totaal onnodig zou kunnen zijn.
Bij de door Leon geven info was het voor mij geen probleem dit advies te geven.

Noodloop gaat niet van zelf over.
Pas bij contact uit verwijderen sleutel en daarna weer starten zal de auto uit noodloop zijn tot er weer een fout optreed.

Succes Eric V
door leon 59
#88503
Hallo mede TT ers
Vanmorgen de LMM en preventief de 06A906283E magneetklep vervangen.
En een stuk autoweg genomen en de TT loopt 100% anders in de goede zin des woords.
Met dank Eric.
RS tunning proberen te bellen maar daar nam niemand de telefoon op.
Ga van de week nog eens proberen en een afspraak maken voor hem uit te laten lezen en evt aanpassingen te laten verrichten.
Met dank Ronnie

groet Leon
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88504
RS Tuning is open maandag tot en met vrijdag en op zaterdag en zondag gesloten.

LMM meter moet vaker vervangen worden dan met in de regel doet. Dat neemt niet weg dat die onderdelen nu wellicht de motor beter laten reageren. Als Logmans de auto van andere software heeft voorzien dan is een bezoek aan Serge zeer zeker de moeite waard, eigenlijk een must. Want dan pas zul je gaan ervaren wat de motor dus werkelijk doet en hoe het ook kan dat heb je dus nog niet zelf ervaren... doseerbaar gaspedaal en comfortabel kunnen rijden, dat is met dergelijke tuning die er nu op staat geschreven echt ver te zoeken. Dat moet je echt ervaren en er wellicht zelfs op gewezen worden om dan de verschillen te weten te komen.

WimTT (revisie) en Ger@rd (blok kon in de fik vliegen en kapot lopen) kun je topics op vinden en WKB Wouter reed de motor zelfs aan gort met de tuning, maar dan hoor je er niks meer van, raar he, die mocht terug komen, tuurlijk om de fouten te verdoezelen. Zo is er nog wel veel meer terug te vinden. TTRS werd de ecu van gesloopt kon de eigenaar terug naar de dealer... naam zal ik niet noemen maar als hij het leest reageert hij wellicht zelf wel. Zo zijn er nog veel meer.

Johan Wiegers belde me onlangs op, ik kon uit zijn woorden al opmaken dat er iets niet in de haak was met zijn motor, software blijkt t dus te zijn. Maar als je je auto dan van Serge terug zou krijgen na hij zijn werk gedaan heeft... wereld van verschil en dan wordt het pas echt genieTTen ;) dat kunnen WimTT en Ger@rd beamen. Gerwin eveneens en nog een rits TT rijders meer. En zet je mij in zo'n TT dan merk je amper dat er overgeschakeld wordt want dat rijdt echt fantastisch.

Zelf ben ik er ook ingetuind, merkte zelf tijdens de rit terug al dat het niet klopte wat de turbo en motor dus deed. Terug geweest de boel flink laten bijstellen, was wel flink leergeld in korte tijd, want voor ik terug kon lag de hele drukgroep koppeling e.d. er al uit... werd afgedaan als slijtage, amehoela, ik ben geen achterlijke het vliegwiel had alle kleuren van extreme verhitting. En ja ik durf wel flink gas te geven en het uit te proberen, want ik reed mooi de grens over de Autobahn op en dan richting Venlo en pas naar huis. Het was leuk voor korte duur, maar goed als ik mensen hoor praten vis ik toch er uit wat er niet klopt.
door leon 59
#88579
Vandaag 4 nieuwe bobines en 4 bogies erin .hij sproeide zwarte troep uit de uilaat en de garage gaf als advies na een ritje , nieuwe bobines erin zetten,
Zo gezegd en zo gedaan.
Maar de oplossing is het niet na vijf km rijden was ik bij dat ik thuis was van stotter de stotter en bijna afslaan ben ik terug bij af.
Geen lmm
Geen n75 magneetklep
Geen bogies
Geen bobines
Heb er een bogie uitgedraait en die was na 5 km roet zwart ,

Waar moet ik het zoeken?

Groet Leon
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]