Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door postma225
#88660
Nick Postma [] 03-07-'17

Vandaag de TT op de brug gehad, wat blijkt, de olieslang(?) lekt en de andere slangen zien er ook niet al te best uit. Vandaar het vreemde geluid, de olie veroorzaakte namelijk problemen bij de stuurbekrachtiging. Verder is er 1 ABS sensor defect.

De auto vorige week maandag aangeschaft en voor het afhalen expliciet vermeld dat de slangen moesten worden gecontroleerd. Meneer gaf toen aan niks op te merken aan de slangen en blijft bij dit standpunt. Toch vreemd dat "niks op aan te merken" na slechts 100km rijden "lek en versleten" wordt. Geen garantie of andere voorwaarden waarop ik me kan beroepen. Slechts de tekst "Slangen controleren" op de factuur.

Nu in dubio over wat te doen, de reparatie laten uitvoeren en de kosten verhalen bij de verkoper (kleine kans dat hier wat te halen valt). Me overgeven aan het feit dat ik deze reparatie moet laten uitvoeren en uit eigen zak moet betalen is misschien de reëlere optie.

Iemand die tips heeft over het vervangen van de ABS sensor en/of wellicht oplossing voor het "slangenprobleem"? Alle hulp is welkom!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88666
Die tekst op de factuur wijst niet naar de verkoper of koper, lekker algemeen dus als die zich verantwoord dat hij je gewezen heeft op de reeds verouderde slangen... dan spreekt dat tegen op wat je zelf aangeeft.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]