Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Tt99Sander
#89214
hallo ik heb een tijdje geleden een tt gekocht van 98 1.8t 180 pk fwd. geen enkel punt te merken aan de auto bij de testrit. toen heb ik een turbo druk meter gekocht en daarbij zag ik dat de turbo 1,7bar geeft. en na 3 dagen was het weg 0,5 bar bleek dat de slang achter het blok naar de intercooler geknapt was. slang vervangen toen had ik weer 1,7 bar maar 3 dagen later weer maar 0,7 0,8 rook tester erop gezet geen lek gevonden meeste kleine slangetjes onder de inlaat ook vervangen zaten kleine haarscheurtjes in. bobines vervangen want soms miste hij de vonk bougies ook gelijk vervangen maar zit nogsteeds met het druk probleem. met uitlezen komen er ook geen storingen voor.
dit is allemaal al vervangen

bougies
bobines
koppelingsplaten
forge dumpvalve nieuw gekocht na de lek dus is niet lek
grote beurt gehad
n75 klep vervangen door orgineel wat er ook opzat nummers komen overheen

gaat om een audi tt 98 coupe fwd 180pk

weet iemand waar nog een probleem kan liggen?
Gebruikersavatar
door eric v.
#89215
1,7 bar
Ok een k03 of een k03s op 1,7 bar dat gaat hem niet worden.
180 pk heeft van huis uit 0,8 bar piek en deze loopt terug naar een 0,6 bij volgas in zijn 4de versnelling.
180 pk stage 1chip laat de druk oplopen tot 1.2 bar en deze loopt bij volgas in zijn 4de versnelling terug naar 1,0
Forge dumpvalve is niet wat je op deze 1.8 blokjes moet zetten.
Je hebt een diverter valve nodig, deze brengt de lucht terug in de inlaat.
Ik weet niet wat voor boost meter je hebt en waar je deze hebt aangesloten.
Heb je vcds of vagcom maak eens een log van je boost, deze geeft 1 bar extra aan.

N75 kan voor rare pieken zorgen in boost als deze niet de juiste is
Kijk aan de hand van je chassis nummer of de N75 die jij hebt wel de goede is.

Succes Eric V.
door Tt99Sander
#89217
de turbo druk meter is aangesloten op de kleine leiding bovenop de dumpvalve de n75 is wel goed de orginele zat erop heb 1 bij century gehaald en die heeft de zelfde codes
Gebruikersavatar
door Ronnie
#89219
Als je 1.7 bar druk op de meter hebt laat dan de software op de ecu eens zsm controleren bij RS tuning want dat kan fataal worden voor je motorblok. Dat is teveel, die kan op elk moment stuk lopen als dat zo hoog staat. Zijn er al meer geklapt als je t forum goed doorspit.
Gebruikersavatar
door eric v.
#89227
Eindigend op e of f kan ook maar zeker niet met j.
Laat hem even uitlezen ze kunnen kijken wat de N 75 doet.
Vcds groep 101

Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]