Pagina 1 van 1

laag turbo druk

Geplaatst: wo nov 15, 2017 23:37
door Tt99Sander
hallo ik heb een tijdje geleden een tt gekocht van 98 1.8t 180 pk fwd. geen enkel punt te merken aan de auto bij de testrit. toen heb ik een turbo druk meter gekocht en daarbij zag ik dat de turbo 1,7bar geeft. en na 3 dagen was het weg 0,5 bar bleek dat de slang achter het blok naar de intercooler geknapt was. slang vervangen toen had ik weer 1,7 bar maar 3 dagen later weer maar 0,7 0,8 rook tester erop gezet geen lek gevonden meeste kleine slangetjes onder de inlaat ook vervangen zaten kleine haarscheurtjes in. bobines vervangen want soms miste hij de vonk bougies ook gelijk vervangen maar zit nogsteeds met het druk probleem. met uitlezen komen er ook geen storingen voor.
dit is allemaal al vervangen

bougies
bobines
koppelingsplaten
forge dumpvalve nieuw gekocht na de lek dus is niet lek
grote beurt gehad
n75 klep vervangen door orgineel wat er ook opzat nummers komen overheen

gaat om een audi tt 98 coupe fwd 180pk

weet iemand waar nog een probleem kan liggen?

Re: laag turbo druk

Geplaatst: do nov 16, 2017 20:45
door eric v.
1,7 bar
Ok een k03 of een k03s op 1,7 bar dat gaat hem niet worden.
180 pk heeft van huis uit 0,8 bar piek en deze loopt terug naar een 0,6 bij volgas in zijn 4de versnelling.
180 pk stage 1chip laat de druk oplopen tot 1.2 bar en deze loopt bij volgas in zijn 4de versnelling terug naar 1,0
Forge dumpvalve is niet wat je op deze 1.8 blokjes moet zetten.
Je hebt een diverter valve nodig, deze brengt de lucht terug in de inlaat.
Ik weet niet wat voor boost meter je hebt en waar je deze hebt aangesloten.
Heb je vcds of vagcom maak eens een log van je boost, deze geeft 1 bar extra aan.

N75 kan voor rare pieken zorgen in boost als deze niet de juiste is
Kijk aan de hand van je chassis nummer of de N75 die jij hebt wel de goede is.

Succes Eric V.

Re: laag turbo druk

Geplaatst: do nov 16, 2017 21:25
door Tt99Sander
de turbo druk meter is aangesloten op de kleine leiding bovenop de dumpvalve de n75 is wel goed de orginele zat erop heb 1 bij century gehaald en die heeft de zelfde codes

Re: laag turbo druk

Geplaatst: do nov 16, 2017 23:18
door eric v.
https://m.youtube.com/watch?v=MI31oCovat0
Hier (frp) sluit je de boost meter aan.
Niet op de vacuƫm van de dv.
Weet je zeker dat de N75 niet eerder is vervangen?
Wat staat er aan het einde van het nummer?

Re: laag turbo druk

Geplaatst: vr nov 17, 2017 7:04
door Ronnie
Als je 1.7 bar druk op de meter hebt laat dan de software op de ecu eens zsm controleren bij RS tuning want dat kan fataal worden voor je motorblok. Dat is teveel, die kan op elk moment stuk lopen als dat zo hoog staat. Zijn er al meer geklapt als je t forum goed doorspit.

Re: laag turbo druk

Geplaatst: zo nov 19, 2017 16:42
door Tt99Sander
eric de nummers op de n75 zijn 058906283c

Re: laag turbo druk

Geplaatst: ma nov 20, 2017 20:13
door eric v.
Eindigend op e of f kan ook maar zeker niet met j.
Laat hem even uitlezen ze kunnen kijken wat de N 75 doet.
Vcds groep 101

Succes Eric V.