Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Terry janzen
#91188
Hallo, ik ben Terry Janzen 21 jaar en wonende in Lisserbroek (Noord-Holland) ik ben een jaar lang een trotse eigenaar van een heerlijk rijdende TT mk1 fwd uit 99 met een ajq 180pk blok, ik heb me volgens mij nooit echt voorgesteld hier (excuus)

Toen ik de wagen kocht heb ik gelijk een groot onderhoudsbeurt uitgevoerd, dit heb ik zelf gedaan omdat ik het leuk vindt om aan de wagen te sleutelen en omdat de auto het gewoon nodig had,

Een half jaar later zag ik in het onderhouds boekje dat de distributie riem eraan zat te komen dus die heb ik vervangen voor een setje van Gates met een nieuwe waterpomp en riem spanner, alles verliep gelukkig soepel en netjes en dat voor de eerste keer zonder hulp :mrgreen:

Een paar maanden later hoorde ik ineens een tik in het blok, dus ik maakte me zorgen om het wel bekende oliedruk probleem
“het oliezeefje” carterpan eraf, en zag alleen wat rest stukjes vloeibare pakking van de vorige eigenaar, omdat ik nergens een olie pomp en/of zeef zag staan in de facturen heb ik die voor de zekerheid toch maar vervangen met kroon 5w-30 olie en de juiste pakking, maar helaas mocht dat niks baten, de wagen voelt wel een stuk fitter/soepeler aan, ook heb ik de kleppendeksel los gehad om de boel te inspecteren maar, ik kon niks vreemds zien,

Ik heb me uiteraard ingelezen op het web en kan alleen veel topics vinden over de hydraulische kettingspanner dat zou moeten klinken als een ratel wat bij mij dus niet het geval is, de tik hoor ik het best bij cilinder 4 als ik boven op de kleppendeksel luister, de tik draait mee op het toerental en verdwijnt ook niet, als je de ramen open heb staan is het duidelijk te horen tijdens het rijden, warme of koude motor maakt niks uit, de tik is aanwezig,

Wie kan me helpen? want ik ben op het moment radeloos en wil het graag verholpen hebben :|

Alvast hartelijk dank!
Gebruikersavatar
door eric v.
#91197
Hydraulische klepstoter?
Vervang je olie voor 10w40.
Heb deze olie ook al 10 jaar in de TT 180 pk met tuning naar 223 pk

Eric V.
door Terry janzen
#91206
10w40 olie ga ik proberen, heb vanavond de hydraulische kettingspanner vervangen, en alle klepstoters gecontroleerd maar deze zagen er zgan uit.
nadat de wagen nog op de as steunen stond eens goed geluisterd met draaiende motor, Het zou toch geen drijfstang zijn waar speling op zit? Lijkt me stug ook al staat er 300K op de teller, en dat is ook redelijk lastig uit te sluiten zonder het blok eronder vandaan te schroeven :(

Iemand enig idee wat een motor revisie ongeveer kost? Dan zou ik zelf de motor willen los schroeven en naar het bedrijf brengen
door Dennistt8n
#91370
Hallo Terry.
Heb je het probleem op kunnen lossen? Zelf heb ik namelijk ook een tikkend geluid in het motorblok zitten.
door Terry janzen
#91430
Beter laat dan nooit… heb de wagen verkocht als ‘schade auto’ omdat er helaas toch lager schade aanwezig was, ik heb gewoonweg geen zin gehad om het hele motorblok uit elkaar te halen op de oprit en in het schuurtje te “reviseren” wat best een pittige klusje is, omdat ik de auto zo miste ben ik weer naar een TT opzoek gegaan,

Dit keer een blauwe TT quattro uit 2001 met 225pk en een mooi zwart leder interieur
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]