Audi TT Club - Forum

Hier vind je alle gesloten onderwerpen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door WimTT
#61495
Hallo Ronnie,

Kun je als je net nieuw bent nog geen foto's toevoegen bij een bericht?
Ik zie namelijk niet het tabblad "bijlage" naast "opties" staan als ik op de knop "volledige bewerker" heb geklikt.

Groeten,
Wim
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#61496
Probeer het nu nog eens, als je wilt.
Heb ff gekeken en zo te zien stond er een of andere instelling niet (meer) goed. Als het goed is moeten er nu weer foto's geplaatst kunnen worden!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door WimTT
#61525
Joop bedankt voor het oplossen.

Mag ik ook een plaatje als onderschrift gebruiken?
Zo ja hoe krijg ik die erin, ik heb al gezien dat het een png bestand moet zijn.

groeten, Wim
door creative117
#61526
Dag Wim & Joop,

had toch even niets te doen en ik denk, nou, als mij dit gaat lukken om dat Wim goed uit te leggen is dat al een hele stap voorwaarst voor mij als digitale analfabeet. Dus bij deze Wim (Joop). Uiteraard weet ik niet welke functionaliteiten je precies wel en niet tot je beschikking hebt (ik ben betalend lid, overigens maar 35 euries per jaar, waar hebben we het over), maargoed, probeer het onderstaande maar eens even als je wil. Als er dan nog vragen zijn dan hoor ik dat wel, en anders roep ik wel voor je JOOOOOP, HEEEELP!!!!!

Daar gaan we:

ga naar (alle onderstaande kretologien staan boven of aan de linkerzijde van je schermen):
Forumoverzicht
Gebruikerspaneel
Profiel
Wijzig onderschrift

Als je daar eenmaal aanbeland bent dan zie je een vakje wara je wat in kunt typen. Tekst, kleuren, lettergrootes, URL's maar ook IMG van images. Als je dat voor en achter de code van je (gekopieerde en geplakte bestandnaam van de foto die je wil hggebruiken dan komt het goed. Al je ziet wat voor ingewikkeld onderschrift ik inmiddels opgebouwd heb dan ziet er dat dus zo uit (zie onderstaand). Dat lukte dus niet, ik kreeg mijn onderschrift 2 * te zien, logisch, dus heb ik bij de commandoos die tussen haakjes staan een puntjes gezet, die zie jij dus niet verschijnen......

Succes, we zien het hopenlijk snel hoe het met mijn digitale analfebetisme staat :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



[.size=150][.color=#BF0000][.b]Cheers - TTchau - GegroeTT,[./b][./color][./size]

[.color=#BF0000][.size=150][.b]Roger aka CreaTTive117[./b][./size][./color]

.[.color=#0000FF]AUDI TT Quattro Roadster - 225 PK - Zeezilver Grijs - Mocassin - 19"R36 - 235/35/19 - dubbele remlicht funktie - 25 mm verlaagd - 2 * 20 mm spacers achter - Arcs-MP3 uitbreiding - xenon 8000K - led stadslichten - TTOC Member 01931 - http://www.fresh.fm - listen to the MUSIC [./color][./b][.url]http://www.youtube.com/watch?v=Bxpj1NcD5BU[./url]
[.img]http://i171.photobucket.com/albums/u292 ... -FINAL.png[./img]
[.img]http://www.ttoc.co.uk/gallery/01931/01931.jpg[./img]
Gebruikersavatar
door WimTT
#61527
Goedemorgen Roger,

Als ik het goed snap staan jouw afbeeldingen op sites op internet.
Maar ik heb zelf wat gemaakt wat ik op mijn pc heb staan,
dat is een jpg of een png plaatje.
Nu heb ik al geprobeerd met kopieren (ctrl c)en als ik dan met de rechtermuis in het vakje klik krijg ik niet de optie dat ik het plaatje kan plakken (ctrl v).

Of moet het plaatje juist ergens op internet staan zodat dat plaatje daar elke keer wordt gebruikt?
door creative117
#61529
Nee, lukt niet, als ik de 2 * (IMG) heb staan en ik copieer een foto vanuit mijn PC dan kan ik niets plakken, als ik met de cursor tussen de 2 (IMG) cursor (IMG) ga staan. (ik gebruik altijd de rechter muisknop, maar dat maakt niets uit. Ik denk dus dat het plaatje op de een of andere internetsite (foto bucket) gezet moet worden, maargoed, dat gaat dus mijn pet t eboven, dus daar was ik al bang voor...... JOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP HELLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Gebruikersavatar
door WimTT
#61530
Hallo Roger,

Bedankt voor je hulp, maar dat idee kreeg ik ook dat het op internet moet staan.
Hopelijk geeft Joop de oplossing, we wachten maar even af
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#61531
Haha, lekker bezig heren?! :wink:

Alle gebruikte afbeeldingen op websites e.d. moeten in wezen een permanente locatie hebben (die dus altijd beschikbaar is). Als ze rechtstreeks vanuit de eigen computer worden gelinkt, krijg je het grappige effect dat ineens alle plaatjes verdwijnen zodra je de pc uitzet :lol:
Voor veel toepassingen hier op het forum is er een mogelijkheid de plaatjes eerst naar de server te kopiëren (uploaden). De site maakt er dan automatisch een link of url van.
Het feit dat dit niet zo geregeld is bij het onderschrift wordt eigenlijk al een beetje verklapt door de gebruikte term onderschrift :wink:
Deze functie in de forumwereld is eigenlijk precies hetzelfde als de "handtekening" in je e-mailprogramma: het plaatsen van een standaard regeltje 'tekst', wat voor alle berichten gebruikt wordt.

Nu is het zo dat in html een directe link naar een afbeelding ook een afbeelding genereert (hier op het forum gebruiken we BBCode, wat in grote lijnen hetzelfde doet), dus als we deze eigenschap gebruiken in ons onderschrift, dan zien we ook die afbeelding :wink:
Om tenslotte zo'n directe link te verkrijgen, moet de afbeelding eerst naar een serverlocatie gebracht worden. Dat kan dus mbv bijvoorbeeld een Photobucket of Imageshack of dergelijke. Dit zijn serverlocaties, waar je veelal gratis je beeldmateriaal op weg kunt zetten. Dit soort sites genereren ook meestal een eigen link naar het bestand, welke elders gebruikt kunnen worden (zoals hier op het forum).

Je krijgt dan bijv. het volgende:
Code: Selecteer alles
[img]http://www.mijnfotolocatie.nl/mijnfoto.jpg[/img]
Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door WimTT
#61534
Joop,

bedankt maar weer voor je uitleg :smt023
Het is gelukt zoals je kunt zien

Groeten,
Wim
Gebruikersavatar
door Ronnie
#61554
Wil iemand mijn griep overnemen? gratis waterbed, geen kachel nodig, omschrijving van klachten zal ik achterwege laten anders vast geen liefhebbers?! :D
door creative117
#61567
Kan geen bijlage openen.... wil iemand mijn griep overnemen.... ja ja, Ronnie, ik denk dat de griep het begin is van iets heel ernstigs....... ik zou toch ff voor de zekerheid bij de doktert langs gaan, neem een printje van dit topic mee, dan heeft hij zijn diagnose vast snel gesteld. En voor de tussentijd, veel sterkte en beterschap gewenst. :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt023 :smt023
Gebruikersavatar
door miel
#90422
Zit nu ook al een tijdje te sukkelen,
Kan blijkbaar geen bijlage meer plaatsen. Bij in tekstvak zetten en versturen of voorbeeld vragen komt de melding ‘bevat te weinig tekens’
En gooit ie de bijlage eruit...
Iemand ??
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]