Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#6168
Heb enorm veel research gedaan welke airbox ik het beste bij mijn auto vind passen:

- GruppeM
- Simota
- BMC CDA SP-12
- Modshack VTDA
- en nog vele anderen...

Na wikken en wegen kwam de VTDA het beste uit de bus. Het is gewoon een goede allrounder en in Engeland/US zijn er veel aanhangers van dit systeem. Ik heb hem reeds besteld en ik verwacht hem eind volgende week in huis te hebben.

Zie http://www.modshack.info/VTDA.htm
Gebruikersavatar
door MARK
#6176
:arrow: Over Air gesproken......


:? Een ding snap ik niet aan die mooie Airboxen.......we gaan er vanuit dat we meer lucht krijgen in de motor door een filter met een grovere structuur.
Aan de andere kant ontbreekt hier (na aanpassing) wel het belangrijke verbindingsstukje dat er voor zorgt dat er koude lucht ipv warme lucht wordt aangezogen (uit de ruimte tussen het zijscherm en de motor ipv uit de motorruimte). Ja dat stukje tupperware hebben die Duitsers niet voor de lol bedacht.

Samengevat...... aan de ene kant laten we meer lucht door.......echter deze heeft een lagere dichtheid doordat deze warmer is...eindresultaat..?????? :D ja idd een aantal Euri lichter!

Om U uit de droom te helpen.......wanneer een turbolader inlaatzijdig iets vervuilt door carterdamp (heel normaal) neemt de effectiviteit af.......warme lucht heeft hier dan nog extra invloed op. Wat een paar graden inlaatluchttemperatuur uitmaken daar staan de meeste mensen niet bij stil. Vullingsgraad dat is waar het allemaal om draait.

Leuk dus zo'n Airbox, maar verdubbel dan wel even de capaciteit van je Laadluchtkoeler!

Mark.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6181
MARK t geeft alleen een ander geluid!!! en als je daar zoveel euries voor over hebt??? wat kan jou t nou bommen of ze geloven dat deze beter zijn of beter uit de bus komen! laat de euroos toch rollen daar zijn die bedrijven ook blij mee! hahahaha owja en als je niet oplet en je filter nie bijhoudt zuigt die rommel fijn zand e.d. je cylinders in! gewoon doen zulke filters is de garage voor extra onderhoud echt niet vies van!
door pedro sr.
#6247
Ik kan niet spreken voor de andere systemen, maar de BMC is een CAI systeem, ofwel cold air intake, deze wordt met de aanzuigpijp in de rijrichting achter een rooster in de bumper, of andere geschikte plaats gemonteerd.
Ik heb er een aantal gemonteerd op de TT met goede resultaten, juist geen extra brom maar wel koelere inlaatlucht en iets meer, scheelt in sommige gevallen 5-8pk.

Een open filter met aanzuiging in de motorruimte is inderdaad een verslechtering van prestaties als er geen goede maatregelen zoals een fatsoenlijk hitteschild gebruikt zijn.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6250
nou toon maar de test op een testbank die geijkt is dan wil ik nog wel es gaan kijken of t klopt ik heb t nog niet meegemaakt, alleen die marketingtrucjes om echt super aangepaste wagens daar de uitdraaien van te tonen om de koper ervan te overtuigen dat dat haalbaar is. Misschien op race of rally wagens, maar een standaard auto geloof ik dat niet van. Pk's zou het niet uit moeten maken, wel in nm en dat is je koppel omdat er directer lucht voor handen is.
door pedro sr.
#6254
Wel Nm geen pk :?:
Die filters werken wel, niet in elke auto, maar in de 1.8T doen ze het prima en geven betere resultaten, als ik de kans heb zal ik een keer meten voor je :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6256
is goed, want als je naar dat soort resultaten kijkt hebben ze er hittewerende schilden onder de motorruimte ingewerkt, ging altijd kijken tijdens de ELE rally in de pitstraat hier in t dorp. Die mannen hebben me toen uit mn droom geholpen, want ik dacht ook dat ik 5 pk had met een sport air filter systeem
door pedro sr.
#6258
RKDesigns schreef:is goed, want als je naar dat soort resultaten kijkt hebben ze er hittewerende schilden onder de motorruimte ingewerkt, ging altijd kijken tijdens de ELE rally in de pitstraat hier in t dorp. Die mannen hebben me toen uit mn droom geholpen, want ik dacht ook dat ik 5 pk had met een sport air filter systeem
Alles valt en staat met goede inbouw, als je er serieus werk van maakt valt er nog wel iets te verbeteren, als je hem met kaugum op het uitlaatspruitstuk plakt wordt het niets, dat klopt :D
Gebruikersavatar
door massari
#6282
De maker van de VTDA heeft hem uitvoerig getest, ook de BMC is getest. De VTDA heeft een betere airflow door de constructie van de binnenkant. Qua isolatie is hij ook beter in elkaar gezet. Hitte vanaf de motorruimte heeft nu meer moeite om binnen te dringen. Hij is eveneens goedkoper, vandaar dat ik voor de VTDA heb gekozen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6287
massari schreef:De maker van de VTDA heeft hem uitvoerig getest, ook de BMC is getest. De VTDA heeft een betere airflow door de constructie van de binnenkant. Qua isolatie is hij ook beter in elkaar gezet. Hitte vanaf de motorruimte heeft nu meer moeite om binnen te dringen. Hij is eveneens goedkoper, vandaar dat ik voor de VTDA heb gekozen.
Het kan idd dan iets schelen, maar ik vraag me af of je werkelijk bijv. die 8pk winst kan halen met alleen zo'n aftermarket product.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#6291
Persoonlijke discussies gaarne over de pb Graag iedereen in zijn waarde laten.
Gebruikersavatar
door massari
#6295
RKDesigns schreef: Het kan idd dan iets schelen, maar ik vraag me af of je werkelijk bijv. die 8pk winst kan halen met alleen zo'n aftermarket product.
Het gaat mij niet om een eventuele toename in het vermogen, meer om het geluid van de turbo/dv. Ik heb nooit iets gezegd over pk winst.
Hierna pas ik het uitlaatsysteem aan vanaf de voorkant.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6305
Oké dat klopt maar daar ging het erboven over, maar was niet direct op je reactie gericht. Want vaak wordt het gedaan voor een voller geluid inderdaad. Als je alles aan gaat passen heb je als je het goed doet wel kans op meer rendement dan tevoren. Het ziet dr in de meeste gevallen bij TT's wel mooi uit die airbox systemen.
door nobody79
#6386
ik heb de vtda al 2 jaar in mijn tt maar je voelt wel effecht
het geeft betere cooler lucht in je motor en je voelt het met optrekken beter
je heb ook mooie geluid uit je motor
hier heb je foto Afbeelding
Afbeelding

ik heb er voor 350 euro voor betaald met k&n filter er bij

hier heb je schema voor cooler lucht
http://forums.audiworld.com/tt/msgs/1574191.phtml

je kan ze hier zien hoe het wekt
http://public.fotki.com/ttschwing/ttda_and_other_inta/
http://public.fotki.com/mcphill/audi_st ... -for-ttda/ (zit flim bij hoe het geluid uit komt
Laatst gewijzigd door nobody79 op zo jan 14, 2007 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]