Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#7694
Mijn auto is getuned door Hartog Tuning, heeft naast een Forge DV ook een airbox.
Wil dit jaar een complete Miltek uitlaat hebben.

Maar wat kan ik nog meer doen om de auto te tunen, sneller te maken, maar vooral nog steeds binnen de veiligheidsmarges hetzij door het wijzigen van beter materiaal? Denk aan lichter vliegwiel, Sachs sportkoppeling, turboupgrade etc.

Wat zijn must haves en wat zijn dont's? Andere benzinedrukregelaar wellicht?

Ik heb geen zin in 5pk extra en dat je daarvoor diep in je buidel moet tasten. De upgrades moeten wel zinvol zijn allemaal.

Vooralsnog zit ik te denken aan een sportkoppeling en een lichter vliegwiel, wat kost me dit?
door krieltje
#7697
Sorry gozer,maar hoe ver kan je gaan.Die wagen van jouw is een snelle prachtbak.

Ron waarom zou hij nog sneller moeten en nog beter.Laatst stond er op marktplaats eentje geloof ik met 300pk,wat moet je daar in godsnaam mee?

Die wagen van jou is toch snel zat,en nog een prachtding ook.Je kan ook een ferrari gaan kopen. :-)
Gebruikersavatar
door massari
#7700
Hahahaha... ja een 360 Spider zou ik wel willen hebben! Nog steeds een van de vele modellen die Ferrari heeft gemaakt waardoor mijn hartje sneller van gaat kloppen :wink:

Maar even serieus, mijn TT is idd al retesnel... 300pk is inderdaad veel, maar waar ik eigenlijk op zoek naar ben om eerlijk te zijn, zijn onderdelen die het een en ander onder de motorkap nog steviger en het rijden betrouwbaarder maken na de diverse motorische modificaties die ik heb uitgevoerd.

Vandaar de vraag of een sportkoppeling of een lichter en steviger vliegwiel aan te raden zijn...

Mijn TT heeft inmiddels 173.000km op de klok. Bij 140.000km heeft hij een motorrevisie (bij de vorige eigenaresse) ondergaan en nu vraag ik me af of er zaken zijn waarbij ik op moet gaan letten en voor de zekerheid door betere onderdelen moet vervangen.
Gebruikersavatar
door Wojtek
#7945
Samco silicone turbo hoses geeft op de rollerbank gauw 10 pk extra.

Turbo vervangen voor een grotere.

1800cc opboren tot 2100cc

1.8T vervangen voor een 3.2T

De belangrijkste vraag is hoeveel wil je uitgeven voor een paar tienden sneller?
Gebruikersavatar
door MARK
#7946
:D 1800 opboren.......

Daar heb ik het resultaat eens van gezien........een 1.8 Blok met een gat in z'n buik :wink:

Maar niet doen!!!!
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#7953
MARK schreef::D 1800 opboren.......

Daar heb ik het resultaat eens van gezien........een 1.8 Blok met een gat in z'n buik :wink:

Maar niet doen!!!!
Lijkt mij inderdaad ook niet zo'n goed plan, zonde van je motor.
Ik denk dat ik stop met upgraden ná de Forge DV, of misschien 'n keer Chiptunen
als ik weer eens wat geld over heb ........ :?
door giacomo
#13105
stage 4 upgrade kit 5000 euro inclusief nieuwe zuigers etc etc etc dus je blok word ook gereviseerd en nieuwe drijstang aan einde heb je zo'n 380 tot 400 pk... kijk mij maar is over 3 maanden als het er op zit..
Gebruikersavatar
door marve
#20363
krieltje schreef:Sorry gozer,maar hoe ver kan je gaan.Die wagen van jouw is een snelle prachtbak.

Ron waarom zou hij nog sneller moeten en nog beter.Laatst stond er op marktplaats eentje geloof ik met 300pk,wat moet je daar in godsnaam mee?

Die wagen van jou is toch snel zat,en nog een prachtding ook.Je kan ook een ferrari gaan kopen. :-)

http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... 0357#20357
best heel veel lol hoor, als je nagenoeg alles kwijtrijd zowel bij optrekken als op snelheid
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]