Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door truckrukker
#9367
Hoi,

ik heb nu 130.000 km op de teller van mijn TT staan, maar ook ik zit erover te denken om te gaan chippen.

Nu is mijn vraag....is dit wel verstandig bij deze kilometerstand of kan het geen kwaad als ik de auto langzaam aan het extra vermogen laat wennen?

Ik hoor graag wat jullie gedachten hierover zijn.

Groeten Dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9369
Kan geen kwaad volgens mij, echter zal de turbo revisie iets eerder moeten plaatsvinden, omdat het dan iets sneller slijtage geeft omdat die iets warmer zal worden. Maar dan moet je niet aan tien duizenden kilometers eerder gaan denken, want je gebruikt niet constant het nieuwe vermogen mag ik aannemen, daar zijn de wegen en t verkeer hier toch niet op berekent. Zo'n vaart zal het niet lopen als je het goed laat doen, bij Hartog bijv.
Gebruikersavatar
door truckrukker
#9381
Zijn er nog mensen die er anders over denken of zijn jullie het allemaal wel eens met Ron?

Ron, heb jij enig idee na hoeveel kilometer een turbo normaal gesproken gereviseerd moet worden?

Gr. Dennis
door allewijn
#9385
truckrukker schreef:Zijn er nog mensen die er anders over denken of zijn jullie het allemaal wel eens met Ron?

Ron, heb jij enig idee na hoeveel kilometer een turbo normaal gesproken gereviseerd moet worden?

Gr. Dennis
Ook ik ben van plan mijn TT 1.8T Quattro te laten chippen. Er staat toch al 148.000km op de teller. Wel netjes ALLE beurten gehad.
Geïnformeerd bij een Audi monteur. Deze gaf aan dat dit geen belemmering tot het chippen hoefde te zijn.
Geïnformeerd bij 'MARJA' toen ik daar de cruise control laatst in liet bouwen, ook zij gaven aan dat dit gewoon moet kunnen.
Alle personen gaven aan dat de mechanische onderdelen van de TT niet noemenswaardig harder zullen slijten bij eenzelfde rijgedrag. Vanzelfsprekend is dat als je je rijgedrag zwaar aanpast, dus vele malen harder gaat optrekken, topsnelheden rijden, harder bochenwerk, harder remmen, etc, dat het dan veel harder slijt.
Maar bij een normaal weggedrag kan de TT dit gewoon aan.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9387
truckrukker schreef:Zijn er nog mensen die er anders over denken of zijn jullie het allemaal wel eens met Ron?

Ron, heb jij enig idee na hoeveel kilometer een turbo normaal gesproken gereviseerd moet worden?

Gr. Dennis
meestal hoor je 180.000 km wel vallen en TT's die 200.000 km hebben op de teller staan allen te koop met gereviseerde delen. Precies kun je het nooit zeggen, elke TT is anders bereden daar we allemaal verschillend zijn en verschillende rijstijlen hebben. In Duitlsland zijn er zat geweest die zelfs een ton niet halen zonder een rivisie uit te voeren, maar dan is dr wat anders aan de hand gok ik.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]