Pagina 4 van 5

Geplaatst: zo nov 25, 2007 21:45
door hj
ik kreeg dit te horen van iemand die zijn leon 225 pk heeft getund en de kat en downpipe wilde vervangen. gaat in noodloop epc ofzoiets.

Geplaatst: di nov 27, 2007 0:40
door Quattrotje
De katvervanger zit eronder bij mij. En ik moet zeggen dat het een super verbetering is! :D
De auto gaat er nu zonder zuchten echt als een speer vandoor. :D
Ik word veel meer in mijn stoel gedrukt.
Het geluid is me echt meegevallen. Ik had veel meer herrie verwacht. Eigenlijk is er niet zo gek veel veranderd kwa geluid. Echt ietsje zwaarder.
De tussendemper die naar de eindemper loopt heb ik ook laten vervangen.
Tevens heb ik mijn achterkant laten faceliften. ( resultaat mag er wezen ) :D
Ook klopt het wat Ronnie al aangaf dat het verbruik flink omlaag is gegaan.( mits ik niet aan het trappen ben)



Ok nu waar jullie allemaal op zitten te wachten: Gaat de auto in noodloop of niet???
Ik heb een 225 Quattro en sinds de katvervanger eronder zit is het motorstoringslampje aan.
Als je hem laat uitlezen zegt hij: cilinderij 1, katalysator werking te gering.
Ook het ESP lampje heeft even gebrand maar die is weer uitgegaan.
Of dit alles echt noodloop is betwijfel ik. Ik merk namelijk geen vermogenverlies of iets dergelijks.
Wel is het irritant dat er lampjes branden.
Mijn tuner heeft gelukkig al aangegeven deze foutcodes te kunnen omzeilen. :P

Geplaatst: di nov 27, 2007 1:03
door Ronnie
Bij mij was alles gewoon netjes... katvervanger ven EPS iig gaf geen storingen of iets... dus zal ook aan de katvervanger liggen want niet elke is hetzelfde

Geplaatst: di nov 27, 2007 1:05
door Quattrotje
Mijne komt van EPS.
Heeft met bouwjaar auto te maken.
Heb ik al eerder aangegeven.
Na 2001 kun je er problemen mee krijgen.

Geplaatst: di nov 27, 2007 1:06
door Ronnie
ja zit de lambdasonde net anders gepositioneerd wat ik weet.

Geplaatst: zo dec 02, 2007 20:10
door screamer
Ik heb vanmiddag ook me kat-vervanger er onder gezet. Ging nou niet echt helemaal vanzelf... Een of andere drop *** heeft ooit het draad beschadigt van 2 draadeinden in de turbo, dus dat viel niet mee om los te krijgen en weer vast. Maar uiteindelijk alles gelukt. Geluid is inderdaad niet veel harder, iets voller. Maar de turbo hoor je nu wel mooi fluiten! Eerst hoorde ik hem zowat niet, maar nu klinkt het echt super vet! :D Kwa vermogen/trekkracht merk ik dat het iets wat makkelijker gaat. Ben er wel tevreden mee!


Guy

Geplaatst: ma dec 31, 2007 14:25
door allewijn
Even om dit topic weer wat omhoog te halen daar ik vragen heb:

Gezien het feit dat ik natuurlijk, na het chippen bij JD-engineering, 'maar' op 190PK kom, waarschijnlijk omdat de standaard KAT verstopt zit (zie topic http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... sc&start=0) ben ik van plan een sportkat / katvervanger uit te gaan proberen.
Één om de verloren Pk's hopelijk terug te winnen (en dus op minimaal 210PK te komen)
Twéé omdat velen van jullie zeggen dat een sportkat/katvervanger veel lekker rijdt, de TT beter oppakt en hij zuiniger is.

Helaas is de marktplaats link, die Ronnie hier een tijd geleden postte, er niet meer.
Wie weet waar ik op dit moment nog een mooie sportkat/katvervanger voor een zachte prijs kan krijgen?
En wie weet WELKE ik precies nodig heb? Is dit dezelfde als de 180PK FWD? Ik heb nml. een 180PK Quattro, waarvan de uitlaatdikte volgens mij hetzelfde is als de 180Pk Fwd (iig niet de dikte van de 225PK, daar kwam ik achter met het plaatsen van de 225PK dubbele einddemper, toen had ik een verloopstuk erbij nodig)

Bedankt,

Tim

Geplaatst: ma dec 31, 2007 14:57
door allewijn
En om nog even aan te vullen:

Ik weet dus echt niet WELKE KAT er onder mijn 180PK Quattro (AJQ blok) past, na ik dit zag:
http://www.katalysator.nl/index.php?cPath=26_27_211

katvanger

Geplaatst: ma dec 31, 2007 16:28
door Ramon
zag er wel een paar op ebay staan stuur zo wel een link 1 van 125euro en 115euro weet alleen niet welke past

http://cgi.ebay.nl/00-05-Audi-TT-1-8-18 ... dZViewItem

http://cgi.ebay.nl/Turbo-Downpipe-1-8-T ... dZViewItem

Geplaatst: ma dec 31, 2007 16:29
door nobody79
ik rij al 4maanden met kat vervanger rijd heerlijk ik heb ook de einddemper van remus eronder komt betere geluid uit
je hebt ook voordeel als je eerst de downpipe met kat vervanger eronderzet en daarna gaat chippen dan kunnen het afstellen.

Afbeelding

Geplaatst: ma dec 31, 2007 16:52
door allewijn
Maar ik ben er dus achter dat de downpipe en/of katvervanger van de 180Pk voorwielaandrijvers, niet past onder mijn 180PK quattro.
De aandrijfstang voor de achterwielen zit dan weer in de weg.
Maar de downpipe en/of katvervanger van de 225pk quattro's past ook weer niet, daar deze toch weer net anders van vorm is (waarschijnlijk omdat ik de K03 turbo heb, en de 225pk de K04)

Dus WELKE moet ik hebben.

Ik denk dat de mooiste optie een echte KAT-vervanger is, dus gewoon een lege pijp, daar krijg ik het meeste vermogen voor en kan hij bij JD weer goed afgesteld worden (en hopelijk mijn pk tekort opgelost worden.
Ik kan dan eens per jaar gewoon deze standaard kat, welke ik dan op zolder bewaar, er tijdelijk onder zetten voor de APK.
Dit lijkt me tevens de goedkoopste optie.

Althans... Als ik dus zo'n kat (eventueel icm downpipe) kan krijgen voor mijn 180pk quattro TT.

Wie-ó-wie?

Geplaatst: di jan 01, 2008 9:30
door Quattrotje
Laten maken bij EPS

Geplaatst: di jan 01, 2008 9:31
door PaulusB
Idd EPS :P

Geplaatst: di jan 01, 2008 16:27
door allewijn
Ik heb alvast een emailtje gestuurd naar EPS met de vraag!
Bedankt!
Verder geen bedrijving in NL die een katvervanger leveren voor de 180pk quattro welke (zelf) rechtstreeks om de downpipe en aan de pijp van de middendemper geschroefd kan worden?

Wie hebben er trouwens nou op dit forum een katvervanger cq racekat?
Ben er benieuwd naar! Naar de ervaringen! En wat voor TT heb je dan (180fwd/180quattro/225quattro/V6)?

En laatste vraag: Merk je, na het plaatsen van een katvervanger, direct een vermogenstoename, of is deze er echt enkel en alleen nadat ik hem 'weer' bij JD heb gebracht voor een nieuwe afstelling?

Geplaatst: di jan 01, 2008 19:30
door emanuel
Weet je zeker dat je ieder jaar onder je auto wil duiken om de kat om te wisselen voor de APK, en weer terug na de APK? Bovendien gaat je auto er van stinken, bah! Een TT hoort niet naar een oldtimer te ruiken. Probeer dan liever een sportkat te vinden.