Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#10052
En wat moet zo'n downpipe kosten? :?:
door nobody79
#10057
de downpipe met katvervanger van supersprint kost ongeveer 1300 euro
door allewijn
#10064
Enkel vervelend telkens als je een APK hebt.
Afgelopen zaterdag ook de Honda Civic Type R van een vriend van me afgekeurd, had ook compleet ander uitlaatsysteem met katvervanger.
Te hoge waarden bij een gasmeting. (vééél te hoog)
Dus we hebben het originele spruitstuk en de originele kat er nu weer tijdelijk op gemonteerd zodat hij gekeurd kan worden.
door nobody79
#10068
Wat voor merk kat vervangen heeft ie eronder
als je een kat vervanger koopt krijg je papier er bij dat het goed door de apk komt.
Gebruikersavatar
door massari
#10071
kWil ook wel een katvervanger eronder. Eentje van EPS of zo... kost iets van 250 euro, maar heb geen zin om ieder jaar bij de APK weer de originele kat eronder te gooien. Dus als je een ander alternatief weet, let me know.
door nobody79
#10073
ik zal je aan raden een katvervanger je tt rijd beter
en trek veel lekker komt meer pk bij en komt betere geluid uit
Gebruikersavatar
door MARK
#10078
:D Nobody's straaljager... :wink:
door emanuel
#10083
nobody79 schreef:Wat voor merk kat vervangen heeft ie eronder
als je een kat vervanger koopt krijg je papier er bij dat het goed door de apk komt.
dit zijn merken waar ze wel door de apk komen

[web]http://www.sportauspuff-direkt.de/index ... t_audi.htm[/web]
Ik zie op die site 2 typen, 1 met een sportkat als vervanger voor je standaard katalysator. Als het goed is kom je daar wel mee door de APK, maar er staan ook katvervangers tussen die alleen uit een pijp bestaan en dus niets met de uitlaatgassen doen. Die moet je dus voor elke APK wisselen en ze zijn slecht voor het millieu :twisted:

Denk ook eens aan de planten en dieren (en evt je kinderen) als je je auto op gaat voeren :wink: Voor mij hoeft het niet, ik wil geen kinderen :D
door nobody79
#10085
als je zo denk
begin maar zonder auto tegaan rijden :)
Gebruikersavatar
door MARK
#10087
Vandaar dus die straaljager.....kun je vliegen :D
door emanuel
#10088
nobody79 schreef:als je zo denk
begin maar zonder auto tegaan rijden :)
Dan moet ik dus met de bus, de trein en weer met de bus en een stuk lopen naar mijn werk, als ik uitreken wat dat aan vervuiling oplevert kan ik beter met de auto gaan. Bij Topgear hebben ze eens vermeld dat een trein meer vervuild dan een moderne auto (met goede katalysator).

Dat ding zit er niet voor niets onder. Haal je hem weg dan gaat je auto ook aardig stinken. Hoeveel PK zou je winnen door een goede sportkat te vervangen door een pijp? De standaard kat is niet best, dat weet ik, maar tussen die 2 zou ik wel eens willen weten. Heeft iemand daar goede data van ?
Gebruikersavatar
door massari
#10093
Duur geintje allemaal hoor.
Wel mooi dat je met een sportkat door de APK komt. De flow is natuurlijk beter dan een normale kat. Maar met een pure katvervanger bereik je net weer wat meer, maar de ellende is dat je elk jaar de auto weer op de brug moet zetten voordat je de APK ingaat.... katvervangertje is natuurlijk wel weer goedkoper.
Ze zouden toch bij de overheid nagaan of ze de termijn van het APK gebeuren kunnen oprekken? Dat je dus niet meer elk jaar hoeft?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10097
nobody79 schreef:Wat voor merk kat vervangen heeft ie eronder
als je een kat vervanger koopt krijg je papier er bij dat het goed door de apk komt.
wazig... cO2 waarde blijft die dan normaal? mijn waarde ging van 123 naar 314 :D dat betekende APK afkeur maar de TT ging ermee als de brandweer en het verbruik was een stuk positiever.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]