Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#10762
Ikzelf heb dus een Audi TT 1.8T 180PK Quattro. Deze gaat (fabrieksopgave) van 0 naar 100km/u in 7.4 seconden.
Dat is sneller dan de voorwielaangedreven versie. Deze doet dat in 7.8 seconden. Mijn top ligt echter weer 2km/u lager.
De 225pk quattro doet het in 6.6 seconden met een een top die 17km/u hoger ligt en deze heeft 6 versnellingen.

Nu is mijn vraag: Stel dat ik mijn TT fatsoenlijk naar 220/225pk laat chippen, wat zijn dan de resultaten? Want ik heb natuurlijk te maken met 5 versnellingen. Deze is van 0 naar 100km/u sneller dan een 180pk 6 bak (niet in nederland geleverd).
Hou zou dit dus uitpakken?

Zie specs: Overzicht van alle versies
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#10763
Die van mij is ook gechippet.. standaart 180 pk versie met voorwielaandrijving.. ik zit nu rond de 220pk.. op top zit ik tegen de toeren begrenzer aan ( dus in het rood) ik zit dan op de 243 op de teller..
0-100 in 6.8 sec.

Maar ik vind het ook jammer dat ik geen 6e versnelling heb.. rijdt in iedergeval een stuk rustiger
door allewijn
#10768
Misschien rijdt het dan wel 'rustiger' Blue germanstyle, maar sneller is het niet:

Als je kijkt naar mijn 180pk quattro 5 versnellingen: 7.4 naar 100 & 226 top
Alsje kijkt naar de 180pk quattro 6 versnellingen: 7.9 naar 100 en 226 top

(niet dat ik de 180pk quattro 6 versnellingen ooit gezien heb, maar hij schijnt geleverd te zijn)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10776
Ik had de 225 Quattro en die tikte de 270 aan op de teller en dan iets verder nog maar was t op... die was gechipt en wat aangepast lichtjes onder de auto.

6,6 sec. standaard naar 100 en 243 top... was 250 op de teller... maar na het chippen was t stukken sneller, het verschil was echt niet normaal. Veel krachitger en veel sneller van zijn plaats en de top
lag iets hoger, maar werkelijke km/h weet ik niet alleen op de teller gezien.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]