Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door remarc
#10889
Hoi allemaal,

Ik heb een olietemp.meter gekocht en ingebouwd, alleen moet hij nog aangesloten worden. Om niet in het motorblok te hoeve boren heb ik op aanraden van Charlotte een speciale ring gekocht welke tussen het blok en oliefilter gemonteerd dient te worden.
Ten eerste was het een hele zoektocht om de juiste schroefdraad verlenger te vinden om te kunnen monteren.

Alleen nu zegt mijn garage dat deze ring niet past tussen het blok en de carrosserie :( Nu zit er tussen deze balk en het oliefilter pak hem beet 2 a 3 cm welke vlgs. mijn garage er moet zitten omdat een blok altijd wat beweegt. Op het moment dat ik deze ring er wel tussen zou zetten is de kans groot dat dan het oliefilter een keer scheurt (als hij steeds tegen die balk aan komt) en ben ik verder van huis. Zijn voorstel is om er een nog kleiner oliefilter op te zetten :?: maar dan zou ik misschien een foutmelding kunnen krijgen had hij het over :?: :?

Wie heeft er een tip of oplossing voor mij?

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
door allewijn
#10928
Één TIP: Begin alsjeblieft NIET aan deze ring. Ik heb er vorige week zóóó mee gestoeid. Dezelfde ring, maar dan onder de Honda Civic Type R van een vriend van me. Het was ook in die auto net zo krap, en hij bleef maar lekken, telkens weer, steeds vaster gedraaid, andere pakkingen, andere kleiner filters, etc. Maar niets werkte, uiteindelijk weer een nieuwe originele filter erop, zonder die oliedruk/temp ring en olie weer op pijl gebracht...

Een ramp!!!
(en maar zeggen in de shop dat hij specificiek voor dat type auto is)
(en ook nog eens best duur, zo'n ring)
Gebruikersavatar
door remarc
#10933
Hoi Allewijn,

Maar hoe heb je het dan opgelost?? Heb jij in je blok geboord? of wat?
door jacob
#10942
ook bij andere clubs veel slechte ervaringen met deze ring :evil:
je kan toch ook via de aftap plug een sensor plaatsen :)
Gebruikersavatar
door charlotte
#10945
@ allewijn, ik wil me toch wel even verdedigen hier. Deze ringen zijn universeel, dat zeggen wij er ook altijd bij, voor de Honda's echter is er wel een speciale voor, alleen de bijgeleverde verlengers zijn per auto verschillend, dat probleem heb ik met Remco ook opgelost.

Verder is ook hier weer veel verschil in kwaliteit te koop en VIVID is geen slecht merk!! Heb er al vele verkocht en geen problemen mee gehad.
Dat het krap is in de TT wisten wij ook niet.

gr,
charlotte
door allewijn
#10969
Charlotte,

je hebt gelijk. Ik zal mij dan ook wat nuanceren.
De Vivid ringen KUNNEN goed aansluiten, het ligt idd geheel aan de bouw van het blok en alles eromheen. Bij de Renault megane coupe van een vriend van me ging hij er bijv. makkelijk op. Daar kon je al bij met de motorkap open, niet eens onder de auto maar gewoon erboven, met de blote hangen, zonder gereedschap, zo bij het filter en kon de ring ertussen geplaatst worden.

Echter door de tegenslag bij de Honda Civic type R kreeg ik mijn bedenkingen bij deze ringen.
Verder: Wil je enkel de olietemp meten of ook de oliedruk (wat ook kan met diezelfde ring, als je een druksensor erin schroefd)...
Want enkel olietemp kan ook op andere manieren.
Gebruikersavatar
door remarc
#13204
Inmiddels is het aangesloten MET de adapterring en een kleiner oliefilter en .............het werkt perfect
Gebruikersavatar
door remarc
#14742
Helaas moet ik mijn vorige opmering HERZIEN: Inmiddels is het aangesloten MET de adapterring en een kleiner oliefilter en .............het werkt perfect, met name het laatste "werkt perfect"

De auto is inmiddels al 2 keer terug gegaan naar de garage om de lekkage op te lossen, de 2e keer hebben ze hem zo strak aangedraaid dat bij het losschroeven van het oliefilter de aandraaibout (van het filter) afbrak.

In samenspraak met de garage proberen we het nog 1 keer en als het blijft lekken, gaat de ring er deff. tussen uit (sorry Charlotte)
door allewijn
#14749
Oeiiiii dat is vervelend om te horen...
Ik zie het helaas idd toch wel vaak voorkomen. Maar soms gaat het gewoon wél goed, zoals de renault laguna van een vriend van me, daar zit alles gewoon keurig vast en lekt er nooit iets.

Het kan dus wel...
Hopelijk dat het in deze laatste poging gaat lukken!
Succes!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]