Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PaulusB
#11857
Split R :?:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11864
lijkt dr wel op paul
Gebruikersavatar
door petertt
#11868
yep klopt!!
Gebruikersavatar
door CneTT
#11995
En hoe werkt ie? En heb je misschien een filmpje of een soundclip? Ik wil dolgraag z'n DV hebben maar ik wil eerst duidelijke resultaten horen :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12000
you tube heeft zat filmpjes met TT's met zo'n ding erop... net of de motor verkouden is is mijn mening, ik vind het op een VAG 1.8T helemaal niks. Op een Jap oke maar nee nie op een Audi...
Gebruikersavatar
door petertt
#12002
had de bestelling al geannuleerd,want ik had gehoord dat op een gewone tt het niet goed werkte!
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#12003
beter neem je een gesloten valve.. ik heb die van de actie die hier op het forum was.. ik vind het nogsteeds echt super..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12043
Die split R is hetzelfde als de gesloten alleen blaast deze semi open de lucht toch iets of wat naar buiten. Het model zal goed functioneren en uitvoerig getest zijn anders levert Forge ze niet.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#12053
Ronnie schreef:Die split R is hetzelfde als de gesloten alleen blaast deze semi open de lucht toch iets of wat naar buiten. Het model zal goed functioneren en uitvoerig getest zijn anders levert Forge ze niet.
Bij Biesheuvel kreeg ik te horen dat de Split R op sommige uitvoeringen van de tt niet geheel vlekkeloos zou lopen. Het hoe en wat weet ik er ook niet van hoor, dat is wat ik te horen kreeg. Ik heb toen gekozen voor de gesloten versie, alleen die van de groepsaktie hier hadden ze niet meer op voorraad. Wel hadden ze het model liggen waar je de bovenkant kunt verstellen:

FMCL007PA

Ik heb hem er nu een aantal weken op zitten en het rijdt fantastisch! Echt een goed merkbaar verschil.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12055
Als je het vergelijkt met een echte BOV is die split R tjah... en een VAG motor reageerd idd slechter zodra die lucht gaat missen... welbekend probleem en de Split R zal niet zo optimaal zijn als een normale DV zoals Forge ze al jaren levert.

Daar doelde ik ook op met die filmpjes op you tube... het lijkt wel een verkouden TT met zo'n semi open variant, persoonlijk zou ik er niet voor kiezen maar kan er inkomen dat iemand verslaafd kan raken aan dat afblaas geluid. Ik wordt al geirriteerd van een oneffenheid in mn profiel van mn band.
Gebruikersavatar
door CneTT
#12093
Ik vind het erg stoer klinken dat afblaas geluid. En dat sommige vag motoren er raar van gaan doen had ik ook al op het vw forum gelezen. Dus wel iets om voorzichtig mee om te gaan. Maar hoe weet je nou of je motor er raar van gaat doen of niet?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12119
Het klinkt pas stoer als het geheel afblaast met flink wat druk... zo'n semi... die niest in vergelijking tot andere wagens met een echte Blow Off Valve (BOV) een DV is geen BOV ook al is die semi open. Maar dat is hoe ik het bekijk... ik zal het erop houden dat het een bescheiden afblaasgeluid is wat de split-r geeft i.t.t een echte BOV
Gebruikersavatar
door petertt
#13529
weet iemand ergens de handleiding te vinden van een forge dv split r?
Gebruikersavatar
door petertt
#13530
ik geloof niet dat zo'n split r niet goed werkt op een 1.8 turbo! ,want deze is er speciaal voor gemaakt en uitvoerig getest!ik heb er 1 nou moet hem alleen nog installeren alleen is de engelse handleiding een beetje onduidelijk misschien weet iemand ergens een nederlandse handleiding te vinden ergens?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]