Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#12712
Ik zit er aan te denken om na de zomer een "nieuwe motor" in mijn TT te laten bouwen. Ik heb bij een bevriende tuner ff een prijsaanvraag gedaan en ik heb keuze uit 2 mogelijkheden:

1. weer een 1.8 T inbouwen met wat aanpassingen 320pk :D , kosten 3200 euri

2. een 2.0 tfsi uit een leon cupra inbouwen met wat aanpassingen 370pk :o , kosten 4500 euri

Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen, is die tfsi het prijsverschil waard?

Wat zouden jullie doen
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12713
t is wel unieker die 2.0 tfsi en je moet zelf de keuze overwegen, maar 1300 euro voor 50 pk?
Gebruikersavatar
door Wojtek
#12720
Beide offertes zijn in elk geval een koopje.
Voor dit geld zou ik zeker voor de 2.0tfsi gaan, turbo gat is kleiner en de motor is minder nerveus.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#12725
There is no substitute for qubic inches 8)
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#12727
ja die jongen had ook nog een r36 motor liggen, kan ik ook inbouwen. maar dan krijg je zo´n geouwehoer met herkeuren e.d. bij het rdw
Gebruikersavatar
door truckrukker
#12730
Wel heel erg stoer dat je dit van plan bent, maar moet je je TT niet sowieso opnieuw bij het rdw laten keuren omdat het vermogen (en bij die 2.0 tfsi de motorinhoud) veranderd?
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#12751
zolang je het aantal cilinders maar gelijk houd is er niets aan de hand :D . als je het echt volgens de boekjes wilt doen zou je bij het plaatsen van een sportuitlaat je auto al moeten laten herkeuren omdat hij dan niet meer aan de typegoedkeuring voldoet (nederlandse regelparadijs) :lol: .
Gebruikersavatar
door Alexander
#12753
Waarom zou je zoveel geld daarin steken? Natuurlijk is het niet veel geld voor een blok, maar leg dat bedrag, plus wat extra naast je TT en je kunt een hele nieuwe auto kopen.

Aan de andere kant, als je tevreden bent met je TT en hem graag wilt houden: waarom niet! :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12756
40% toename = herkeuren toch? naja ik zou t op moeten zoeken maar een bepaald percentage is zowiezo herkeur. ik hou nie van al die regeltjes eigenlijk, maar goed ben benieuwd wat je in gaat bouwen! succes
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#12761
Ronnie schreef:40% toename = herkeuren toch?
Ja iets in die richting idd, maar word het ooit gedaan. Ik ken genoeg golfjes 1 en van dat spul dant op kenteken 1.1 of 1.5 is ofzo maar waar een 1.8 20vt in ligt van 300+ pk
door allewijn
#12767
Bij een vermogenstoename van méér dan 40% of verandering aantal cilinders of verandering brandstof dient door de APK oa een weggedragtest uitgevoerd te worden. Tevens dienen gegevens als het nieuwe motornummer vastgelegd te worden.
Als dit door de RDW dient te geschieden (op een testbaan) gaat dat geld kosten:

De kosten bedragen:
Keuringskosten 40 euro
weegkosten 17,50 euro
geluidstest 341 euro
weggedragtest 273,50 euro

:D :D :D
door ruben
#12768
moet ook niet wat meer aangepast worden dan. zoals de versnellingsbak, aandrijfassen, koppelingsplaat, uitlaat enz enz op nieuw je computer laten inlezen chippen. ???????
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12779
Frysian Outlaw schreef:
Ronnie schreef:40% toename = herkeuren toch?
Ja iets in die richting idd, maar word het ooit gedaan. Ik ken genoeg golfjes 1 en van dat spul dant op kenteken 1.1 of 1.5 is ofzo maar waar een 1.8 20vt in ligt van 300+ pk
zolang dr niks gebeurd kraait er geen haan naar... maar een verzekeraar zal dr maar achter komen als dr iets ergs gebeurd waar zo'n wagen bij betrokken is... zo'n risico zou ik zelf niet nemen, maar dat si een persoonlijke overweging die je zelf neemt.

en wat allewijn aangeeft... de kosten zijn er wel als je t totaalplaatje neemt maar er zal je maar iets gebeuren en de verzekering trekt de handen van je af en laat je zelf alles vergoeden omdat je motor in de auto bijv. 42% toename heeft t.o.v. standaard... lekker lullig dan maar is t wel je eigen hachje zien te redden uiteindelijk.
ruben schreef:moet ook niet wat meer aangepast worden dan. zoals de versnellingsbak, aandrijfassen, koppelingsplaat, uitlaat enz enz op nieuw je computer laten inlezen chippen. ???????
Als je toch geld uitgeeft doe t dan idd in één keer goed :D
Gebruikersavatar
door petertt
#12796
heb je vierwielaandrijving outlaw?
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#12800
petertt schreef:heb je vierwielaandrijving outlaw?
Ja ik heb een 225pk quattro.

ik gebruik touwens gewoon de orgineele versnellingsbak, alleen word het koppel met de computer begrenst in de 1e 2e 3e versnelling. De remmen en aandrijfassen zijn sterk genoeg om het aan te kunnen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]