Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Baco
#534
Hallo mede-forummers,...

Ik heb nog niet voorgesteld, maar dat komt. Ik ben in de markt voor een TT Roadster en ben rustig opzoek
naar een knap exemplaar.

Nu heb ik alleen een vraag. Ik zou het liefst een 225Pk kanon kopen maar nu verteld een maat van me, je
kan ook een 180 pk kopen (die zijn er blijkbaar wat meer) en dan een audi-chip erin en dan tune je hem nr
235 Pk..... Die Chip is een stuk goedkoper dan het prijsverschil tussen een 225 en 180,....

Wat is jullie mening hierover,... offuh vraag ik hier iets wat nergens op slaat ?
Gebruikersavatar
door charlotte
#548
Ja ook mijn idee. Ben je echt beter mee af.
Nog leuker is een 225 tunen met een chip...hahaha.
Maar goed, succes met je zoektocht en we horen/zien het natuurlijk graag als je iets gevonden hebt.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door silverwing
#551
ik heb een TT 180pk quattro en overweeg een chiptuning naar 225 of 235 pk ...
kan iemand me idee geven van de kostprijs van zo'n aanpassing?
zou het voor het overige nadelige gevolgen kunnen hebben voor de TT
Phil;
door krieltje
#561
Heb wel eens gehoord,dat de versnellingsbak het wel flink voor zijn kiezen krijgt.
Gebruikersavatar
door silverwing
#573
thanks voor info maar toch nog ruime marge tussen 450 euro en 1000 euro ... wereld van verschil voor iemand die pas een TT in huis haalde ...
Phil.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#673
Chipmeister is de goedkoopste die ik gevonden heb, een kennis van me met een VAG specialisatie wil het gaan aanbieden in zijn garage en mijn TT is t haasje binnenkort als het goed is voor minimaal 250 pk voor 450 euro en meer pk's 260 of 270 zal meer kosten met zich mee gaan brengen. Als dat gebeurd is gaat er een QS look ontstaan.
Gebruikersavatar
door Wojtek
#682
225pk heeft een compressie van 9,0:1 (180pk heeft 9,5:1).
Gesmede zuigers.
Sterkere drijfstangen.
Uitlaat spruitstuk.
K04 turbo

Met andere woorden een 225pk TT is helemaal af fabriek voorbereid voor een tuning naar ca 290pk.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#685
Klopt wat je zegt Mike, heb ergens een PDF file waarin de verschillen opgenomen zijn van de 225 pk ten opzichte van de 180 pk. Is in t Duits.
door krieltje
#688
wat is het maximaal tuningbare voor een 180pk?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#690
krieltje schreef:wat is het maximaal tuningbare voor een 180pk?
De meeste worden naar 210 pk gechipt, 210 en 220 pk wordt veelal met Leons gedaan met een 1.8T
Bij meer pk's heb je grote kans dat je vanalles moet gaan aanpassen en dan zal het maximum veel hoger gaan liggen.
Canadezen trekken tig pk's uit een 1.8T (225 denk ik standaard) ook de Japanners weten het op te schroeven met zelfs 4 turbo's boven de 600 pk. Maar dan praat je over zulke dusdanige aanpassingan dat een 180pk er vast ook meer dan 210 of 220 uit krijgt met gemak.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#693
silverwing schreef:thanks voor info maar toch nog ruime marge tussen 450 euro en 1000 euro ... wereld van verschil voor iemand die pas een TT in huis haalde ...
Phil.
met 450 euro zul je geen 225 of 235 pk verkrijgen op een fatsoenlijke wijze... denk dan eerder aan 650 of 750 als startbedrag voor meer dan 210 pk.

www.chipmeister.nl
www.jdengineering.nl
www.rica.nl
www.hartogtuning.nl

Bekijk die sites eens en informeer voor je eigen TT.
Als je gaat mailen met prijzen van een ander zakken ze ook in prijs, lang leve concurrentie!
door krieltje
#708
top bedankt gozer
Gebruikersavatar
door silverwing
#715
ik geef toe ik heb ook al interesse betoond voor chiptuning ...hogere PK's ...maar een nuchtere vaststelling die hier in België continu opduikt we kennen hier zones van max 120, 90, 70 , 50 km/u in bebouwde kom en ja zelfs zones 30 rondom scholen ook op uren dat de school niet begint of eindigt ....
en dan het flitsen dat meer en meer gebeurt, zowel door flitspalen als door mobiele eenheden die steeds vaker op pad gaan ... enorme boetes en risico intrekking rijbewijs ...
behoudens dat je naar een circuit trekt met je wagen stel ik me de vraag soms of 180PK niet ruim voldoende is ...
mijn interesse voor de TT is vooral ingegeven door het bloedmooie model ...betaalbaarheid ....
Phil.TTsilverwing.
door krieltje
#717
Bij mij zou het alleen voornamelijk om de koppelwinst gaan,daarmee heb je altijd plezier.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#723
Bij mij gaat het om koppel, maar voornamelijk dat de motor soepeler gaat lopen en dus minder verbruikt bij hetzelfde rijgedrag. Tuurlijk zal een keer goed opentrekken na extra pk winst wel leuk zijn maar ben je ook zo beu, want t kan op vele momenten toch niet. Als je een 150 pk of een 180 pk rijdt heb je al zat pk's de meeste auto's zitten onder de 100 als je eens globaal gaat kijken naar de gemiddelde weggebruiker. Maar een sportwagen mag dr best wat meer hebben. Mits je het met verstand gebruikt.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]