Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Michel R32
#871
Een 180 pk tunen is leuk, maar zeker niet bijzonder snel. bij een 225pk is het veel meer de moeite waard.



Misschien kan ik wat leuks doen met chiptunen, als er interesse is van meerdere mensen. zeg een stuk of 5.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#874
Ik heb wel interesse voor te chippen, ben me aan het oriënteren, want prijzen verschillen nogal terwijl ze hetzelfde beloven.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#958
Michel R32 schreef:Een 180 pk tunen is leuk, maar zeker niet bijzonder snel. bij een 225pk is het veel meer de moeite waard.



Misschien kan ik wat leuks doen met chiptunen, als er interesse is van meerdere mensen. zeg een stuk of 5.
@michel wat worden de prijzen dan en hoe zit het met garantie enz meschien wat toelichting :idea:

gr paul
Gebruikersavatar
door MarkG
#2259
RKDesigns schreef:Ik heb wel interesse voor te chippen, ben me aan het oriënteren, want prijzen verschillen nogal terwijl ze hetzelfde beloven.
En, hoe ver ben je al met oriënteren? Ben nu ook al 3 kwartier aan het oriënteren en heb ook problemen met de prijzen... Wil wel kwali en garantie. Is dit wat bij Hartog?

Combinatie-aanbieding voor alle VW/Audi/Seat/Skoda modellen met de 1800cc Turbo-motor:

-Chiptuning op maat.
-BMC-airbox (cold-air-intake).
-Forge diverter valve.

All-in prijs 999 euro!


Op zich wel leuk. Alleen kost een normale chiptune voor auto's "Benzine turbo max. 200pk tot en met 2003 : 600 euro inc. b.t.w., vanaf 2004 700 euro inc.b.t.w." Ik zie geen 100 euro terugkomen als je voor het combinatie-setje kiest met auto's van vóór 2004.

Iemand anders ervaring met deze? Als ik het forum zo lees over de diverter is dit wel leuk denk ik zo. Iemand alternatieven wat betrouwbaar is? (niet dat deze dat niet zou zijn.)
Laatst gewijzigd door MarkG op wo aug 23, 2006 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2267
Chipmeister is bij de garage geweest waar ik altijd mijn auto in onderhoud heb. Beetles met een 1.8T zijn dr een paar sneller gemaakt... heerlijk dat effect en niet duur.

www.devwgarage.nl is iig de link naar het bedrijf van Wim van der Heijden, die kan vast wat meer info geven. Die zit al jaren betreft styling en tuning in het VAG segment.
Gebruikersavatar
door abuw
#2278
Ik ben ook nog wel geintereseerd in het chip-verhaal.
Nu las ik net het programma van zaterdag a.s. en daar stonden prijzen bij, zie volgende stukje:

[align=center]Het is mogelijk om deze middag tegen een gereduceerd tarief je TT te laten Chip-Tunen.

Normaal kost dit 877 euri exclusief montage.
Deze dag kost het 745 euri inclusief montage. Je kunt op de dag zelf beslissen of je dit wilt doen.
Met een computer wordt je TT uitgelezen, en deze data wordt via het net naar Oostenrijk gestuurd.
Vervolgens wordt de software aangepast en weer teruggestuurd waarna het weer je TT ingaat.
Voor meer informatie hierover kun je terecht op de site van Chipmeister[/align]

Als ik nu bij chipmeister op de site kijk staat daar een prijs van 450 euri bij , iemand enig idee hoe dat zit. :?: :?:
Gebruikersavatar
door MarkG
#2287
:withstupid: :wink:
Gebruikersavatar
door MARK
#2292
:D :D :D :D
Gebruikersavatar
door Cees
#2293
Verkeerde site ingevoerd. :? :?
Dit is inmiddels aangepast. 8)
Gebruikersavatar
door MARK
#2294
Wanneer iemand niet in staat is een fout te maken, is diegene tot niets in staat :)
Gebruikersavatar
door Cees
#2297
Inderdaad, ik was vanmiddag net iets te gehaast.

De tuning van O.CT-ipro schijnt zeer goed te zijn, ze nemen de motorgarantie van Audi voor
twee jaar over. Ik heb eerder een TT gehad die tot 251 PK was getuned, daar zat een soort
powerbox onder bij de motor geschroefd.
Het is toch ongelovelijk wat ze tegenwoordig met de software kunnen!!! :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#2307
Koop liever direct een 225 PK, als je in Duitsland kijkt koop je bij de Audi Dealer al een goede TT met weinig (gegarandeerde) Km's , veel opties en zelfs na import een nog vTip: eel lagere prijs dan hier.
Tip: www.audi.de kijk bij Gebrauchtwagenbeurse
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2319
Cyberchase schreef:Inderdaad, ik was vanmiddag net iets te gehaast.

De tuning van O.CT-ipro schijnt zeer goed te zijn, ze nemen de motorgarantie van Audi voor
twee jaar over. Ik heb eerder een TT gehad die tot 251 PK was getuned, daar zat een soort
powerbox onder bij de motor geschroefd.
Het is toch ongelovelijk wat ze tegenwoordig met de software kunnen!!! :)
Chipmeister doet dat dus niet die garantie overnemen die moet je erbij kopen ofwel dan kom je op hetzelfde uit of zelfs meer. Ofwel hele verwarring de wereld uitgeholpen toch?!
Gebruikersavatar
door Cees
#2321
precies......... :D :D :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]