Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door EsTTher
#2323
MarkG schreef:Is dit wat bij Hartog?

Combinatie-aanbieding voor alle VW/Audi/Seat/Skoda modellen met de 1800cc Turbo-motor:

-Chiptuning op maat.
-BMC-airbox (cold-air-intake).
-Forge diverter valve.

All-in prijs 999 euro!
Ik heb zelf voor bovenstaande optie gekozen en die bevalt prima!
Enige probleem is dat ik geen quattro heb; de bandjes kunnen het bij de start niet echt aan.

En eh, Michel, een 180 pk tunen is inderdaad leuk..voor mij is ie snel genoeg :lol: !

Groetjes,

Esther
Gebruikersavatar
door janstefke
#2573
zijn er nog veel mensen die zaterdag de tt hebben laten tunen?
en bevalt het?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2592
Een aantal TT's zijn van extra pk's voorzien en ze keken allemaal met een stralend gezicht met daarop een brede glimlach... dus trek je conclusie!
door Robert
#6585
Voor 399,- Euro kan het ook. Zojuist gevonden bij www.ziptuning.nl

Merk Audi
Model TT 1.8 Turbo 180 pk

Bijzonderheden
Standaard Chiptuning Verschil
Vermogen 132 kW 154 kW 22 kW
180 pk 210 pk 30 pk
Koppel 235 Nm 310 Nm 75 Nm
Topsnelheid 228 km/h 232 km/h 4 km/h

Prijs incl. BTW ? 399.00
Optionele NSA motorgarantie v.a. ? 178.00
Montagekosten GRATIS
Methode

Robert
Gebruikersavatar
door StasTT
#7568
Ik lees hier dat kleinste tunning van 30 pk en koppel van 70 nm is mogelijk. Maar wat mij zorgen maakt is dat koppeling zelf. Dat is allemaal tof, tuning met software is heel gemakelijk, snel aangepast en zo, wie geeft garantie dat de koppeling zo veel koppel aan kan? Ik ben wel benieuwd naar de reacties :)

Met sporTTieve groetjes
stas
Gebruikersavatar
door MARK
#7597
:D ......

Het lijkt me idd handig in je achterhoofd te houden dat die kracht ook nog naar de weg moet worden overgebracht :wink:


Hij zal er niet minder hard door gaan slijten :!:
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#7603
Waarom heeft niemand over wellicht het grootste verschil tussen de 180en de 225 :shock: ?

Bij de meeste Audi TT 180 pk vindt de aandrijving plaats via de voorwielen (er zijn slechts enkele 180 pk Quattro's gemaakt, de meeste ervan kom je in Duitsland nog tegen) terwijl de 225 pk standaard voorzien is van de Quattro aandrijving van Audi (via een Haldex koppeling). Dat alleen zorgt voor het verschil in prijzen op de occasionmarkt.

Het prijsverschil tussen een nieuwe 180pk en een 225pk quattro bedroeg +/- EUR 8.000 :smt119 en het verschil zat in het aantal pk's (180 vs 225), aandrijving (voorwiel vs quattro) en enkele fabrieksopties (leder, 17" velgen, Xenon, e.d.) die bij de 225pk wel standaard aanwezig waren en bij de 180pk extra voor betaald diende te worden.

Samengevat: het verschil tussen die twee is:
a) vermogen - 180 pk of 225pk
b) aandrijving - voorwielen of quattro
c) uitrusting - bij 180pk afwijkend door keuze eerste eigenaar maar de 225pk standaard leder, Xenon, 17" velgen, verwarmbare stoelen enz.
d) prijs - 225pk zijn zeldzaamer en dus wat duurder, hoeveel hangt van de aanbieder af maar EUR 3.000 tot 5.000 is geen uitzondering

Ik, persoonlijk, zou de tijd nemen en op zoek gaan naar een 225pk. Iets duurder maar sneller, mooier geluid, luxer en vooral QUATTRO :smt023 !!!! Want dat is wat een Audi anders maakt dan een ander merk.

Succes
Adrian
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7619
Quattro is een must voor de echte autoliefhebber... rijdt geweldig!!!
Gebruikersavatar
door StasTT
#7621
Quattro is super maar wel een beetje duur, voor mij in ieder geval. En niet alleen aankoop kost, maar verzekeringen en tax en belasting bij inschrijving van de voertuig. :(
:evil: Vaderke staat dikke profiteur :evil:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7622
Tjah als ik me daarover druk ga maken rij ik helemaal geen enkele auto... 42,5% is al BPM, dan nog BTW, wegenbelasting, verz. overal profiteert de overheid van mee... benzine... olie etc.

Wil je betreft auto's niet dat de overheid wat in de zak kan steken... ga dan lopen ;)

Autorijden kost nou eenmaal geld en als je t verschil zonder en met quattro eenmaal weet... wil je alleen nog...




QUATTRO :D
Laatst gewijzigd door Ronnie op di jan 30, 2007 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door StasTT
#7624
een goede TIP ;) ......... dus voorlopig moet zeker en vast niet in de quattro rijden anders kan ik niet meer rustig slapen :)
Gebruikersavatar
door svkaster
#7635
Misschien een stomme vraag mar kun je b.v op de sloop geen onderdelen van de quatro TT kopen en die in je TT monteren? Zal wel niet voor elke monteur gelden maar et lijkt mij dat het onderstel etc hetzelfde is en at je " alleen maar" een andere achterwiel ophanging hebt met een dif!

Of zeg ik nu iets wat niet kan. Even afgezien van wat de kosten zullen zijn. :?:

m.v.g


Stefan
door emanuel
#7640
svkaster schreef:Misschien een stomme vraag mar kun je b.v op de sloop geen onderdelen van de quatro TT kopen en die in je TT monteren? Zal wel niet voor elke monteur gelden maar et lijkt mij dat het onderstel etc hetzelfde is en at je " alleen maar" een andere achterwiel ophanging hebt met een dif!

Of zeg ik nu iets wat niet kan. Even afgezien van wat de kosten zullen zijn. :?:

m.v.g


Stefan
Dat zal een heeeel lastige klus worden. Het plaatwerk achter in nl ook anders. In ieder geval is de reserve wiel bak te diep, die moet vervangen worden, ook de uitlaat is totaal anders. Bovendien ben ik bang dat de auto te veel afwijkt van wat er op je kenteken staat, je moet hem dan opnieuw laten keuren bij de RDW... Duur grapje, kun je beter meteen een Quattro kopen. :D
Gebruikersavatar
door petertt
#9307
heb de mijne laten chiptunen bij chiptuningexperience!! hij is nu 210 pk!
je merkt het vooral aan de koppeltoename!
en bij lagere toeren trekt ie sneller op!
dus ze zeggen allemaal dat je dan zuiniger rijd ik vind dat onzin,want als je weet dat ie sneller optrekt wil je het ook gebruiken anders ga je hem niet tunen!
Gebruikersavatar
door petertt
#9308
uh ik bedoel ziptuning daar heb ik hem laten tunen!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]