Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door vgamb
#14271
Tim,

dus als ik je goed begrijp heeft een TT Quattro niet een permanente vierwielaandrijving, maar alleen wanneer een van de voorwielen slipt? :smt087

Groet, Ronald
door allewijn
#14272
Nog voordat er daadwerkelijke slip optreedt op één van voorwielen zal de HALDEX al inspringen en de benodigde kracht naar de achterwielen dirrigeren!
Dus ook in bochten, waar je met bijv. grote/flinke vaart doorheen gaat zal je de voordelen al direct merken. Er komt dan wel degelijk aandrijving op de achterwielen bij kijken, ookal zijn de voorwielen op dat moment nog absoluut niet in een slip.
Ik meen nnml. ook dat het te maken heeft met hoeveel 'kracht' er op een afzonderlijk wiel komt te staan.
De HALDEX laat er dan allerlei berekeningen op los en bepaald vervolgens hoeveel kracht er beter naar de achterste wielen kan.

Maar NEE: Er is absoluut géén sprake van een permanente vierwielaandrijving in de 50/50 verhouding!
Ik ben dan ook tevreden over het QUATTRO systeem uit de TT, mensen moeten echter dit systeempje niet de wereld in prijzen zoals ik van sommige forumleden weleens het idee krijg! Het is absoluut niet zaligmakend en absoluut niet het superieure quattro systeem wat bijvoorbeeld onder een dikke A6 zit die op youtube filmpjes als enige auto een sneeuwpiste geheel naar boven kan rijden, waar X5-Range Rover-Petrol-Legacy-etc vast blijven zitten!

DUS: Quattro via HALDEX is LEUK! Meer niet, doe niet voorkomen alsof dit een beleving apart is en zo super bijzonder!
(Wat dus soms denk ik lullig over kan komen naar de voorwielaangedreven forumleden toe)
Natuurlijk durf ik het in een glad/bochten/etc. parcours tegen een FWD TT op te nemen! Want ja, je hebt meer grip, je kunt bochten vast beter nemen en je kunt, met esp uitgeschakeld vréselijk veel lol beleven aan dit systeem. Dat wel.
Gebruikersavatar
door vgamb
#14275
Thanks Tim!

Overigens, ik heb bij de Audi-dealer in Roosendaal "the making of" van het promotiefilmpje gezien.
In werkelijkheid werd de A6 met een stalen ketting naar bovengetrokken... :(

Groet, Ronald
door allewijn
#14290
vgamb schreef: In werkelijkheid werd de A6 met een stalen ketting naar bovengetrokken... :(

Groet, Ronald
Ik bedoelde ook niet DAT filmpje, dat is idd onmogelijk zo op een skischans,
maar wel dit filmpje: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag[/youtube]

En dit is gewoon ECHT!
Gebruikersavatar
door vgamb
#14298
Whoow, die kende ik niet.
Super!!

Nou snap ik wat je bedoelt.

Thanks Tim
door ErikTT
#14635
Ik rij ook regelmatig met mijn TT in Germany. Ik heb een 1.8T (150pk) en ik krijg de teller over de 240 km/h.
Volgens "het boekje" is de topsnelheid 220 km/h. In de praktijk haal ik dat dus met gemak en de auto ligt als een blok op de weg bij die snelheid. Het verschil in topsnelheid in vergelijking met een 3.2 is dus niet zo groot. Dat is wel opmerkelijk vind ik, gezien het prijsverschil tussen de 3.2 Quatro en 1.8T(je) .
door allewijn
#14641
ErikTT schreef:Dat is wel opmerkelijk vind ik, gezien het prijsverschil tussen de 3.2 Quatro en 1.8T(je) .
Hûh? Jij hebt 'maar' een 150pk 1.8turbootje, haal je daar de 240 mee???? Dan wijkt de teller flink af!
Met een 225pk en een 180pk kun je op je teller wel 240 halen ja, maar met een 150pk???
Gebruikersavatar
door massari
#14649
Ik heb ooit op de A50 bij Apeldoorn de teller op 260 gehad, heel even maar, want ik vond het al doodeng! Ook ivm. het verliezen van mijn rijbewijs..... :lol:
Gebruikersavatar
door vgamb
#14661
ErikTT schreef: Ik heb een 1.8T (150pk) en ik krijg de teller over de 240 km/h.
:?: Is dat orkaan in de rug, ravijn mee en café in zicht :?:
door ErikTT
#14685
:shock: See it and you belief it! M.a.w. de TT (dus ook de 150 pk) is gewoon super snel. :shock:
door allewijn
#14686
ErikTT schreef::shock: See it and you belief it! M.a.w. de TT (dus ook de 150 pk) is gewoon super snel. :shock:
Ja dááááááággg :D
(de TT is niet super snel, hij is redelijk vlot, maar 150pk is niet voldoende om een TT tot 240km/u te duwen, sorry dat gaat gewoon niet, tenzij je heuvel af gaat of je teller 15km/u minimaal afwijkt!)
door ErikTT
#14695
Dan klopt het toch? 240 km op de teller = 220 echte kms ( 8) volgens het boekje) De teller wijkt dan 20 km af. :P
We kunnen het natuurlijk ook een keer uitproberen in Duitsland. Jij voorop en dan kijken hoelang ik je kan volgen. 8)
Gebruikersavatar
door vgamb
#14732
Mag ik mee :?: :?: :?:

Zoals ik al zei, ravijn mee zal hij het wel halen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14775
De TT 225 gaat met gemak de 240 voorbij op de teller standaard... en nee niet alleen bergafwaarts op de Autobahn... :D De S3 haalt t ook met t zelfde gemak.
Gebruikersavatar
door vgamb
#14901
Dat snap ik, maar we hebben het hier over 75 knolletjes minder :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]