Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#14224
Was ff in duitsland tegen de wind 250 km/u 6600 tpm gps 235 km/uur
Onze :D duitse tt van ons gaf geen verschil :D
Tegen of voor de wind 250 km/u en het waait toch hard .
De tt lag goed op de weg. :oops:

wat zijn jullie bevindingen :?:
(Mark) er zat v power in :D :D


als we nog langer wachten dan zal hij :?: gelopen hebben?


vol gas :D :D :D :D

groete uit gronigen :D
Laatst gewijzigd door bob op zo jul 29, 2007 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#14227
Wat is nou je vraag?
Ik snap je tekst niet (kan ook aan mij liggen natuurlijk)
Gebruikersavatar
door vgamb
#14228
Rara politiepet, schiet mij maar in de feestverlichting... :shock:
Gebruikersavatar
door bob
#14230
ik ben vandaag met de tt naar duitsland geweest.
Het viel mij op dat er geen verschil in zat of ik voor of tegen de wind reed is mijn tt begrenst op 250 km/u?

mijn gps gaf 235 km/u aan de ramen fluiten wel bij 200
dus ff terug gefloten.

mijn vraag is hoe hard hebben jullie met zo,n auto gereden?
is tt begrenst?
de tt Qauttro 2000 heeft 1 pijp maar blok door audi op gepiept.
door allewijn
#14231
250 is érg hard, gaaf dat je dat ten alle tijde haalt!
Maar wat voor TT heb jij dan?
Een 180pk Quattro?
Een 225pk Quattro?
Een 250pk 3.2 V6 Quattro?

Want jij hebt het over iets van ´één pijp´? Bedoel je hiermee dat jouw TT één sierstuk heeft als uitlaat, maar wel een Quattro is?
Want dan heb jij een 180pk Quattro versie!
Ennuh ´opgepiept door audi´? Je bedoeld dat je TT gechipped is?

En dat fluiten van de ramen, tja dat heeft bijna elke TT boven de 180km-u, heel irritant.

(DuRf DuIdElIjKe TaAl Te VrAgEn haha)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#14233
De TT quattro 225 pk gaat volgens de papieren 250 km p/u op de teller. In werkelijkheid zou dat 243 km p/u zijn. Ben er zelf eens mee in duitsland geweest en inderdaad... 250 op de teller haalt ie :D best hard eigenlijk :roll:
door allewijn
#14234
De opgave is toch 243km/u en niet 250?
(ook op autotrader staat 243 km/u)
door Jerry
#14235
Ik heb 2 weken geleden toen ik van italie naar huis reed van vakantie in Duitsland met mijn TT roadster op de teller 230 km gereden, op de navigatie stond 220km, met het dak open.....was geen probleem. moest toen wel aan de kant voor een Porsche Carrera cabrio die mij voor bij stoof (ook met dak open).
door allewijn
#14237
Ik heb, in de slipstream van een porsche 996 van een kennis gereden.
En dan denk je 'slipstream'??? Maar dit werkte echt. De porsche kon uiteraard nog wat harder dan mijn 180pk TT Quattro, máár hij bleef zodanig voor mij rijden dat ik er op een mooie manier achter zat.
Ik heb op mijn teller toen 240 gehaald, daarna stopte de weg en moesten we beiden van het gas...
Motor draaide toen ongeveer 6100 toeren, deze gaat bij 6500 in het rood. Ik heb een 5-bak, ik ben benieuwd wat mijn TT zou doen als hij al reeds gechipped was en dus z'n 40 pk extra zou hebben. Ik denk echter niet dat dit op topsnelheid veel uitgemaakt had. De 250 zal je met een 5-bak TT vermoedelijk niet halen toch?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14248
allewijn schreef:De opgave is toch 243km/u en niet 250?
(ook op autotrader staat 243 km/u)
250 op teller of erboven geeft een afwijking... de fabriek geeft toch echte km's op en niet van de teller afgelezen? tenminste dat dacht ik altijd want heb meer dan 250 en meer dan 270 op de teller aangetikt in Duitsland en ja nog meer erboven :lol: en een paar weken later was mn wagen verkocht en maar goed ook de TT reed eigenlijk veel te hard :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#14255
Ik rij met mijn 3.2 in Duitsland regelmatig 200+.
De hoogste aanwijzing op mijn snelheidsmeter was exact 270 Km/h (de meter gaat tot maximaal 280) 8)
Hij zou begrenst moeten zijn op 250, maar daar heb ik niets van gemerkt :P

De hoogst genoteerde snelheid op mijn GPS is 338 Km/h, maar die heb ik maar een paar keer bij me gehad en ik weet niet welke snelheidsmeterstand daar bij hoorde.

Overigens blijft de TT als een blok op de weg liggen en gaat loeistrak door met hoge snelheid genomen bochten.
Gebruikersavatar
door vgamb
#14257
Modderaar schreef: De hoogst genoteerde snelheid op mijn GPS is 338 Km/h, maar die heb ik maar een paar keer bij me gehad en ik weet niet welke snelheidsmeterstand daar bij hoorde.

Overigens blijft de TT als een blok op de weg liggen en gaat loeistrak door met hoge snelheid genomen bochten.
338??? Ik neem aan dat dit een typfoutje is :shock:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14259
Modderaar schreef:Ik rij met mijn 3.2 in Duitsland regelmatig 200+.
De hoogste aanwijzing op mijn snelheidsmeter was exact 270 Km/h (de meter gaat tot maximaal 280) 8)
Hij zou begrenst moeten zijn op 250, maar daar heb ik niets van gemerkt :P

De hoogst genoteerde snelheid op mijn GPS is 338 Km/h, maar die heb ik maar een paar keer bij me gehad en ik weet niet welke snelheidsmeterstand daar bij hoorde.

Overigens blijft de TT als een blok op de weg liggen en gaat loeistrak door met hoge snelheid genomen bochten.
met 338 km/h nog steeds de bocht strak om? :lol: quattro werkt gewoon super en geeft veel strakker rijgedrag... zwaartepunt in zo'n auto ligt ook laag en ja t rijdt super met hoge snelheden met bochtenwerk e.d.
door allewijn
#14261
Én toch is het QUATTRO systeem in de TT, alsook in de Golf/Leon/A3 niet HÉT echte Quattro systeem (is gewoon 4motion van VW)
De betere quattro systemen zitten in de A4/A6/A8, die werken niet via Haldex maar via TorSen en die werkt beter/sneller! Dit is een permanente 50/50 verhouding!

Vanuit de rijkwaliteiten gezien is het mooiste systeem wat VAG gebruikt er een met een TorSen (van Torque Sensing) middendifferentieel. Audi heeft dat in de vierwielaangdreven versies van de A4/A6/A8 en VW in de Passat. Al deze auto's hebben een motor die in de lengterichting geplaatst is Alle vier de wielen worden voortdurend aangedreven, onder 'normale omstandigheden' 50/50 verdeling over voor en achteras. Het Torsen differentieel is volledig mechanisch en doormiddel van wormwielen 'voelt'het differentieel welke aandrijfas het meeste koppel kan verwerken. Omdat het direct en progressief werkt voel je de balans van de auto ook niet schokkerig veranderen. Je zou kunnen zeggen dat het slip voorkomt terwijl een ander systeem (visco koppeling e.d.) pas reageert als er al slip is opgetreden.

Een ander systeem wat VAG gebruikt is het de Haldex koppeling. Deze auto's (bv Audi TT en A3, VW Golf en Bora en de seats en Skoda's met 4wd) zijn niet permanent vierwielaangedreven. Ze zijn voorwielaangedreven. Totdat er slip optreed aan een van beide voorwielen. Dan wordt de Haldexkoppeling geactiveerd, waardoor de achterwielen ook met de aandrijving gekoppeld worden.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#14270
vgamb schreef:
Modderaar schreef: De hoogst genoteerde snelheid op mijn GPS is 338 Km/h, maar die heb ik maar een paar keer bij me gehad en ik weet niet welke snelheidsmeterstand daar bij hoorde.

Overigens blijft de TT als een blok op de weg liggen en gaat loeistrak door met hoge snelheid genomen bochten.
338??? Ik neem aan dat dit een typfoutje is :shock:
Jahaaahaaa, wishfull thinking denk ik
Het was inderdaad 238 :oops:
waar het hart vol van is, loopt de mond van over :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]