[quote="allewijn"]Via CHARLOTTE, en op advies van MARK heb ik een prachtige (2ehands) Forge DV006 weten te bemachtigen (deze zat in haar TT en is vervangen voor een semi-dump-valve-model).
Als eerste wil ik via deze weg dan ook nogmaals CHARLOTTE bedanken voor de fantastische service!
De DV werd keurig verpakt in originele doos en vergezeld van een leuke keycord bij mij aan huis bezorgd. De DV ziet er als nieuw uit.
Vandaag heb ik dan ook, na 3 nieuwe RVS slangenklemmetjes gekocht te hebben, mijn DV geïnstalleerd.
Ziet er sowieso al machtig uit, ding is 2X zo groot als de standaard Bosch DV.
En het rijdt me toch een partij LeKkEr!!!
De TT pakt bij doorschakelen veel lekkerder op, het lijkt alsof de kracht niet wegvalt, alsof hij in de volgende versnelling gelijk weer al zijn koppel/pk's ter beschikking heeft.
Voelt érg goed aan! SuPeR dus!
Het afblaasgeluid is echter zwaar gereduceerd...
Ik had op de één of andere manier een behoorlijk hard afblaasgeluid met mijn standaard bosch DV en wist eigenlijk niet hoe dat kwam.
(Zo hard dat het bijna op een impreza leek)
Dit kon twee oorzaken hebben:
- Ik heb mijn standaard airbox gemodificeerd volgens de 'WAK' methode ([url=
http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... c&start=10]mijn airbox mod[/url] en hier de howto: [url=
http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm]Wak's How-To[/url]), hier ben ik zéér tevreden mee. De TT klinkt nu net wat beter, je hoort bij lage toeren een mooie diepe donkere roffel, niet te hard, niet te zacht en hij pakt lekker veel lucht.
Het afblaasgeluid was, na deze mod ook harder geworden, ik dacht doordat je gerecirculeerde lucht nu via de DV richting mijn airbox ging en het er daar dus deels uitgooide hetgeen was, wat je hoorde.
OF:
- Mijn standaard DV kon ook gewoon kapot zijn! Want als ik die nu test, door met een pen oid, de valve in te duwen, en mijn vinger dan op het kleine tuutje te houden, dan zou de klep in de dv in dezelfde stand moeten blijven staan totdat ik mijn vinger van het tuutje af haal (zoals je ook de Forge DV's test). En dit was dus niét het geval. Mijn bosch DV bleef niet in een vacuüm stand staan in bovengenoemde test. Misschien dat hierdoor een vrij luid afblaasgeluid hoorbaar was?
(Of geldt deze test niet voor de standaard DV? deze leak test bedoel ik: [url=
http://www.forgemotorsport.co.uk/valve_service.pdf]leak test[/url])
Ik weet dus niet de rede van het grotendeels verdwijnen van het afblaasgeluid.
Ik weet wél dat de FORGE DV006 véél beter voelt en het waarschijnlijk zo hoort zoals het nu is (aangezien ik zeker weet dat deze Forge DV006 100% goed functioneerd). Het zou natuurlijk ook nog te maken kunnen hebben met de gebruikte veer in de DV006. Nu zit er nml. de (standaard) blauwe veer in, die volgens mij vrij zwaar is.
Al met al ben ik dus érg blij met de soeplesse die ik nu heb tijdens het rijden. Het afblaasgeluid is helaas wel weg (alhoewel, het klonk ook wel weer een klein beetje nép, want het was toch niet precies het echte subaru geluid)
Charlotte &MARK: BeDaNkT voor alles!
Gr.
Mark als je een lek test hebt uitgevoerd, en blijkt dat je vacuum weg lekt.
De veroorzaker van de lekkage alleen de O-ringen afdichting kan zijn.[de zuiger wordt door 2 O-ringen vrij gehouden van de kamer waar hij in beweegd]
Is het dan niet verstandig om die O-ringen te vervangen,voordat je overgaat tot aankoop van een nieuwe ?