Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#15813
Via CHARLOTTE, en op advies van MARK heb ik een prachtige (2ehands) Forge DV006 weten te bemachtigen (deze zat in haar TT en is vervangen voor een semi-dump-valve-model).
Als eerste wil ik via deze weg dan ook nogmaals CHARLOTTE bedanken voor de fantastische service!
De DV werd keurig verpakt in originele doos en vergezeld van een leuke keycord bij mij aan huis bezorgd. De DV ziet er als nieuw uit.

Vandaag heb ik dan ook, na 3 nieuwe RVS slangenklemmetjes gekocht te hebben, mijn DV geïnstalleerd.
Ziet er sowieso al machtig uit, ding is 2X zo groot als de standaard Bosch DV.
En het rijdt me toch een partij LeKkEr!!!
De TT pakt bij doorschakelen veel lekkerder op, het lijkt alsof de kracht niet wegvalt, alsof hij in de volgende versnelling gelijk weer al zijn koppel/pk's ter beschikking heeft.
Voelt érg goed aan! SuPeR dus!

Het afblaasgeluid is echter zwaar gereduceerd...
Ik had op de één of andere manier een behoorlijk hard afblaasgeluid met mijn standaard bosch DV en wist eigenlijk niet hoe dat kwam.
(Zo hard dat het bijna op een impreza leek)
Dit kon twee oorzaken hebben:
- Ik heb mijn standaard airbox gemodificeerd volgens de 'WAK' methode (mijn airbox mod en hier de howto: Wak's How-To), hier ben ik zéér tevreden mee. De TT klinkt nu net wat beter, je hoort bij lage toeren een mooie diepe donkere roffel, niet te hard, niet te zacht en hij pakt lekker veel lucht.
Het afblaasgeluid was, na deze mod ook harder geworden, ik dacht doordat je gerecirculeerde lucht nu via de DV richting mijn airbox ging en het er daar dus deels uitgooide hetgeen was, wat je hoorde.
OF:
- Mijn standaard DV kon ook gewoon kapot zijn! Want als ik die nu test, door met een pen oid, de valve in te duwen, en mijn vinger dan op het kleine tuutje te houden, dan zou de klep in de dv in dezelfde stand moeten blijven staan totdat ik mijn vinger van het tuutje af haal (zoals je ook de Forge DV's test). En dit was dus niét het geval. Mijn bosch DV bleef niet in een vacuüm stand staan in bovengenoemde test. Misschien dat hierdoor een vrij luid afblaasgeluid hoorbaar was?
(Of geldt deze test niet voor de standaard DV? deze leak test bedoel ik: leak test)

Ik weet dus niet de rede van het grotendeels verdwijnen van het afblaasgeluid.
Ik weet wél dat de FORGE DV006 véél beter voelt en het waarschijnlijk zo hoort zoals het nu is (aangezien ik zeker weet dat deze Forge DV006 100% goed functioneerd). Het zou natuurlijk ook nog te maken kunnen hebben met de gebruikte veer in de DV006. Nu zit er nml. de (standaard) blauwe veer in, die volgens mij vrij zwaar is.

Al met al ben ik dus érg blij met de soeplesse die ik nu heb tijdens het rijden. Het afblaasgeluid is helaas wel weg (alhoewel, het klonk ook wel weer een klein beetje nép, want het was toch niet precies het echte subaru geluid)

Charlotte &MARK: BeDaNkT voor alles!

Gr.

Tim
Laatst gewijzigd door allewijn op do aug 30, 2007 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#15815
En hier trouwens een fotootje van mijn DV006:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15821
is je wagen nou al gechipt? t is trouwens jammer dat de DV voor meer dan de helft aan t zicht onttrokken onder de kap. Zodra je chipt en een Forge DV als deze hebt dan hoor je heerlijk de turbo, kun je gelijk je installatie uitbouwen, want t klinkt als muziek in de oren :D
door allewijn
#15824
Ronnie schreef:is je wagen nou al gechipt? t is trouwens jammer dat de DV voor meer dan de helft aan t zicht onttrokken onder de kap. Zodra je chipt en een Forge DV als deze hebt dan hoor je heerlijk de turbo, kun je gelijk je installatie uitbouwen, want t klinkt als muziek in de oren :D
Nee Ronnie, ik heb mijn wagen helaas nog steeds niet gechipped. Ik zit zóóóóó in dubio jôh. Ik weet/lees dat JD de beste moet zijn, maar ik vindt 650 euro voor een 'standaard' chip van hem (want mét rollenbankuitdraai en op maat is nog duurder) gewoon érg veel geld.
Daartussen zou dan HARTOG komen, waar ik een afspraak mee had,maar niet doorging vanwege werk, die iets van 500 euro, en dat zou dan op maat moeten zijn maar geen rollenbank(uidraai).
Daarna komen bedrijven als Ziptuning/Tunex, maar dat durf ik dan weer niet echt... (200 tot 400 euro)

De DV006 is wél het begin van het werk natuurlijk :lol: :wink:

(Had jij je S3 nou gechipped begreep ik>?)
Gebruikersavatar
door screamer
#15829
Ziet er vet uit! Nieuwe DV staat ook boven op mijn (steeds langer wordend) verlanglijstje. Twijfel wel tussen de DV006 of de SplitR, z'n eentje die charlotte er nu waarschijnlijk onder heeft. Vind het geluid wel leuk, en schijnt niet te overdreven te zijn. Moet wel zeggen dat mijn huidige (Bosch) ook al redelijk wat geluid maakt.
Gebruikersavatar
door bob
#15834
hee tim en die chin froge dan :D :D
kan ik die niet overnemen :?

in groningen schakelen we niet zo veel :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door MARK
#15836
Hee Tim.....volgens mij mis ik iemand in het rijtje; Deze Forge DV006 is mede mogelijk gemaakt door...... :D :D :D

Graag gedaan Charlotte :!:
door allewijn
#15839
MARK schreef:Hee Tim.....volgens mij mis ik iemand in het rijtje; Deze Forge DV006 is mede mogelijk gemaakt door...... :D :D :D

Graag gedaan Charlotte :!:
Je hebt héééééléééémaal gelijk Mark, mijn post is bij deze dan ook aangepast! Want idd, jij hebt zekers te weten geholpen en geadviseerd!
ToP! :wink:
Gebruikersavatar
door MARK
#15841
:D ......................

Mallert!!! :smt043
door allewijn
#15848
bob schreef:hee tim en die chin froge dan :D :D
kan ik die niet overnemen :?

in groningen schakelen we niet zo veel :lol: :lol:
Neenee 'bob', die Chinese Immitatie Forge DV heb ik uiteindelijk niet gekocht. Ik durde dat toch niet helemaal aan...
Gebruikersavatar
door Bas
#15851
Lees ik dat goed heren...? Op een standaard TT een afblaas geluid(je)?? :o
Heb ik bij mij nog niks van gemerkt moet ik eerlijk zeggen... Zal morgen eens goed luisteren...
door allewijn
#15852
Bas schreef:Lees ik dat goed heren...? Op een standaard TT een afblaas geluid(je)?? :o
Heb ik bij mij nog niks van gemerkt moet ik eerlijk zeggen... Zal morgen eens goed luisteren...
De standaard dv(diverter valve) HOORT géén afblaasgeluid te maken!
De mijne deed dat dus wel behoorlijk (icm met een aangepaste airbox), maar dat heeft misschien te maken gehad met een defecte originele DV.
De Forge DV die ik nu heb maakt ook niet echt veel geluid, een piep klein beetje... Maar rijdt lekker soepel erdoor, en dat is het belangrijkste!

Mensen die een volledig OPEN luchtfilter hebben schijnen hun (forge) DV ook flink af te horen blazen!
(Open luchtfilter vindt ik wel érg mooi, althans een mooie K&N met een aluminium bak/plaat eromheen voor de warmte, maar het schijnt niet goed te zijn voor de LMM, daar komt een olie-film-laagje op, dus dan maar geen volledig open filter)
Gebruikersavatar
door CneTT
#15865
Idd Ik heb een K&N open lucht filter en je hoord ehm best hard afblasen. En of het goed is voor je LLM weet ik niet. Zat er al op toen ik ehm kocht dus :lol: .
Gebruikersavatar
door screamer
#15890
Bas schreef:Lees ik dat goed heren...? Op een standaard TT een afblaas geluid(je)?? :o
Heb ik bij mij nog niks van gemerkt moet ik eerlijk zeggen... Zal morgen eens goed luisteren...
Het is bij mij, met de standaard DV, niet vergelijkbaar met een BOV of dergelijk. Maar je hoort hem wel degelijk. Ik weet niet of dat komt door dat de DV z'n beste tijd gehad heeft of dat het normaal is. Er komt met de tijd toch een nieuwe Forge DV op, misschien een semi open...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15898
allewijn schreef:
Ronnie schreef:is je wagen nou al gechipt? t is trouwens jammer dat de DV voor meer dan de helft aan t zicht onttrokken onder de kap. Zodra je chipt en een Forge DV als deze hebt dan hoor je heerlijk de turbo, kun je gelijk je installatie uitbouwen, want t klinkt als muziek in de oren :D
Nee Ronnie, ik heb mijn wagen helaas nog steeds niet gechipped. Ik zit zóóóóó in dubio jôh. Ik weet/lees dat JD de beste moet zijn, maar ik vindt 650 euro voor een 'standaard' chip van hem (want mét rollenbankuitdraai en op maat is nog duurder) gewoon érg veel geld.
Daartussen zou dan HARTOG komen, waar ik een afspraak mee had,maar niet doorging vanwege werk, die iets van 500 euro, en dat zou dan op maat moeten zijn maar geen rollenbank(uidraai).
Daarna komen bedrijven als Ziptuning/Tunex, maar dat durf ik dan weer niet echt... (200 tot 400 euro)

De DV006 is wél het begin van het werk natuurlijk :lol: :wink:

(Had jij je S3 nou gechipped begreep ik>?)

Chip op maat doen... heb ik nu met de S3 ook is veiliger, want de TT had ik laten chippen en die bleek dus achteraf op t maximum gezet te zijn... als je je wagen lieft hebt en je wil niet voor rare onkosten komen te staan laat je em op maat chippen. Is slechts een advies en anders bel me eens leg ik t je uit.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]