Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19302
petertt schreef:niet alleen het afblaasgeluid hij is veel mooier en de turbo pakt veel vlugger op!en bijna geen turbogat meer!
heb je geen split-r voor nodig... gezien de werking gelijk is aan de andere niet afblazende dv's die dus 100 euries besparen... das een tank vol benzine... wat te drinken en te eten en een dag fun met de nieuwe DV dan :D
Gebruikersavatar
door screamer
#19307
Niet als je hem uit de USA haalt, daar is de prijs al veel lager in dollars als hier in euro's en dan nog eens de lage dollar. ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19390
Ja jacuzzi's voor nog minder dan de helft van degenen die je in euro's moet kopen :D
Gebruikersavatar
door knotski
#19422
had ook gezien dat een forge dv006 maar 135 dollar kost in de states,
tel daar wel verzendkosten en evt importheffingen bij op.
Wanneer je er zelf een invliegt wel interessant, anders kan er via ebay nog wat leuks worden geleverd?

succes!
G

ps:
heb er zelf een 2ehands voor 4 tientjes op de kop getikt, moet ik wel ff 100 km's voor rijden, maar die rijd ik met plezier :lol:
Gebruikersavatar
door knotski
#19474
Heb um zojuist erop gezet, moet zeggen dat ik nog niet een enorm verschil voel? Houterig schakelen misschien een beetje minder, maar is het turbogat nu echt kleiner? voor mijn gevoel niet...
#19565
knotski schreef:had ook gezien dat een forge dv006 maar 135 dollar kost in de states,
tel daar wel verzendkosten en evt importheffingen bij op.
En dan nog is het goedkoper dan hier in NL, verzend kosten zijn 28 dollar, 19% BTW en wat import/transport kosten komen bij de 135 dollar.

Maar 40 euro is helemaal niet veel, maar je zegt dat je niet veel verschil merkt.... was hij niet voor niks maar 40 euro....??

Guy
Gebruikersavatar
door knotski
#19575
geen id,

misschien moet ik een andere veer gebruiken? Zit nu de groene versie in...is dat zwaar genoeg voor een gechipte 225pk quattro?
door allewijn
#19576
knotski schreef:geen id,

misschien moet ik een andere veer gebruiken? Zit nu de groene versie in...is dat zwaar genoeg voor een gechipte 225pk quattro?
Ik meen dat ze bij gechipte versies blauw adviseren!
Gebruikersavatar
door Tricks
#19765
Kan iemand me een link bezorgen van waar ik best zo'n ding kan kopen? (ik weet het 'google', maar jullie zullen me wel beter kunnen verder helpen neem ik aan). En hoe zit het met die kleuren? Mijn 1.8 180pk is (nog) niet gechipt, dit zou dus nog wel 'kunnen' gaan gebeuren. Is er een verschil in kleur tussen één voor een gechipte en een niet-gechipte?
Gebruikersavatar
door Tricks
#20087
Is zo'n Forge dv006 ook te installeren door een complete technische leek (lees=moi)? Zou graag 1tje bestellen bij Charlotte, ik kan het uiteraard ook evengoed bij zijn volgende beurt in de garage laten doen, maar als het echt makkelijk is kan ik het misschien wel zelf doen.

En dan ook nog graag antwoord op volgende vraag: als ik de tt zou laten chippen (wat 9/10 wel zal gebeuren), moet er dan eigelijk iets vervangen worden qua onderdelen? Betere remmen of weet ik veel wat?
Gebruikersavatar
door jean
#20293
Hallo,

Ik ben ook aan het kijken voor een BlowOff. Op het Net ben ik gestuit op:

http://cgi.ebay.nl/Pop-Blow-Off-Ventil- ... dZViewItem

Kent iemand dit ventiel, of heeft hier ervaring mee? Graag reaktie! Schijnt speciaal voor "gechipte" benzineturbomotoren te zijn.

Groet,

Jean
door emanuel
#20299
jean schreef:Hallo,

Ik ben ook aan het kijken voor een BlowOff. Op het Net ben ik gestuit op:

http://cgi.ebay.nl/Pop-Blow-Off-Ventil- ... dZViewItem

Kent iemand dit ventiel, of heeft hier ervaring mee? Graag reaktie! Schijnt speciaal voor "gechipte" benzineturbomotoren te zijn.

Groet,

Jean
Heel ver vanaf blijven van deze dingen bij een 1.8T motor. Je hebt nl een Diverter valve nodig, niet een blow off valve. Een diverter valve stuurt de lucht weer terug de turbo in, waardoor er geen lucht verloren gaat. De LMM meet nl de hoeveelheid aangezogen lucht, als je die af gaat blazen raakt je motormanagement van slag en krijg je een erg slecht lopende motor.

Een Forge DV of clone daarvan is de enige goede optie. Wil je toch afblaas geluid dan is er de Split-R van Forge, die blaast een klein deel af, dat slikt je MM nog wel zonder protest.
Gebruikersavatar
door Ferdi
#20304
na al jullie positieve reacties heb ik ook besloten te kijken naar een Forge DV006...
kan voor 80 euro regelen denk ik :D
Gebruikersavatar
door jean
#20307
Emanuel,

Bedankt voor je heldere uitleg.
Ik zal me richten op een Forge DV, als iemand deze vindt voor ongeveer 80 euro houd ik me van harte aanbevolen. Voor die prijs heb ik nog geen aanbiedingen kunnen vinden. Vandaar ook mijn vraag over de Blow-Off valve. Deze hebben ongeveer deze prijs. Als echte "Ollanders" kopen we graag veel voor weinig. Ik ben wel blij dat dit forum antwoorden op dit soort vragen geeft, scheelt een hoop geld en ellende bij verkeerde aankopen.

Groet,

Jean.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]