Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door autoglas
#16384
Hoi,Ben hier nieuw maar al geruime tijd Audi fanaat en heb een technisch probleem.Ik heb een TT bwj 2003 225 pk coupe en heb de catalysator vervangen door een lege en dan laten chippen in Belgie bij Kempower,heb nu 255 pk en 400nm en gaat heel goed enkel gaat led branden van motorblok op de km teller,oorzaak is dat lambasonde op turbo geen verschil meet met tweede lambasonde achter catalysator .Heeft iemand van jullie hier ervaring en of oplossing voor? Heeft er iemand ook ervaring met een shortshifter en schakeld dit ook goed en win je er bv.seconden mee of is dit verwaarloosbaar.

Groeten uit Belgie
Lievens Leo

PS. Prachtige forum en heel profi
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16392
Je lambdasonde zit VOOR de katvervanger en niet erachter. Dus door die katvervanger zelf kan t vrijwel niet zijn. Ik heb nooit geen problemen gehad met de katvervanger. Eigenlijk nergens problemen mee gehad met die TT. Alleen met goedkopere euro98 benzines had ik wat last met t blok, begon dan te pingelen en dan leer je snel af overal lukraak te tanken.

Als je pas na montage van de katvervanger je wagen gechipt hebt moet dat goed gebeuren, daar zou het evt. ook in kunnen zitten. Klein foutje in de software transfer en je kan zelfs helemaal stil komen te staan, dus vraag eens of ze het willen controleren.

shirtshifter is wat korter van schakelweg dus zal iets tijdwinst geven maar geen secondes.
door allewijn
#16400
Ik heb gehoord dat bij nieuwere TT's de lambdasonde weldegelijk achter de kat zit, heb jij één of twee lamda's? Maar MARK kan daar vast een definitief antwoord op geven!

Wat betreft de (neushift/forge) shortshifters, die miliseconden zijn verwaarloosbaar, dat merk je qua timing absoluut niet. Je zal het wel kunnen ervaren als een lekkerdere manier van schakelen (zeker icm een armsteun).

Waar heb je trouwens de kat.v.v gekocht?
Gebruikersavatar
door bob
#16404
Ronnie schreef:Je lambdasonde zit VOOR de katvervanger en niet erachter. Dus door die katvervanger zelf kan t vrijwel niet zijn. Ik heb nooit geen problemen gehad met de katvervanger. Eigenlijk nergens problemen mee gehad met die TT. Alleen met goedkopere euro98 benzines had ik wat last met t blok, begon dan te pingelen en dan leer je snel af overal lukraak te tanken.

Als je pas na montage van de katvervanger je wagen gechipt hebt moet dat goed gebeuren, daar zou het evt. ook in kunnen zitten. Klein foutje in de software transfer en je kan zelfs helemaal stil komen te staan, dus vraag eens of ze het willen controleren.

shirtshifter is wat korter van schakelweg dus zal iets tijdwinst geven maar geen secondes.
is de tt zo gevoelig voor benzine :cry: ik tank samen met andere audi rijders a5 ena6 quattro s bochtvan tinq en tango :oops:
ron 95 en dat gaat goed de a5 en a6 zijn nw volgens de garage geen probleem :roll:
Gebruikersavatar
door autoglas
#16421
Hoi,
Heb wel degelijk 2 lambasondes zoals hierboven beschreven er is wel een verschil met 180 pk quattro en 225 quattro
normaal ging ik vervangpijp van supersprint nemen maar de wachttijd was veel te lang,de cat heb ik gevonden via herbruiklijn in Belgie en in Nederland vroeg men 600 euro en heb in Belgie gekocht voor 300 euro,wel 2 avonde aan gezweet om vulling eruit te halen was geen steen maar metaal pfff.Ik kan ook telkens naar garage gaan om fout eruit te halen maar ja liever een oplossing en ja bij 1, lambasonde komt er geen fout op dashbord vermits en geen verschillende waarden zijn enfin geef de moed nog niet op hoor!!!
Groeten,
Leo
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16481
Dus die holle grotere ruimte is nu geheel leeg waar de katzooi normaal in zit?

rechte pijp dr in steken en terug eronder monteren... ben je daar iig tegendruk kwijt die misschien voor verkeerde waardes zorgt en dat de lambda storing geeft .
Gebruikersavatar
door Quattrotje
#17950
Bij de 225 krijg je vanaf een bepaald bouwjaar inderdaad een foutmelding.
Dit moet softwarematig verholpen worden.
Niet alle tuners zijn in staat dit te doen.
Wellicht kan JD je verder helpen.
Gebruikersavatar
door Quattrotje
#17951
Zijn er al mensen die mij aan een catvervanger kunnen helpen?
een mooie einddemper is ook welkom.
Het betreft een quattro 225pk uit 2001

Ben nieuw namelijk klauwen met geld kwijt.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#17954
Zoveel zijn dr 2dehands niet in omloop... dus goed i-net in de gaten houden en hopen dat dr eentje voorbij komt dan.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]