Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marve
#16642
allewijn schreef:Ik zou het weleens 'op-willen-nemen' tegen een gechipte 180pk, kijken wat nou het daadwerkelijke voelbare/zichtbare verschil is.
(Kortom, of het 't écht waar is om 650 euro neer te tellen)
Ja ik ook, maar het op Youtube al het nodige gezien ook wat betreft de neiuwe TT, type maar een audi TT 0-100
Lache met die duitsers.
Ik ben vandaag ook ff bezig geweest en kom rond de 6,2 sec.
Niet slecht standaard rond de 7 sec, fabrieksopgaven halen we nooit.

http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _200ps.php

http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _150ps.php
Kijk en vergelijk maar ook sprinttijd

gr martin
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16722
allewijn schreef:Ik zou het weleens 'op-willen-nemen' tegen een gechipte 180pk, kijken wat nou het daadwerkelijke voelbare/zichtbare verschil is.
(Kortom, of het 't écht waar is om 650 euro neer te tellen)
Neem van mij maar aan dat het feest is... vraag Remco maar eens of ie mijn auto leuk vond pas, die genoot dr van... wedden dat je het merkt!
Al was mn TT leuker maar die stond op 100% gechipt... de S3 op 80%... niet echt raar dat de TT niet alles meer van verschillende benzinepompen meer de benzine luste, de S3 kent dat probleem gelukkig niet. :wink:
Gebruikersavatar
door marve
#16726
Ronnie schreef:
allewijn schreef:Ik zou het weleens 'op-willen-nemen' tegen een gechipte 180pk, kijken wat nou het daadwerkelijke voelbare/zichtbare verschil is.
(Kortom, of het 't écht waar is om 650 euro neer te tellen)
Neem van mij maar aan dat het feest is... vraag Remco maar eens of ie mijn auto leuk vond pas, die genoot dr van... wedden dat je het merkt!
Al was mn TT leuker maar die stond op 100% gechipt... de S3 op 80%... niet echt raar dat de TT niet alles meer van verschillende benzinepompen meer de benzine luste, de S3 kent dat probleem gelukkig niet. :wink:

Leg eens uit dat van die benzine. Ik tank altijd V power.
Met 100% bedoel je het maximale eruitgehaald. Dat kunen ze regelen met de settings.
Bij mij wordt geadviseerd om ron 98 te tanken, 95 mag, en moet ook kunnen omdat als je bv ergens bent en er geen 98 is je ook moet kunnen rijden.
Bij 100% tuning zal dan de pingelsensor afgaan, en loopt de motor niet lekker meer.
Verwoord ik het zo goed.
gr martin
Gebruikersavatar
door PaulusB
#16727
Er zijn dus tuners die hem te dicht bij bij de pingel grens zetten (noem geen namen) Zodat als je toch 95 tankt en flink gaat sporten een zuiger verbrand.
door allewijn
#16730
PaulusB schreef:Er zijn dus tuners die hem te dicht bij bij de pingel grens zetten (noem geen namen) Zodat als je toch 95 tankt en flink gaat sporten een zuiger verbrand.
Van mij wag je WEL namen noemen hoor! Dan weten we tenminste waar we NIET heen moeten gaan!
Gebruikersavatar
door PaulusB
#16731
Via de PB dan als je dat wilt.
Gebruikersavatar
door bob
#16736
PaulusB schreef:Er zijn dus tuners die hem te dicht bij bij de pingel grens zetten (noem geen namen) Zodat als je toch 95 tankt en flink gaat sporten een zuiger verbrand.
deze info zonder naam wil ik ook hebben

graag plaesssss :D
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#16738
Ik ben ook wel benieuwd waar ik mijn TT in ieder geval niet wil laten tunen :roll:
Dus graag een pb :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16754
marve schreef:
Ronnie schreef:
allewijn schreef:Ik zou het weleens 'op-willen-nemen' tegen een gechipte 180pk, kijken wat nou het daadwerkelijke voelbare/zichtbare verschil is.
(Kortom, of het 't écht waar is om 650 euro neer te tellen)
Neem van mij maar aan dat het feest is... vraag Remco maar eens of ie mijn auto leuk vond pas, die genoot dr van... wedden dat je het merkt!
Al was mn TT leuker maar die stond op 100% gechipt... de S3 op 80%... niet echt raar dat de TT niet alles meer van verschillende benzinepompen meer de benzine luste, de S3 kent dat probleem gelukkig niet. :wink:

Leg eens uit dat van die benzine. Ik tank altijd V power.
Met 100% bedoel je het maximale eruitgehaald. Dat kunen ze regelen met de settings.
Bij mij wordt geadviseerd om ron 98 te tanken, 95 mag, en moet ook kunnen omdat als je bv ergens bent en er geen 98 is je ook moet kunnen rijden.
Bij 100% tuning zal dan de pingelsensor afgaan, en loopt de motor niet lekker meer.
Verwoord ik het zo goed.
gr martin
... als je blok gechipt is ergens op de grens dat t net nog kan met bijv. van de BP en Texaco euro 98 en t begint te pingelen als je bij de bijv. onbemande B pompies tankt... alleen de A - merken benzine lust die dan nog om er haarfijn mee te door te accelereren... andere benzines moest de voet wat hoger gehouden worden om t blok niet te laten stotteren zeg maar. T fijne van benzine weet ik niet maar BP Ultimate 98 rijdt erg fijn. En bij de TT heb ik t netjes vermeld dat die gechipt was en dat er absoluut geen euro 95 in mocht en geen goedkopere euro 98 benzine...
door allewijn
#16783
Ik wil ook bij dokter dik langs :lol: :lol: :lol:
GrOuP-BuY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
door TT-mike
#16786
Me too :) Alleen nog lang geen budget :'(
Gebruikersavatar
door marve
#16788
allewijn schreef:Ik wil ook bij dokter dik langs :lol: :lol: :lol:
GrOuP-BuY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
haha nog ff en ik ga ook mee, en laat hem eens kijken na mijn tuning. Volgens mij kan hij daar ook nog wel wat mee !
:D :D :D :P :arrow: :banghead:
Maar blijf er bij dat Jero ook hele mooie tuning bied, en ik mag op ron 95 rijden als 98 niet beschikbaar is zonder te pingelen, wel met vermogens verlies

gr martin
Gebruikersavatar
door petertt
#18045
ik heb zelf mobile tuning gedaan begin januari en het werkt perfect dus als er mensen zijn die zeggen dat je geen mobile tuning moet doen vind ik onzin!de mijne was op de rolebank geweest en gaf 225 pk aan !
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]