Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marve
#16609
Hallo allemaal,

Ook op deze site word weer druk gespeculeerd over tuning.
Vaak zijn mensen bang voor de motor, dan wel de gevolgen welke hieruit kunnen voorvloeien.

Allemaal onzin, als je maar bij een goed bedrijf gaat.
Tuning voor 200 of 300 euro is ruk en kan ook niet.

Goede tuning word op maat geschreven en aangepast aan jou motor
Docter dik is toonaangevend http://www.jdengineering.nl/ gewoon erg goed deze gast
Wetterauer is ook heel goed, getuige mijn ex 1998 1.8T met 206 pk en 310 nm welke reeds 230.000 km heeft gelopen probleemloos met de zelfde turbo !! www.wetterauer.nl

O.C.T. wordt door de dealer zelf gevoerd http://www.oct-tuning.com/shop/catalog/ ... anguage=de maar bied niet dat gene wat je wilt naar mijn idee en kost te veel.

RICA http://www.jero.nl/ bied gewoon mooie op maat tuning voor een redelijk bedrag.
mobile tuning (bij jou aan huis) zou ik zelf nooit doen, op de rollenbank dat ding.
Je koop toch ook geen TV voordat je het beeld gezien hebt.

Neem een goed bedrijf en kijk niet alleen naar centen, want dat kost je waarschijnlijk meer,
Kijk ook niet alleen naar PK of NM, maar vraag vooraf vermogens en koppelcurves en leg ze over elkaar heen
Bruikbaar vermogen over een breed toerental maakt sprints, geen piekvermogen

succes
gr martin

http://www.youtube.com/watch?v=HMWXpKwp8nQ
0-100 gone in 6 seconds
Laatst gewijzigd door marve op di sep 18, 2007 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door bob
#16616
vertel waaromzal dat niet goed zijn 300 euro :shock:
ic kost 25 euro :D uur loon en software :lol: en klaar is kees

of broncode kraken :lol: turbo en div drukken aanpassen 299 euro

mijn idee :D :D :D
Gebruikersavatar
door marve
#16618
bob schreef:vertel waaromzal dat niet goed zijn 300 euro :shock:
ic kost 25 euro :D uur loon en software :lol: en klaar is kees

of broncode kraken :lol: turbo en div drukken aanpassen 299 euro

mijn idee :D :D :D
Weet ik, als je daar genoegen mee neemt oke, ik zie liever ook wat ik koop op een schermpje. :shock:
Maargoed wat koolaanslag op je schoepjes is ook nooit weg :D

groet martin
door Jerry
#16624
bericht ging dubbel
Laatst gewijzigd door Jerry op di sep 18, 2007 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
door Jerry
#16625
marve schreef: Tuning voor 200 of 300 euro is ruk en kan ook niet.
Martin,

Ik vindt je conclusie erg kort door de bocht, gezien je opmerkingen ga ik er van uit dat je geen ervaring hebt met de "goedkope tuning" ik vraag me dan ook af waarop je deze zijn gebasseerd, of is het de frustratie dat je teveel hebt betaald.

Ik kan me voorstellen dat je een beter gevoel hebt bij tuning op maat maar zoals Bob ook aan geeft tuning hoeft niet duur te zijn.....
door allewijn
#16630
Ook ik krijg een lekkerder gevoel bij de tuning op maat!
Gewoon simpelweg omdat de waardes over het gehele toerengebied goed geregeld worden.
Zodat je altijd kracht ter beschikking hebt en niet enkel blindstaart op een piek van een x-aantal pk's/nm's

Ik ben nu zelf elke maand wat centjes opzij aan het leggen die ik dus straks over heb voor een leuke chiptuning.
Het liefst wil ik deze bij JD-engineering doen, dit is gewoon simpelweg de beste, dat blijf je maar lezen, in welk forum, van welk merk dan ook.
Ik heb echter begrepen dat voor het bedrag van 650,- euro (op de website van JD is dit het bedrag om mijn 180pk te chippen), je nog géén 'chip-op-maat' krijgt en géén rollenbankuitdraai!
Dat wordt dus nóóóóg duurder, en dan vindt ik het echt een hoop geld worden :cry:

Misschien een groepsaankoop regelen zoals ze bij SeatOnline ook vaak doen?
(want ik wil wel graag een uitdraai op papier)

Voor de rest zullen er ongetwijfeld goede vermogenswinsten te behalen zijn bij chippers van 200,- á 300,- euro (ikzelf heb heel lang aan Tunex zitten denken voor maar 225 euro), maar ik durf het gewoon NIET aan!
Ik heb het vermoeden dat eigenlijk niemand het aandurft, anders zouden er allang grafieken op het internet staan die vergeleken kunnen worden met grafieken van de grote jongens als JD/Rica/Revo/Etc...
Maar tot nu toe nooit grafieken gezien van een Ziptuning/Tunex/Etc. (ze hebben daar dan ook geen rollenbanken maar je kan hem naderhand natuurlijk ergens anders laten rollen)
Gebruikersavatar
door marve
#16631
allewijn schreef:Ook ik krijg een lekkerder gevoel bij de tuning op maat!
Gewoon simpelweg omdat de waardes over het gehele toerengebied goed geregeld worden.
Zodat je altijd kracht ter beschikking hebt en niet enkel blindstaart op een piek van een x-aantal pk's/nm's

Ik ben nu zelf elke maand wat centjes opzij aan het leggen die ik dus straks over heb voor een leuke chiptuning.
Het liefst wil ik deze bij JD-engineering doen, dit is gewoon simpelweg de beste, dat blijf je maar lezen, in welk forum, van welk merk dan ook.
Ik heb echter begrepen dat voor het bedrag van 650,- euro (op de website van JD is dit het bedrag om mijn 180pk te chippen), je nog géén 'chip-op-maat' krijgt en géén rollenbankuitdraai!
Dat wordt dus nóóóóg duurder, en dan vindt ik het echt een hoop geld worden :cry:

Misschien een groepsaankoop regelen zoals ze bij SeatOnline ook vaak doen?
(want ik wil wel graag een uitdraai op papier)

Voor de rest zullen er ongetwijfeld goede vermogenswinsten te behalen zijn bij chippers van 200,- á 300,- euro (ikzelf heb heel lang aan Tunex zitten
denken voor maar 225 euro), maar ik durf het gewoon NIET aan!
Ik heb het vermoeden dat eigenlijk niemand het aandurft, anders zouden er allang grafieken op het internet staan die vergeleken kunnen worden met grafieken van de grote jongens als JD/Rica/Revo/Etc...
Maar tot nu toe nooit grafieken gezien van een Ziptuning/Tunex/Etc. (ze hebben daar dan ook geen rollenbanken maar je kan hem naderhand natuurlijk ergens anders laten rollen)


Kijk jij snapt het wel, en zove rk weet doet jeroen dik altijd een run op de rollenbank, dit om het koppelgebied breed en vlak te houden.
Laatst nog een artiekel gelezen over een gti 1.8T 150 pk met chip van abt zonder rollenbank door de dealer gedaan.
Deze kwam op 198 pk en 290 nm, na bij JD op de bank en wat fijnetuning 210 pk en 330 nm over een heel breed werkgebied.
Dus doe je voordeel ermee en spaar ff door, het is de moeite waard !
Gr martin
door allewijn
#16632
marve schreef: Dus doe je voordeel ermee en spaar ff door, het is de moeite waard !
Gr martin

Maargoed, dan doorsparen tot die 650,- euro?: TT 180pk JD-engineering
Of moet ik nog meer uitgeven bij JD?
Gebruikersavatar
door marve
#16634
Jerry schreef:
marve schreef: Tuning voor 200 of 300 euro is ruk en kan ook niet.
Martin,

Ik vindt je conclusie erg kort door de bocht, gezien je opmerkingen ga ik er van uit dat je geen ervaring hebt met de "goedkope tuning" ik vraag me dan ook af waarop je deze zijn gebasseerd, of is het de frustratie dat je teveel hebt betaald.

Ik kan me voorstellen dat je een beter gevoel hebt bij tuning op maat maar zoals Bob ook aan geeft tuning hoeft niet duur te zijn.....



- Kwaliteit kost geld, wat je veel of weinig vind heeft niks met frustratie te maken, die zou ik eerder hebben met goedkope
tuning omdat je dan eigenlijk niet weet wat je koopt.

Zet hem eens op de rollenbank, kost je 75 euro.

Je curve pk/nm zal zeer waarschijnlijk berg en dal zijn.
Zo niet, dan krijg je het grootste gelijk en is meteen de vraag voor iedereen beantwoord, en kan dit forum item van de site af.
Maar hoe je het ook ziet, iedere motor is anders, en software is op maat.
Kijk maar naar de diesel powerboxen, heeft ook al een heleboel turbo,s gekost. Druk opvoeren en meer inspuiten kan iedereen

Maar even goede vrienden hoor ieder zijn eigen manier.
Succes, groeten martin
Gebruikersavatar
door marve
#16635
allewijn schreef:
marve schreef: Dus doe je voordeel ermee en spaar ff door, het is de moeite waard !
Gr martin

Maargoed, dan doorsparen tot die 650,- euro?: TT 180pk JD-engineering
Of moet ik nog meer uitgeven bij JD?
Haha, tja das jouw keuze, jd is gewoon erg goed, en een chip op maat is de top, maar de andere is ook mooi. Maar ben je op zoek naar dan puntje van de ijsberg dan ........
Tja keuzes het hele leven bestaat eruit.
Suuces, en vergeet niet je hebt al een hele mooie snelle dus die paar maandjes !!!!!!
door allewijn
#16636
marve schreef:
allewijn schreef:
marve schreef: Dus doe je voordeel ermee en spaar ff door, het is de moeite waard !
Gr martin

Maargoed, dan doorsparen tot die 650,- euro?: TT 180pk JD-engineering
Of moet ik nog meer uitgeven bij JD?
Haha, tja das jouw keuze, jd is gewoon erg goed, en een chip op maat is de top, maar de andere is ook mooi. Maar ben je op zoek naar dan puntje van de ijsberg dan ........
Tja keuzes het hele leven bestaat eruit.
Suuces, en vergeet niet je hebt al een hele mooie snelle dus die paar maandjes !!!!!!
Want zou hij bij een 'chip op maat' méér dan de bovenstaande opgegeven 210 pk eruit persen?
Gebruikersavatar
door marve
#16638
allewijn schreef:
marve schreef:
allewijn schreef:
Maargoed, dan doorsparen tot die 650,- euro?: TT 180pk JD-engineering
Of moet ik nog meer uitgeven bij JD?
Haha, tja das jouw keuze, jd is gewoon erg goed, en een chip op maat is de top, maar de andere is ook mooi. Maar ben je op zoek naar dan puntje van de ijsberg dan ........
Tja keuzes het hele leven bestaat eruit.
Suuces, en vergeet niet je hebt al een hele mooie snelle dus die paar maandjes !!!!!!
Want zou hij bij een 'chip op maat' méér dan de bovenstaande opgegeven 210 pk eruit persen?

Phoe, in iedergevel meer breeder en mooier, maar zou gewoon ff bellen als ik jou was.
Hij is ook erg aardig !!
succes
door TT-mike
#16639
Wat een leuk en vooral informatief draadje :) Thx!
Gebruikersavatar
door marve
#16640
TT-mike schreef:Wat een leuk en vooral informatief draadje :) Thx!
Haha, ja lache he, zoveel mensen zoveel meningen.
Als je er zelf maar gelukkig mee bent maakt het niet uit hoe het gebeurt - toch :cheers:
gr allemaal
door allewijn
#16641
Ik zou het weleens 'op-willen-nemen' tegen een gechipte 180pk, kijken wat nou het daadwerkelijke voelbare/zichtbare verschil is.
(Kortom, of het 't écht waar is om 650 euro neer te tellen)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]