Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#733
Alle 1.8T VAG motoren kennen na verloop van tijd hetzelfde probleem... de DV van Bosch is standaard gemonteerd en is van plastic. Motoren die slechter hernemen en minder gaan trekken krijgen vaak te maken met een lekkende Bosch.

Vervang de Bosch voor een Forge DV en deze zal minder snel gaan lekken, je zal ook verschil merken tussen de plastic Bosch en de alu Forge.

Hieronder kun je zien hoe ze eruit zien. Kosten vallen enorm mee als je weet dat dit onderdeel de pret niet drukt!
Let wel op bij aanschaf dat het een closed loop bevat, een open variant verstoort het managementsysteem, dus een closed loop geeft geen problemen.
Tevens andere gadgets voor de TT direct in beeld!


[web]http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... 8&cat=0108[/web]
door Jerremy
#4609
Ik vind het een aanrader, ik heb die op de tweede pagina bovenaan staat.
De auto pakt lekkerder op na het schakelen en ook het schakelen gaat een stuk soepeler.
En het ziet er ook nog stoer uit :)

Afbeelding
door TTMarky
#4629
Klinkt allemaal erg goed.

Aangezien ik mijn auto pas kort heb, ben ik gewend zoals hij nu rijdt. Hoe kan ik er achter komen dat mijn Bosch diverter lekt?

En ehh...waar kan ik hem onder de motorkap vinden....?

Zoals ik het begrijp merk je sowieso al een verschil tussen de alu en de standaard divertor?

Groet Mark
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#4644
Mark,

Bij mij uitte het zich in een licht rammelend/ratelend geluid bij gas loslaten, vooral in 1e en 2e versnelling. Ik heb 'm vervangen door een nieuwe Bosch en het geluid is inderdaad vrijwel weg. Kostte maar iets van 50 euro.

Gr., Erik
door Jerremy
#4646
Ik heb er zelf goede ervaring mee, maar dat komt denk ik ook omdat ik mijn auto heb laten tunen.
Wanneer je turbodruk wordt verhoogd is het een aanrader.
Bij standaard heeft het vrijwel geen effect en is het dus ook niet aan te raden.
Wanneer je hiervoor kiest, kies dan niet voor de goedkoopste.

Succes
door TTMarky
#4666
Thanx voor de uitleg.

Dan kies ik gewoon voor de standaard Bosch. IK ben niet van plan mijn motor te gaan tunen...dus zal dit het beste zijn.

Ciao!
Gebruikersavatar
door Cees
#4670
Na de tuning van mijn TT vorige week een forge klep erin gekregen.
Mijn TT heeft nog nooit zo goed gereden.
Dus zeker doen als hij getuned is.
door emanuel
#6454
Na het lezen van dit topic leek het me wel een nuttig item. Mijn Bosch wordt al weer een jaartje ouder dus de kans dat die het begeeft een stuk groter. Via marktplaats een zeer licht gebruikt exemplaar gekocht van een Seat rijder voor ? 80,- . De klep pastte niet goed in zijn auto, hij heeft een ander type Forge er nu in zitten. Heb hem vandaag via de post binnen gekregen. Hij is echt nog nieuw! Wat me ook opviel is het formaat van dat ding. Op de foto's lijkt hij vrij klein, maar als je het in je hand hebt is het best een flink stuk aluminium. Morgen maar even een paar goede slangklemmen kopen en het ding er eens inhangen :D :D

Ik ben benieuwd !!!
Gebruikersavatar
door ejhuls
#6461
Emanuel,

Ik heb ook een nieuwe laten plaatsen bij de meeting in Leeuwarden (was eigenlijk voor Cees bestemd,alwaar voor
alsnog mijn dank Cees !)
Ik vindt wel dat de auto sneller "oppakt" Moet je uiteindelijk toch zelf proberen, er zijn niet al teveel kosten aan verbonden.
door emanuel
#6508
Gisteren de Forge onder de motorkap gemonteerd en natuurlijk meteen even lekker proef gaan rijden. Mijn TT is niet gechipt, maar toch merk ik duidelijk verschil. Bij opschakelen vanuit hoge toerentallen pakt de motor duidelijk sneller en soepeler op, kortom een aanrader!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]