screamer schreef:bob schreef:...zal het de ingang ver smallen en de electromotor gaat stroom leveren.
Als de aangezogen luchtstroom hoger wordt dan deze electromotor kan leveren dan kan deze (afhankelijk van de constructie van de elektromotor) inderdaad stroom gaan leveren, een tweede dynamo... Maar dat zal in de praktijk wel meevallen, gezien er een toerental van 25.000 rpm vermeld wordt.
En wat bedoel je met: bob schreef:...turbos werken op temp val en nooi op lucht verplaatsing
de foto van de turbo
waar de mensen staan is de power trap daar voor zit de compressor
daar tussen de branders deze zijn 1270 gr dus eerst de klijne wielen dan woord de warmte om gezet in rotating enregie
deze verlies een temp van 600 gr over de power trap.
oke nu het vergelijk met de tt turbo
de compresor in de turbo drukt de lucht in de cilinders
de motor verbrand doet zijn ding plof enz enz
de uitlaad kleppen gaan open en de warme uitlaatgassen gaan uit de cilinder met iets druk
dat gaat zo bij zuiger motoren
nu kommen deze gassen in de turbo uitlaat kant (waar de mensen staan)
deze gaat draaien door de spec vorm van de schoepen nu ze dit gedaan hebben hebben ze 100 graden verloren.
dat is energie dus warmte verschil doet dit veel warmte (diesels of tt in zijn 6 vol gas 2500 tpm ) en de turbo werkt het best
veel toeren verpomp de motor veel warme uitlaat gassen
daar om zijn ze rood heet dan doen ze het best
belast je tt max en max toeren dan fluit hij er over goed voor het rendamend van de motor dus meer pk,s niet zuiniger
nog vragen of moet ik een stuk je schrijven