Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#17137
WhAhAaHaaaa jongens dit kan toch niet waar zijn? Wie gelooft dat zoiets echts kan werken???
(Ik geloof er zelf nml niks van, maargoed 't ziet er wel imposant uit)

De Electrical SuperCharger:
Electrical SuperCharger

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Een filmpje:
Filmpje
door TT-mike
#17143
Afbeelding

Hoezo dat dan? Waarom zou je zoiets levensgroot in je eBay advertentie zetten?

Is dit dan een beetje het 'kompressor' idee wat Mercedes bijvoorbeeld op de SLK 230 heeft? Is het nou een vervanging voor je turbo of in dit geval een aanvulling op je turbo? Vaag ding :)
Gebruikersavatar
door PaulusB
#17145
Onzin weg gegooit geld. En op een merceders zit een EATON compressor

Afbeelding
door emanuel
#17146
Dit soort dingen gebruiken we in de modelbouw om elektrische straaljagers mee te bouwen. Met de juiste motor erin kun je er echt wel een berg lucht mee verplaatsen hoor! 500 Watt is al heel normaal. Volgens mij kan dit best werken, maar dan wel met een speciaal hierop ingericht motormanagement.
Gebruikersavatar
door screamer
#17151
Vraag me af of je turbo en inlaat slangen/buizen dit zo fijn vinden. Er komt dan lucht onder druk je turbo in en dan verhoogt die nogmaals de druk van de lucht, neem ik aan tenminste. (Of de turbo heeft minder effect?) En de waardes die de LLM meet, zijn die met z'n systeem nog wel correct?

Maar het idee opzicht is niet verkeerd, misschien meer wat voor een atmosferische motor met aangepast ECU software? Heb ooit dit idee al gehad voor m'n brommer (Aprilia RS50) toen d'r tijd... :D Misschien is dit iets te veel van het goede voor een 75 cc, maar een kleinere versie zou erg leuk zijn om mee te spelen! :D :twisted: :wink:
door allewijn
#17159
screamer schreef:En de waardes die de LLM meet, zijn die met z'n systeem nog wel correct?
Dit apparaat zit als het goed is tussen de LMM en de openluchtfilter in. Dus de LMM meet gewoon nog steeds netjes hoeveel er binnen komt.
Maarja 't is eigenlijk niet meer als een krachtige fan in een buis die tussen LMM en (open)luchtfilter komt.
Dit dus:

http://www.globalautoshop.com/images/pe ... arger2.jpg

De theorie van méér geforceerde lucht icm meer brandstofinspuiting levert inderdaad meer vermogen op.
Maar ik heb gróóóóóte twijfels of dat door dit electronische fannetje echt gaat gebeuren!
door TT-mike
#17161
Zet je dat ding aan, lanceert 'ie zichzelf zo door de motorkap heen :D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#17162
Gewoon een fatsoenlijke turbo kopen.
door emanuel
#17180
screamer schreef:Vraag me af of je turbo en inlaat slangen/buizen dit zo fijn vinden. Er komt dan lucht onder druk je turbo in en dan verhoogt die nogmaals de druk van de lucht, neem ik aan tenminste. (Of de turbo heeft minder effect?) En de waardes die de LLM meet, zijn die met z'n systeem nog wel correct?

Maar het idee opzicht is niet verkeerd, misschien meer wat voor een atmosferische motor met aangepast ECU software? Heb ooit dit idee al gehad voor m'n brommer (Aprilia RS50) toen d'r tijd... :D Misschien is dit iets te veel van het goede voor een 75 cc, maar een kleinere versie zou erg leuk zijn om mee te spelen! :D :twisted: :wink:
Ik denk dat dit systeem vooral bedoeld is voor motoren zonder turbo. Met een turbo erop ben je idd dubbel werk aan het doen. Het idee is wel leuk, maar uitproberen op mijn TT.... denk het niet :shock:
Gebruikersavatar
door bob
#17187
emanuel schreef:Dit soort dingen gebruiken we in de modelbouw om elektrische straaljagers mee te bouwen. Met de juiste motor erin kun je er echt wel een berg lucht mee verplaatsen hoor! 500 Watt is al heel normaal. Volgens mij kan dit best werken, maar dan wel met een speciaal hierop ingericht motormanagement.
zo te zien aan de kabbel is het niet te doen en zal het de ingang ver smallen en de electromotor gaat stroom leveren. :D
weg met die zooi koop :lol: een ander turbo en schroef de druk wat op :P de warmte van je uitlaad is bijna voor niets. :roll:
Afbeelding

de prof :lol: :lol: :smt038 :tool: :wav:

turbos werken op temp val en nooi op lucht verplaatsing
Gebruikersavatar
door screamer
#17202
bob schreef:...zal het de ingang ver smallen en de electromotor gaat stroom leveren. :D
Als de aangezogen luchtstroom hoger wordt dan deze electromotor kan leveren dan kan deze (afhankelijk van de constructie van de elektromotor) inderdaad stroom gaan leveren, een tweede dynamo... :D 8) Maar dat zal in de praktijk wel meevallen, gezien er een toerental van 25.000 rpm vermeld wordt. :shock:


En wat bedoel je met:
bob schreef:...turbos werken op temp val en nooi op lucht verplaatsing
Gebruikersavatar
door bob
#17203
screamer schreef:
bob schreef:...zal het de ingang ver smallen en de electromotor gaat stroom leveren. :D
Als de aangezogen luchtstroom hoger wordt dan deze electromotor kan leveren dan kan deze (afhankelijk van de constructie van de elektromotor) inderdaad stroom gaan leveren, een tweede dynamo... :D 8) Maar dat zal in de praktijk wel meevallen, gezien er een toerental van 25.000 rpm vermeld wordt. :shock:


En wat bedoel je met:
bob schreef:...turbos werken op temp val en nooi op lucht verplaatsing
de foto van de turbo :oops: waar de mensen staan is de power trap daar voor zit de compressor :lol:
daar tussen de branders deze zijn 1270 gr dus eerst de klijne wielen dan woord de warmte om gezet in rotating enregie
deze verlies een temp van 600 gr over de power trap.

oke nu het vergelijk met de tt turbo :roll:

de compresor in de turbo drukt de lucht in de cilinders :wink:
de motor verbrand doet zijn ding plof enz enz :lol:
de uitlaad kleppen gaan open en de warme uitlaatgassen gaan uit de cilinder met iets druk :cry:
dat gaat zo bij zuiger motoren :cry:
nu kommen deze gassen in de turbo uitlaat kant (waar de mensen staan)
deze gaat draaien door de spec vorm van de schoepen nu ze dit gedaan hebben hebben ze 100 graden verloren.
dat is energie dus warmte verschil doet dit veel warmte (diesels of tt in zijn 6 vol gas 2500 tpm ) en de turbo werkt het best :smt008 :smt008

veel toeren verpomp de motor veel warme uitlaat gassen :smt046
daar om zijn ze rood heet dan doen ze het best

belast je tt max en max toeren dan fluit hij er over goed voor het rendamend van de motor dus meer pk,s niet zuiniger :D :D nog vragen of moet ik een stuk je schrijven
door Patbanbu
#17206
bob schreef:veel toeren verpomp de motor veel warme uitlaat gassen :smt046
daar om zijn ze rood heet dan doen ze het best

belast je tt max en max toeren dan fluit hij er over goed voor het rendamend van de motor dus meer pk,s niet zuiniger :D :D nog vragen of moet ik een stuk je schrijven
Volgens mij doet de turbo het het beste als er meer verse (koele) lucht inkomt. Standaard wordt er ook een deel van de uitlaatgassen via de turbo door de motor gejaagd. Dit percentage schijn je via VAG-com te kunnen aanpassen? Waardoor je motor welliswaar wat minder "schoon" gaat lopen maar wel meer vermogen krijgt.

Bij vrachtwagens is er nu de ontwikkeling bij Scania die Euro 5 motoren (schoon) hebben ontwikkeld middels uitlaatgas reciculatie. Heel belangrijk bij deze motoren is dat de uitlaatgassen worden teruggekoeld van 600 graden tot 50 graden Celsius. Anders gaat het niet goed :twisted:

Begrijp dus niet jouw verhaal, dat een hoge temperatuur juist goed is? Of begrijp ik je uitleg verkeerd? :roll:
Gebruikersavatar
door marve
#17778
Lijkt wel een alcohol controle - Wilt u ff blazen meneer, nee langer en harder aub fff - rotzooi in mijn ogen :D :D :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]