- di okt 23, 2007 8:24
#17777
Na mijn inrijdperiode moet ik zeggen dat ik erg teverden ben over mijn TT met motortuning.
In het begin vind je hem alleen maar erg snel, maat dat went snel, en ga je ook voelen waar wat gebeurt.
Onderin is hij echt bere sterk bovenin ook, maar als je terugschakeld voel je dat de turbo even druk aan moet zetten.
Dit geeft een wat zwoegend effect wat zich overigens alleen voordoet bij volgasterugschakelen.
Na wat gezoek heb ik RICA gebeld en een downpipe en racekat van Milltek gekocht. http://www.millteksport.com/
Deze komt over een week of 4/5 binnen en gemonteerd.
Na deze ombouw wordt ook de software aangepast op het systeem, en ook kan daarbij de druk van de turbo weer wat omhoog.
De modificatie word natuurlijk op de rollenbank afgemeten
Nu kwam ik aan 240pk en 370nm (met 50km op de tellen op ron 95)
Volgens Milltek moet het vermogen stijgen to ca 260 / 270 pk, met ca 400 / 420 nm koppel
Daarbij zal de motor veel vlotter door zijn toeren lopen wat weer snellere acceleratie betekend
Balen is dat er nog steeds geen sportluchtfilter te krijgen is voor de nieuwe TT.
Men zal met de settings al wel hiermee rekening houden
Kosten
ca 1000 euro voor downpipe / kat en verloopstuk
ombouw ca 300 euro
software en rollenbank incl. - kijk en dat is natuurlijk mooi, je betaald dan wat meer bij RICA, maar dat nadeel wordt nu voordeel !!
Zal wel wat foto,s maken en een fimpje plaatsen.
Tot over een week of 5
Groeten martin
In het begin vind je hem alleen maar erg snel, maat dat went snel, en ga je ook voelen waar wat gebeurt.
Onderin is hij echt bere sterk bovenin ook, maar als je terugschakeld voel je dat de turbo even druk aan moet zetten.
Dit geeft een wat zwoegend effect wat zich overigens alleen voordoet bij volgasterugschakelen.
Na wat gezoek heb ik RICA gebeld en een downpipe en racekat van Milltek gekocht. http://www.millteksport.com/
Deze komt over een week of 4/5 binnen en gemonteerd.
Na deze ombouw wordt ook de software aangepast op het systeem, en ook kan daarbij de druk van de turbo weer wat omhoog.
De modificatie word natuurlijk op de rollenbank afgemeten
Nu kwam ik aan 240pk en 370nm (met 50km op de tellen op ron 95)
Volgens Milltek moet het vermogen stijgen to ca 260 / 270 pk, met ca 400 / 420 nm koppel
Daarbij zal de motor veel vlotter door zijn toeren lopen wat weer snellere acceleratie betekend
Balen is dat er nog steeds geen sportluchtfilter te krijgen is voor de nieuwe TT.
Men zal met de settings al wel hiermee rekening houden
Kosten
ca 1000 euro voor downpipe / kat en verloopstuk
ombouw ca 300 euro
software en rollenbank incl. - kijk en dat is natuurlijk mooi, je betaald dan wat meer bij RICA, maar dat nadeel wordt nu voordeel !!
Zal wel wat foto,s maken en een fimpje plaatsen.
Tot over een week of 5
Groeten martin