Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door remarc
#18224
Waar moet ik op letten als ik mijn CDA BMC SP05 Luchtfilter ga installeren????

Zijn er bepaalde dingen die ik bv eerst los moet halen en/of moet afdekken?
Moet na de installatie het motor management uitgelezen worden??

Tips-tips allemaal welkom, ben nl van plan dat ding er morgen in te gaan bouwen, heeft nu lang genoeg op de plank gelegen.

Dus wie kan me helpen met wat nuttige tips, bijvoorbaat dank
#18232
remarc schreef:Waar moet ik op letten als ik mijn CDA BMC SP05 Luchtfilter ga installeren????
Zijn er bepaalde dingen die ik bv eerst los moet halen en/of moet afdekken?
Moet na de installatie het motor management uitgelezen worden??
Dus wie kan me helpen met wat nuttige tips, bijvoorbaat dank
Hoi remarc,
Ik heb dat ding er ongeveer een half jaar geleden samen met een bevriende automonteur in gezet,
dus ik heb wel makkelijk praten :) Maar het was echt een fluitje van 1 ?-cent !
Uiteraard eerst het oude Tupperware verwijderen, de Luchtmassameter overzetten op je BMC,
en je hebt maar een kort stukje van de bijgeleverde luchtslang nodig. Wij hebben het uiteinde ervan
(dus het gedeelte wat in je binnenscherm/spatbord moet) een beetje plat-gebogen, zodat ie in de
opening past waar ook het "mondje" voor je oude luchtfilter in zat. Wij hebben een stukje van die
strip met die gaatjes afgezaagd, en hiermee de BMC op 1 van de originele bevestigingspunten vastgezet.

Het eerste wat je op zal vallen als je ermee gaat rijden is dat je 'm echt hoort zuigen :twisted:
Klinkt wel apart moet ik zeggen. En ik heb trouwens niets met het motormanagement gedaan :?
maar da's volgens mij ook niet nodig.

dus, succes !
door Marc artc154
#18275
Vanmiddag heb ik met een collega een BMC CDA filter in zijn TT geplaatst. Het viel mij op dat, zoals in dit topic beschreven, de luchtinlaat bij het linker spatscherm zit. Zelf denk ik dat het maximale rendement uit het filter niet te behalen is. Wij hebben ook de bijgeleverde slang op ca. 25 cm afgesneden en deze geplaatst waar de standaard "buis" zit. Aangezien de motorruimte van deze 1.8 Turbo Quattro van '99 behoorlijk vol zit zag ik geen mogelijkheid om de luchttoevoer directer te krijgen. Zelfs als je een stap verder zou gaan en de accu naar de kofferbak zou verplaatsen. Heeft iemand een suggestie / oplossing of is onze wijze de best haalbare?
Wel moet ik zeggen dat het geluid dat het filter maakt geweldig is. Bij mijn eigen Alfa 155, waar ook zo'n filter in zit en de luchtinlaat in de bumper zit, merk ik ook dat de reactie op het gaspedaal (met name in het lagere toerenbereik) directer is.
Overigens, als alleen een luchtfilter is geplaatst hoeft het motormanagement niet aangepast te worden. Dit valt binnen de "marge" van de chip en de auto regelt dit vanzelf bij. Zelf haal ik daarvoor wel even de accukabel eraf zodat, bij het opnieuw aansluiten de computer zich "reset".
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]